Tutaj krok po kroku pokażemy Ci jak kupić bilet w systemie e-IC

PKP Intercity, największy polski operator kolejowy specjalizujący się w krajowych i międzynarodowych przewozach dalekobieżnych, z myślą o jak największej wygodzie pasażerów umożliwił im zakup biletów przez Internet. Bilety możemy kupować dopiero po uprzednim zarejestrowaniu i poprawnym zalogowaniu w systemie e-IC. W poniższym poradniku postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości związane z zakupem biletu przez Internet oraz krok po kroku pokazać, jak wygodnie zaplanować podróż.

Krok pierwszy: rejestracja w systemie e-IC

Na stronie www.intercity.pl z  w prawej górnej części witryny wybieramy zakładkę „Moje konto”. Następnie wybieramy Chcę założyć konto - użytkownik indywidualny i wypełniamy formularz rejestracyjny, podając niezbędne dane, czyli: login, imię i nazwisko, hasło, powtórzenie hasła, adres e-mail.

Wypełnienie pól w kolumnie po prawej stronie – danych do faktury – jest opcjonalne. Jeżeli zostaną wypełnione – podczas zakupów w systemie nie będzie konieczności ich wpisywania dla każdej faktury oddzielnie (choć wciąż będzie je można dowolnie edytować i poprawiać).

Warunkiem założenia konta w systemie e-IC jest oświadczenie zapoznania się z Regulaminem e-IC poprzez zaznaczenie checkboxu „Oświadczam, że zapoznałam/em się z Regulaminem Internetowej sprzedaży biletów w komunikacji krajowej przez PKP Intercity Spółka Akcyjna zwany Regulaminem e-IC i akceptuję jego warunki”. Po zaznaczeniu klikamy przycisk „dalej” i „zapisz”.

Praktyczne wskazówki:

  • login użytkownika musi składać się z minimum 6 znaków, zaś hasło powinno zawierać od 8 do 15 dowolnych znaków (również litery i cyfry). Jeśli nie mamy pomysłu na nazwę użytkownika, możemy jako login wpisać np. swój adres mailowy – będzie łatwiejszy do zapamiętania.
  • w polu „NIP” należy wpisać numer NIP nabywcy faktury, w przypadku faktury dla osoby fizycznej nieposiadającej numeru NIP w polu należy wpisać „-” (minus).
  • w przypadku innego adresu korespondencyjnego należy zaznaczyć checkbox „Chcę podać inny adres korespondencyjny (wysyłka faktur)” i tam wpisać dane odbiorcy. Na ten adres zostanie wówczas wysłana faktura za zakup naszego biletu.
  • zaznaczenie checkboxu „Wyrażam zgodę na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną” jest oświadczeniem, w wyniku którego faktury będą przekazywane w formie elektronicznej na konto użytkownika systemu e-IC.

Krok drugi: aktywacja konta

Po rejestracji konta w systemie e-IC na naszą skrzynkę pocztową (czyli adres mailowy podany w formularzu) dostaniemy wiadomość dotyczącą aktywacji konta. Nasze konto aktywujemy poprzez kliknięcie w odpowiednie pole w treści wiadomości.

Krok trzeci: logowanie od systemu

Po rejestracji i aktywacji konta – możliwe jest zalogowanie do systemu. W tym celu na stronie www.intercity.pl z  w prawej górnej części witryny wybieramy zakładkę „Moje konto”. Następnie wpisujemy nasz login i hasło ustalone podczas rejestracji.

Brawo! Od tego momentu jesteśmy pełnoprawnymi użytkownikami systemu e-IC. Możemy korzystać ze wszystkich jego funkcji, czyli przede wszystkim: rezerwacji miejsc, zakupu biletów, dokonywania operacji na wcześniej zakupionych biletach czy zmian hasła dostępu do systemu lub innych danych, które zostały podane podczas rejestracji.

Praktyczne wskazówki:

  • gdy wpisujemy hasło podczas logowania, upewnijmy się, że na klawiaturze nie jest włączony klawisz CAPS LOCK – naciśnięcie go włącza tryb pisania wielkimi literami

Krok czwarty: zakup biletu

Na stronie www.intercity.pl w prawej górnej części witryny  w zakładce  "Wyszukaj połączenie i kup bilet", na początek określamy stacje (wyjazdu i przyjazdu) oraz daty i godziny odjazdu lub przyjazdu. Wybór zatwierdzamy przyciskiem „Wyszukaj”. Po chwili wyświetli się lista pociągów do wyboru.

Aby dokonać zakupu biletu na wybrane przez nas połączenie – należy użyć przycisku „WYBIERZ”. Widok, który się wówczas wyświetli umożliwi nam wybór liczby podróżnych (maksymalnie 6), taryfy – normalnej i/lub ulgowej oraz klasy i usytuowania miejsca (patrz niżej: praktyczne wskazówki oraz ściąga z miejscówek). Następnie należy wybrać przycisk „Dalej” na kolejnej stronie rozpoczyna proces rezerwacji i zakupu biletu.

Uwaga! Jeżeli w wybranym przez nas pociągu brakuje wolnych miejsc siedzących – wówczas wyświetlony zostanie stosowny komunikat oraz zapytanie, czy chcemy kontynuować transakcję i kupić bilet bez gwarancji miejsca siedzącego.

Krok piąty: podsumowanie i płatność

Po wciśnięciu przycisku „Dalej” zostaną wyświetlone wszystkie niezbędne informacje o bilecie. Przeczytajmy je uważnie i sprawdźmy jeszcze raz ich zgodność z naszymi oczekiwaniami. Jeśli wszystko się zgadza należy wpisać imię i nazwisko oraz kliknąć na Kup bilet  po tym pole powinno się podświetlić jeżeli pole zostanie podświetlone należy kliknąć w button „Dalej”.

Jeżeli byliśmy zalogowani ukaże nam się widok z pełnym podsumowaniem oraz mamy możliwość zapłaty za bilet. W przypadku kiedy nie jesteśmy zalogowani ukaże nam się widok z polami do logowania. W takim przypadku należy wpisać swój login oraz hasło jeżeli tak owych nie mamy możemy założyć konto korzystając z  „Chcę założyć konto - użytkownik indywidualny” lub jeżeli nie chcemy zakładać konta możemy zakupić bilet korzystając z „Kupuję bilet bez rejestracji (mniej opcji dodatkowych)”.

Płatność może być wykonana kartą kredytową (MasterCard, VISA oraz AmericanExpress) lub przelewem online. Istnieje także możliwość odłożenia płatności na później (przycisk „Płatność później”). Po jej wybraniu wyświetli się komunikat o czasie, w jakim system e-IC powinien otrzymać elektroniczne potwierdzenie płatności z banku.

Uwaga! Jeżeli nie opłacimy transakcji w podanym przedziale czasowym, zostanie ona automatycznie anulowana! Jeśli system e-IC otrzyma elektroniczne potwierdzenie płatności później niż we wskazanym w komunikacie – zwrot środków na konto, z którego była dokonana płatność nastąpi wyłącznie na wniosek Użytkownika przy płatności przelewem (poprzez serwis Przelewy24). W przypadku braku wniosku – środki te mogą być użyte jako przedpłata na kolejny bilet.

Krok szósty: wydrukowanie biletu

Po wykonaniu płatności zostaje wygenerowany bilet, który należy wydrukować lub zapisać na urządzeniu mobilnym. W celu wydrukowania biletu należy wybrać zakładkę: „Moje bilety” -> „Opłacone”, odszukać odpowiedni bilet i wydrukować go lub zapisać na przenośnym urządzeniu elektronicznym. 

Uwaga! Posługiwanie się formą elektroniczną biletu internetowego jest dozwolone tylko w komunikacji krajowej, zaś w komunikacji międzynarodowej – bilet internetowy należy zawsze wydrukować!

Praktyczne wskazówki:

  • szukając najbardziej dogodnego dla siebie połączenia możemy korzystać z odsyłaczy „wcześniej/później” – dzięki czemu w wygodny sposób można obejrzeć listę pociągów, które odjeżdżają nieco wcześniej przed wyznaczoną przez nas godziną lub nieco później. 
  • dla niektórych pociągów, w zależności od dostępnych w nich usług, podczas kupowania biletu można wybrać „szczegóły połączenia” – w kolumnie „Rodzaj miejsca” będzie można wówczas zmienić zaznaczone domyślnie miejsce do siedzenia na miejsce do leżenia lub spania.
  • w przypadku wyboru taryfy ulgowej – obowiązkowo należy określić rodzaj zniżki. Pamiętajmy, że w jednej transakcji można wybrać tylko jeden wymiar ulgi!
  • jeśli kupując kolejny bilet, chcemy zarezerwować miejsce obok wcześniej zarezerwowanego, czyli np. usiąść obok kogoś bliskiego – należy wybrać opcję „rezerwacja obok miejsca już zajętego” i podać numery: wagonu oraz miejsca zarezerwowanego.
  • posiadacze Kolorowej Karty Intercity mogą w łatwy sposób pobrać nieodpłatny bilet dodatkowy ze wskazaniem miejsca do siedzenia do tej Karty. W tym celu należy wybrać opcję „posiadam Kolorową Kartę Intercity”, a następnie wpisać numer Kolorowej Karty. Jeśli Podróżnym jest inna osoba niż właściciel konta – należy wpisać imię i nazwisko Podróżnego.
  • w przypadku biletów w relacji międzynarodowej: pod podsumowaniem rezerwacji biletu w relacji TAM znajduje się przycisk „Bilet powrotny”, dzięki któremu w łatwy sposób możemy kupić bilet w relacji POWRÓT. Po wybraniu tego przycisku należy przejść ponownie ścieżkę zakupu biletu zgodnie z powyższym opisem, podając informacje dotyczące podróży powrotnej. Przy zakupie biletu w opcji „TAM i POWRÓT” istnieje możliwość dokonania zwrotu biletu jedynie w kierunku „POWRÓT” lub „TAM i POWRÓT” jednocześnie.

Strona Intercity.pl używa plików cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Więcej informacji w Polityce bezpieczeństwa

X
0