Page 6 - ICNews_11

Basic HTML Version

6
IC
News
nr 11
|
grudzień
|
2012
Po szynach
internetowej (komórka,
laptop, tablet), bez ko-
nieczności drukowania
blankietu biletowego.
W Pradze podpisano
list intencyjny o rozwo-
ju współpracy między
PKP Intercity a Ceskimi
Drahami.
MAJ:
W Internecie są dostęp-
ne bilety na pierwsze
pociągi międzynarodo-
we – Berlin-Warszawa
Express do Niemiec.
Zeszyt edukacyjny „Po-
znaj z nami świat kolei”
to kolejne wydawnic-
two Intercity – propozy-
cja dla nieco starszych
spragnionych wiedzy
miłośników pociągów.
Pod hasłem „Muzealny
Odjazd” włączyliśmy
się w tegoroczną akcję
Nocy Muzeów.
PKP Intercity zostało
partnerem obchodów
Jubileuszu 150-lecia
Muzeum Narodowego
w Warszawie
Podczas oficjalnego
otwarcia stacji Warsza-
wa Stadion w paradzie
zaprezentowały się lo-
komotywy w barwach
krajów biorących udział
w EURO 2012 i aren
piłkarskich rozgrywek
Z okazji Dnia Matki
na Dworcu Centralnym
odbył się happening
popularyzujący rodzin-
ne podróżowanie kole-
ją. Edukacyjne wydaw-
nictwa Intercity zrobiły
furorę a porad rodzi-
com udzielała znana
z telewizji Superniania.
Strefa VIP na Dworcu
Centralnym zmieniła lo-
W historii PKP Intercity jest to drugi najwięk-
szy projekt inwestycyjny związany z zakupem no-
wego taboru. Przedmiotem zamówienia są elek-
tryczne zespoły trakcyjne, wraz z zapewnieniem
usług utrzymania technicznego, przez okres nie
krótszy niż 15 lat. Realizacja projektu przyczyni
się do usprawnienia komunikacji pomiędzy duży-
mi miastami w całej Polsce oraz do zwiększenia
komfortu, skrócenia czasu podróży i dostępu
osób niepełnosprawnych do transportu kolejo-
wego.
Nowoczesne składy będą kursować na trasach
Warszawa – Bydgoszcz; Olsztyn – Kraków; Gdy-
nia – Katowice (przez Łódź) oraz Kraków – Szcze-
cin (przez CMK, Łódź, Poznań). Intercity wyma-
ga, aby pociągi były przystosowane do prędkości
nie mniejszej niż 160 km/godz. i spełniały wyma-
gania systemu sterowania ruchem ERTMS (z sys-
temem ETCS).
– Ogłoszony przetarg jest kolejnym etapem
wymiany i modernizacji taboru Intercity. Efekty re-
alizowanych przez Spółkę projektów, pasażerowie
odczują już za kilka miesięcy, kiedy to na tory wja-
dą pierwsze z 68 wagonów modernizowanych
przez bydgoską PESĘ, Newag Nowy Sącz i H. Ce-
gielski – FPS.
Od 2015 roku PKP Intercity będzie
mieć po raz pierwszy w historii więcej nowych
pociągów i wagonów niż tych starszej genera-
cji.
Bezpieczeństwo, komfort naszych klientów
i elastyczna oferta cenowa to nasze priorytety
i na tym obecnie koncentrujemy nasze wysiłki
– mówi prezes Janusz Malinowski. –
Zdecydowa-
liśmy się na zakup składów zespołowych, między
innymi, ze względu na niższe koszty eksploatacji
w porównaniu z klasycznymi pociągami zestawio-
nymi z lokomotywy i wagonów
– dodaje.
Wyposażenie pociągów zagwarantuje najwyż-
szy komfort jazdy. Zintegrowany system klimaty-
zacji i ogrzewania zapewni pasażerom optymalną
temperaturę zarówno w zimie, jak i podczas upa-
łów. Każdy ze składów będzie miał specjalne pod-
jazdy i wydzielone miejsca dla osób poruszają-
cych się na wózkach inwalidzkich. Toalety z za-
mkniętym, próżniowym układem będą przystoso-
wane do potrzeb niepełnosprawnych. Znajdą się
w nich również przewijaki dla niemowląt. W skła-
dach zostanie wydzielone miejsce na rowery.
W specyfikacji warunków zamówienia duży
nacisk został położony na nowoczesne rozwiąza-
nia technologiczne. Gniazda elektryczne będą
instalowane w łatwo dostępnych miejscach, do-
datkowo pociągi będą wyposażone w system
wzmacniania sygnału telefonii komórkowej
i przystosowane do montażu urządzeń Wi-Fi.
Rozbudowany system elektronicznej infor-
macji w postaci ekranów, głośników, czy innych
oznaczeń, pojawi się zarówno wewnątrz, jak
i na zewnątrz pociągów.
Sfinansowanie projektu jest planowane ze
środków własnych PKP Intercity oraz z Funduszu
Spójności w ramach Programu Operacyjnego In-
frastruktura i Środowisko. Od dnia zawarcia
umowy wykonawca będzie miał nie więcej
niż 30 miesięcy na realizację zamówienia. Ter-
min składania ofert wyznaczono na 29 stycz-
nia 2013 roku.
Kupimy
20
składów zespołowych
Nasza spółka ogłosiła przetarg na zakup 20 nowoczesnych składów zespołowych.
Według założeń, pociągi od 2015 roku będą obsługiwać połączenia dalekobieżne
w barwach Twoich Linii Kolejowych (TLK). Szacowana wartość projektu wynosi
około 1 mld zł.