Dokładamy wszelkich starań, by Podróżni byli zadowoleni z naszych usług. Jeśli jednak masz powód, by złożyć reklamację poniżej znajdują się podstawowe informacje dotyczące przekazania zgłoszenia. Zapewniamy, że jesteśmy wdzięczni za wszystkie uwagi oraz za aktywne włączanie się w doskonalenie jakości naszych usług.

Reklamacja

Co jest podstawą do złożenia reklamacji?

Osoba uprawniona może złożyć do PKP Intercity reklamację:

  1. z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu;
  2. dotyczącą sporządzonego wezwania do zapłaty;
  3. gdy nie zgadza się z treścią wezwania do zapłaty i może udowodnić, że posiadała ważny w dniu przejazdu dokument przewozu lub ważny dokument poświadczający jej uprawnienie do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego.

W jaki sposób złożyć reklamację i co powinna zawierać

Reklamacja powinna zawierać:

  1. nazwę i adres przewoźnika;
  2. imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) składającego reklamację;
  3. uzasadnienie roszczenia;
  4. kwotę roszczenia oddzielnie dla każdego dokumentu przewozu;
  5. adres właściwy do wypłaty uznanego roszczenia lub numer konta bankowego (do przelewów międzynarodowych konieczne jest podanie pełnej nazwy i adresu banku, międzynarodowy numer rachunku bankowego w formacie IBAN wraz z numerem SWIFT/BIC); dla ułatwienia i przyśpieszenia przekazania należności wynikającej z pozytywnego rozpatrzenia sprawy, zachęcamy do podawania w reklamacji nazwy banku i numeru rachunku bankowego;
  6. podpis osoby uprawnionej wnoszącej reklamację w formie pisemnej.
  7. podpis osoby uprawnionej do wniesienia reklamacji.

Ponadto reklamacja dotycząca wezwania do zapłaty powinna zawierać również serię i numer tego wezwania (w przypadku reklamacji dotyczącej więcej niż jednego wezwania należy wskazać numer i serię każdego z wystawionych wezwań).

Do reklamacji powinny być dołączone, odpowiednio do przedmiotu roszczenia, kopie dokumentów zawarcia umowy przewozu, w przypadku biletów internetowych należy wskazać numer dokumentu przewozu, a ponadto mogą zostać załączone również kopie innych dokumentów związanych z rodzajem i wysokością roszczenia, w tym poświadczających uprawnienie do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów.

Kopie dokumentów poświadczających uprawnienie do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów załączane do reklamacji muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem. Potwierdzenia tego może dokonać osoba obsługująca Podróżnych w dowolnym punkcie obsługi klienta, notariusz lub wystawca dokumentu.

Jeżeli jest to niezbędne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, przewoźnik może, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej wpływu, wezwać uprawnionego albo podróżnego, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania, do przekazania oryginałów lub poświadczonych kopii dokumentów dotyczących zawarcia umowy przewozu lub innych dokumentów związanych z rodzajem i wysokością roszczenia, w tym poświadczających uprawnienie do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów. Wezwanie zawiera pouczenie, że nieprzekazanie dokumentów w wyznaczonym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania.

Do reklamacji dotyczącej umorzenia wskazanych w wezwaniu do zapłaty opłat taryfowych i opłaty dodatkowej wynikającej z rozporządzenia MI z dnia 20 stycznia 2005 r., w przypadku udokumentowania przez Podróżnego w terminie 7 dni od daty przejazdu, uprawnień do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu albo posiadania ważnego dokumentu przewozu na dany przejazd należy dołączyć dowód wniesienia opłaty manipulacyjnej, na konto wskazane w wezwaniu do zapłaty.

Terminy składania reklamacji

Reklamacje dotyczące:

  1. wezwań do zapłaty – mogą być składane w terminie 3 miesięcy od dnia otrzymania wezwania do zapłaty;
  2. niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu – mogą być składane nie później niż przed upływem roku od daty przejazdu.

Wnioski o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu

Co jest podstawą do złożenia wniosku o zwrot należności za niewykorzystany bilet?

Osoba uprawniona może złożyć do PKP Intercity wniosek dotyczący:

  1. całkowitego lub częściowego niewykorzystania dokumentu(-ów) przewozu;
  2. przypadku, gdy w trakcie kontroli biletów w pociągu nie okazała ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego/ulgowego przejazdu lub ważnego dokumentu przewozu, ale oświadczyła, że posiada uprawnienia do bezpłatnego/ ulgowego przejazdu lub dokument ważny na ten przejazd (§22 ust. 2a Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez Spółkę „PKP Intercity” (RPO-IC)).

W jaki sposób złożyć wniosek zwrot należności za niewykorzystany bilet i co powinien zawierać?

Wniosek powinien zawierać:

  1. nazwę i adres przewoźnika;
  2. imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) składającego wniosek;
  3. uzasadnienie żądania;
  4. adres właściwy do wypłaty uznanego roszczenia lub numer konta bankowego (do przelewów międzynarodowych konieczne jest podanie pełnej nazwy i adresu banku, międzynarodowy numer rachunku bankowego w formacie IBAN wraz z numerem SWIFT/BIC); dla ułatwienia i przyśpieszenia przekazania należności wynikającej z pozytywnego rozpatrzenia sprawy, zachęcamy do podawania we wniosku nazwy banku i numeru rachunku bankowego; z zastrzeżeniem, że zwrot opłaty za bilet zakupiony za pośrednictwem serwisu e-IC, SkyCash/IC Mobile Navigator, Bilkom2 dokonywane są automatycznie, na rachunek, z którego dokonano płatności. W przypadku zmiany rachunku bankowego w czasie między dokonaniem zapłaty a złożeniem wniosku należy wskazać numer nowego rachunku bankowego, na który dokonany zostanie zwrot należności;
  5. podpis osoby uprawnionej do złożenia wniosku.

Do wniosku powinny być dołączone oryginały dokumentów przewozu, potwierdzające zawarcie umowy przewozu oraz oryginały lub potwierdzone za zgodność z oryginałem a w przypadku biletu internetowego numer dokumentu przewozu, kopie innych dokumentów uzasadniających wniosek (np. poświadczenie o rezygnacji z przejazdu). Potwierdzenia tego może dokonać osoba obsługująca Podróżnych w dowolnym punkcie obsługi klienta, notariusz lub wystawca dokumentu.

Terminy składania wniosków o zwrot należności

  1. nie później niż przed upływem roku od daty przejazdu w komunikacji krajowej wnioski o zwrot całkowitego lub częściowego niewykorzystania dokumentu(-ów) przewozu;
  2. w ciągu miesiąca od upływu terminu ważności biletu wniosek o zwrot należności za bilet na przejazd w komunikacji międzynarodowej;
  3. nie później niż w terminie 7 dni od daty przejazdu wnioski o zwrot opłaty w przypadku, gdy w trakcie kontroli biletów w pociągu nie okazała ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego/ulgowego przejazdu lub ważnego dokumentu przewozu, ale oświadczyła, że posiada uprawnienia do bezpłatnego/ ulgowego przejazdu lub dokument ważny na ten przejazd (§22 ust. 2a Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez Spółkę „PKP Intercity” (RPO-IC).

UWAGA!!! Podstawą do uzyskania zwrotu za bilet jest dokonanie REZYGNACJI w systemie, w którym został zakupiony (e-IC, SkyCash/IC Mobile Navigator, Bilkom2) lub uzyskanie odpowiedniego POŚWIADCZENIA o rezygnacji z przejazdu z kasy/COKu w wymaganym terminie na zasadach określonych w Regulaminie Usługi. Warunki dotyczące zwrotu określają Regulaminy dostępne tutaj.
Sprawdź jak zrezygnować z biletu w systemie e-IC oraz BILKOM2.
Wnioski dotyczące biletów, z których nie została dokonana rezygnacja w systemie lub nie zawierają poświadczenia o odstąpieniu od umowy przewozu będą rozpatrywane negatywnie.

Jeżeli wniosek nie spełnia warunków, o których mowa powyżej, przewoźnik wzywa o uzupełnienie dokumentacji w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku. Nieuzupełnienie dokumentacji we wskazanym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.

Skargi i inne zgłoszenia

Skargi, inne zgłoszenia dotyczące jakości usług świadczonych przez PKP Intercity oraz przestrzegania praw i obowiązków pasażerów wynikających z Rozporządzenia Nr 1371/2007 lub kierowane pod adresem danego pracownika, niezwiązane z roszczeniami finansowymi mogą być składane na zasadach określonych poniżej.

W celu prawidłowego odniesienia się do skargi lub innego zgłoszenia zalecane jest ich wnoszenie niezwłocznie po zdarzeniu.

PKP Intercity nie udziela odpowiedzi, jeśli skarga lub inne zgłoszenie, nie zawiera imienia i nazwiska (nazwy) wnoszącego oraz jego pełnego adresu do korespondencji, lub jeśli zawiera wyrażenia powszechnie uznawane za wulgarne lub obraźliwe.

Reklamacje, wnioski o zwrot należności za niewykorzystany bilet, skargi i inne zgłoszenia można złożyć w formie pisemnej:

  1. osobiście w dowolnym punkcie obsługi klienta PKP Intercity;
  2. przesyłką pocztową, za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1481) na adres:

    „PKP Intercity” S.A.
    Biuro Rozliczeń, Reklamacji i Windykacji
    „Reklamacje”
    Aleje Jerozolimskie 142 A
    02-305 Warszawa

  3. w formie dokumentowej za pośrednictwem formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie internetowej.

Za datę wniesienia reklamacji, wniosku o zwrot należności za niewykorzystany bilet, skargi i innego zgłoszenia przyjmuje się datę otrzymania przez przewoźnika kompletu dokumentów.

Pisma, które nie zawierają imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego, zostaną potraktowane jako cenne uwagi, którymi Podróżni chcą się z nami podzielić.

Formularz kontaktowy

Wybierz temat Twojego pytania, doprecyzuj i podaj dane kontaktowe a pozwoli to na szybkie i precyzyjne udzielenie odpowiedzi przez naszych konsultantów.

komunikacja krajowa
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń

Dopuszczalna wielkość pojedynczego załącznika to 5 MB

Klauzula informacyjna

Administratorem danych osobowych podanych przez Panią/Pana w związku z przesłanym wnioskiem jest 'PKP INTERCITY' S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A.

W razie pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych zachęcamy do kontaktu z powołanym przez administratora danych, inspektorem ochrony danych tel. 22 474 21 15 adres e-mail: iod@intercity.pl

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu prawidłowej obsługi w związku ze zgłoszoną sprawą. Zakres danych obejmuje dane podane w treści wniosku. Podstawę prawną przetwarzania stanowi: art. 6 ust 1 lit. a i lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Okres przetwarzania podanych danych osobowych wynosi 15 miesięcy, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń na drodze postepowania sądowego.

Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody, do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, ich przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

Osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych zobowiązane są do uzyskania uprzedniej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

Przysługuje Pani/Panu wniesienie skargi do organu nadzorczym właściwym dla ochrony danych osobowych.

komunikacja międzynarodowa
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń

Dopuszczalna wielkość pojedynczego załącznika to 5 MB

Klauzula informacyjna

Administratorem danych osobowych podanych przez Panią/Pana w związku z przesłanym wnioskiem jest 'PKP INTERCITY' S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A.

W razie pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych zachęcamy do kontaktu z powołanym przez administratora danych, inspektorem ochrony danych tel. 22 474 21 15 adres e-mail: iod@intercity.pl

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu prawidłowej obsługi w związku ze zgłoszoną sprawą. Zakres danych obejmuje dane podane w treści wniosku. Podstawę prawną przetwarzania stanowi: art. 6 ust 1 lit. a i lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Okres przetwarzania podanych danych osobowych wynosi 15 miesięcy, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń na drodze postepowania sądowego.

Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody, do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, ich przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

Osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych zobowiązane są do uzyskania uprzedniej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

Przysługuje Pani/Panu wniesienie skargi do organu nadzorczym właściwym dla ochrony danych osobowych.

zakup biletów
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń

Dopuszczalna wielkość pojedynczego załącznika to 5 MB

Klauzula informacyjna

Administratorem danych osobowych podanych przez Panią/Pana w związku z przesłanym wnioskiem jest 'PKP INTERCITY' S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A.

W razie pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych zachęcamy do kontaktu z powołanym przez administratora danych, inspektorem ochrony danych tel. 22 474 21 15 adres e-mail: iod@intercity.pl

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu prawidłowej obsługi w związku ze zgłoszoną sprawą. Zakres danych obejmuje dane podane w treści wniosku. Podstawę prawną przetwarzania stanowi: art. 6 ust 1 lit. a i lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Okres przetwarzania podanych danych osobowych wynosi 15 miesięcy, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń na drodze postepowania sądowego.

Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody, do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, ich przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

Osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych zobowiązane są do uzyskania uprzedniej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

Przysługuje Pani/Panu wniesienie skargi do organu nadzorczym właściwym dla ochrony danych osobowych.

strona internetowa intercity.pl
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń

Dopuszczalna wielkość pojedynczego załącznika to 5 MB

Klauzula informacyjna

Administratorem danych osobowych podanych przez Panią/Pana w związku z przesłanym wnioskiem jest 'PKP INTERCITY' S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A.

W razie pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych zachęcamy do kontaktu z powołanym przez administratora danych, inspektorem ochrony danych tel. 22 474 21 15 adres e-mail: iod@intercity.pl

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu prawidłowej obsługi w związku ze zgłoszoną sprawą. Zakres danych obejmuje dane podane w treści wniosku. Podstawę prawną przetwarzania stanowi: art. 6 ust 1 lit. a i lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Okres przetwarzania podanych danych osobowych wynosi 15 miesięcy, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń na drodze postepowania sądowego.

Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody, do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, ich przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

Osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych zobowiązane są do uzyskania uprzedniej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

Przysługuje Pani/Panu wniesienie skargi do organu nadzorczym właściwym dla ochrony danych osobowych.

faktury do transakcji internetowych
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń

Dopuszczalna wielkość pojedynczego załącznika to 5 MB

Klauzula informacyjna

Administratorem danych osobowych podanych przez Panią/Pana w związku z przesłanym wnioskiem jest 'PKP INTERCITY' S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A.

W razie pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych zachęcamy do kontaktu z powołanym przez administratora danych, inspektorem ochrony danych tel. 22 474 21 15 adres e-mail: iod@intercity.pl

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu prawidłowej obsługi w związku ze zgłoszoną sprawą. Zakres danych obejmuje dane podane w treści wniosku. Podstawę prawną przetwarzania stanowi: art. 6 ust 1 lit. a i lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Okres przetwarzania podanych danych osobowych wynosi 5 lat, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń na drodze postepowania sądowego.

Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody, do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, ich przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

Osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych zobowiązane są do uzyskania uprzedniej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

Przysługuje Pani/Panu wniesienie skargi do organu nadzorczym właściwym dla ochrony danych osobowych.

jakość naszych usług
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń

Dopuszczalna wielkość pojedynczego załącznika to 5 MB

Klauzula informacyjna

Administratorem danych osobowych podanych przez Panią/Pana w związku z przesłanym wnioskiem jest 'PKP INTERCITY' S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A.

W razie pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych zachęcamy do kontaktu z powołanym przez administratora danych, inspektorem ochrony danych tel. 22 474 21 15 adres e-mail: iod@intercity.pl

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu prawidłowej obsługi w związku ze zgłoszoną sprawą. Zakres danych obejmuje dane podane w treści wniosku. Podstawę prawną przetwarzania stanowi: art. 6 ust 1 lit. a i lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Okres przetwarzania podanych danych osobowych wynosi 15 miesięcy, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń na drodze postepowania sądowego.

Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody, do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, ich przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

Osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych zobowiązane są do uzyskania uprzedniej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

Przysługuje Pani/Panu wniesienie skargi do organu nadzorczym właściwym dla ochrony danych osobowych.

aplikacja IC Navigator
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń

Dopuszczalna wielkość pojedynczego załącznika to 5 MB

Klauzula informacyjna

Administratorem danych osobowych podanych przez Panią/Pana w związku z przesłanym wnioskiem jest 'PKP INTERCITY' S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A.

W razie pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych zachęcamy do kontaktu z powołanym przez administratora danych, inspektorem ochrony danych tel. 22 474 21 15 adres e-mail: iod@intercity.pl

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu prawidłowej obsługi w związku ze zgłoszoną sprawą. Zakres danych obejmuje dane podane w treści wniosku. Podstawę prawną przetwarzania stanowi: art. 6 ust 1 lit. a i lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Okres przetwarzania podanych danych osobowych wynosi 15 miesięcy, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń na drodze postepowania sądowego.

Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody, do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, ich przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

Osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych zobowiązane są do uzyskania uprzedniej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

Przysługuje Pani/Panu wniesienie skargi do organu nadzorczym właściwym dla ochrony danych osobowych.

inne
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń

Dopuszczalna wielkość pojedynczego załącznika to 5 MB

Klauzula informacyjna

Administratorem danych osobowych podanych przez Panią/Pana w związku z przesłanym wnioskiem jest 'PKP INTERCITY' S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A.

W razie pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych zachęcamy do kontaktu z powołanym przez administratora danych, inspektorem ochrony danych tel. 22 474 21 15 adres e-mail: iod@intercity.pl

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu prawidłowej obsługi w związku ze zgłoszoną sprawą. Zakres danych obejmuje dane podane w treści wniosku. Podstawę prawną przetwarzania stanowi: art. 6 ust 1 lit. a i lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Okres przetwarzania podanych danych osobowych wynosi 15 miesięcy, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń na drodze postepowania sądowego.

Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody, do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, ich przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

Osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych zobowiązane są do uzyskania uprzedniej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

Przysługuje Pani/Panu wniesienie skargi do organu nadzorczym właściwym dla ochrony danych osobowych.

Formularz zgłoszeniowy

Wybierz temat zgłoszenia, doprecyzuj i podaj dane kontaktowe przyśpieszy to obsługę. Jeśli Twoje zgłoszenie dotyczy wniosku o zwrot za bilet zakupiony w kasie, u konduktora lub w biletomacie konieczne jest przesłanie jego oryginału. Sprawdź co powinien zawierać formularz zgłoszeniowy.

UWAGA !!! FORMULARZ NIE SŁUŻY DO SKŁADANIA REZYGNACJI Z BILETÓW.
Rezygnacji należy dokonać w systemie eIC oraz w przypadku biletów, do których nie wystawiono faktur VAT - skorzystać z opcji ‘zwrotu’ środków lub załączyć odpowiednie poświadczenie o dokonaniu rezygnacji. Sprawdź jak zrezygnować z biletu w systemie. Wnioski dotyczące biletów, z których nie została dokonana rezygnacja w systemie będą rozpatrywane negatywnie.
zwrot niewykorzystanego biletu

Adres korespondencyjny

Wyrażam zgodę na przesłanie odpowiedzi na zgłoszenie/reklamację/wniosek o zwrot na wskazany wyżej adres mailowy.

Połączenie

Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń

Dopuszczalna wielkość pojedynczego załącznika to 5 MB

Klauzula informacyjna

Administratorem danych osobowych podanych przez Panią/Pana w związku z wniesioną reklamacją/skargą/wnioskiem o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu, jest 'PKP INTERCITY' S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A.

W razie pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych zachęcamy do kontaktu z powołanym przez administratora danych, inspektorem ochrony danych tel. 22 474 21 15 adres e-mail: iod@intercity.pl.

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu prawidłowej obsługi w związku ze zgłoszoną sprawą. Zakres danych obejmuje dane podane w treści zgłoszenia reklamacji/skargi/wniosku o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu. Podstawę prawną przetwarzania stanowi: art. 6 ust 1 lit. a i lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Okres przetwarzania podanych danych osobowych wynosi 5 lat, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń na drodze postepowania sądowego.

Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody, do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, ich przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

Osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych zobowiązane są do uzyskania uprzedniej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

Przysługuje Pani/Panu wniesienie skargi do organu nadzorczego właściwego dla przetwarzania danych.

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przekazanych w związku z złożonym zgłoszeniem: reklamacją/skargą/ wnioskiem o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu, którego podstawą jest Wspólny Bilet

Podane w reklamacji dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu zrealizowania przysługującego Pani/Panu uprawnienia do rozpatrzenia reklamacji. Współadministratorami danych osobowych podanych przez Panią/Pana w związku z wniesioną reklamacją/skargą/ wnioskiem o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu, są:

  • „PKP INTERCITY” S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A, 02-305 Warszawa
  • „Przewozy Regionalne” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Kolejowa 1, 01-217 Warszawa
  • PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni przy ul. Morskiej 350A, 81-002 Gdynia
  • „Łódzka Kolej Aglomeracyjna” sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy Al. Piłsudskiego 12, 90-051 Łódź
  • „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Lubelskiej 26, 03-802 Warszawa
  • Arriva RP Sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu przy ul. Dąbrowskiego 8/24, 87-100 Toruń
  • Koleje Wielkopolskie sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Składowej 5, 61-897 Poznań
  • „Koleje Małopolskie” Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Racławickiej 56/416, 30-017 Kraków
  • Koleje Śląskie Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach przy ul. Raciborskiej 58, 40-074 Katowice
  • „Koleje Dolnośląskie” S.A., z siedzibą w Legnicy przy ul. Kolejowej 2, 59-220 Legnica

Informacje dotyczące przetwarzania swoich danych osobowych może Pani/Pan uzyskać kontaktując się z Inspektorami Ochrony Danych powołanymi przez współadministratorów danych za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresami e-mail:

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu prawidłowej obsługi w związku ze zgłoszoną sprawą. Zakres danych obejmuje dane podane w treści zgłoszenia reklamacji/skargi/wniosku o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu. Podstawę prawną przetwarzania stanowi: art. 6 ust 1 lit. a i lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Okres przetwarzania podanych danych osobowych wynosi 5 lat, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń na drodze postępowania sądowego.

Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Ponadto przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, ich przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych zobowiązane są do uzyskania uprzedniej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

Przysługuje Pani/Panu wniesienie skargi do organu nadzorczego właściwego dla przetwarzania danych - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

opóźnienia

Adres korespondencyjny

Wyrażam zgodę na przesłanie odpowiedzi na zgłoszenie/reklamację/wniosek o zwrot na wskazany wyżej adres mailowy.

Połączenie

Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń

Dopuszczalna wielkość pojedynczego załącznika to 5 MB

Klauzula informacyjna

Administratorem danych osobowych podanych przez Panią/Pana w związku z wniesioną reklamacją/skargą/wnioskiem o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu, jest 'PKP INTERCITY' S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A.

W razie pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych zachęcamy do kontaktu z powołanym przez administratora danych, inspektorem ochrony danych tel. 22 474 21 15 adres e-mail: iod@intercity.pl.

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu prawidłowej obsługi w związku ze zgłoszoną sprawą. Zakres danych obejmuje dane podane w treści zgłoszenia reklamacji/skargi/wniosku o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu. Podstawę prawną przetwarzania stanowi: art. 6 ust 1 lit. a i lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Okres przetwarzania podanych danych osobowych wynosi 5 lat, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń na drodze postepowania sądowego.

Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody, do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, ich przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

Osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych zobowiązane są do uzyskania uprzedniej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

Przysługuje Pani/Panu wniesienie skargi do organu nadzorczego właściwego dla przetwarzania danych.

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przekazanych w związku z złożonym zgłoszeniem: reklamacją/skargą/ wnioskiem o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu, którego podstawą jest Wspólny Bilet

Podane w reklamacji dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu zrealizowania przysługującego Pani/Panu uprawnienia do rozpatrzenia reklamacji. Współadministratorami danych osobowych podanych przez Panią/Pana w związku z wniesioną reklamacją/skargą/ wnioskiem o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu, są:

  • „PKP INTERCITY” S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A, 02-305 Warszawa
  • „Przewozy Regionalne” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Kolejowa 1, 01-217 Warszawa
  • PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni przy ul. Morskiej 350A, 81-002 Gdynia
  • „Łódzka Kolej Aglomeracyjna” sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy Al. Piłsudskiego 12, 90-051 Łódź
  • „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Lubelskiej 26, 03-802 Warszawa
  • Arriva RP Sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu przy ul. Dąbrowskiego 8/24, 87-100 Toruń
  • Koleje Wielkopolskie sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Składowej 5, 61-897 Poznań
  • „Koleje Małopolskie” Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Racławickiej 56/416, 30-017 Kraków
  • Koleje Śląskie Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach przy ul. Raciborskiej 58, 40-074 Katowice
  • „Koleje Dolnośląskie” S.A., z siedzibą w Legnicy przy ul. Kolejowej 2, 59-220 Legnica

Informacje dotyczące przetwarzania swoich danych osobowych może Pani/Pan uzyskać kontaktując się z Inspektorami Ochrony Danych powołanymi przez współadministratorów danych za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresami e-mail:

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu prawidłowej obsługi w związku ze zgłoszoną sprawą. Zakres danych obejmuje dane podane w treści zgłoszenia reklamacji/skargi/wniosku o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu. Podstawę prawną przetwarzania stanowi: art. 6 ust 1 lit. a i lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Okres przetwarzania podanych danych osobowych wynosi 5 lat, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń na drodze postępowania sądowego.

Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Ponadto przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, ich przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych zobowiązane są do uzyskania uprzedniej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

Przysługuje Pani/Panu wniesienie skargi do organu nadzorczego właściwego dla przetwarzania danych - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

komfort podróży
Wyrażam zgodę na przesłanie odpowiedzi na zgłoszenie/reklamację/wniosek o zwrot na wskazany wyżej adres mailowy.

Adres korespondencyjny

Połączenie

Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń

Dopuszczalna wielkość pojedynczego załącznika to 5 MB

Klauzula informacyjna

Administratorem danych osobowych podanych przez Panią/Pana w związku z wniesioną reklamacją/skargą/wnioskiem o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu, jest 'PKP INTERCITY' S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A.

W razie pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych zachęcamy do kontaktu z powołanym przez administratora danych, inspektorem ochrony danych tel. 22 474 21 15 adres e-mail: iod@intercity.pl.

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu prawidłowej obsługi w związku ze zgłoszoną sprawą. Zakres danych obejmuje dane podane w treści zgłoszenia reklamacji/skargi/wniosku o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu. Podstawę prawną przetwarzania stanowi: art. 6 ust 1 lit. a i lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Okres przetwarzania podanych danych osobowych wynosi 5 lat, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń na drodze postepowania sądowego.

Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody, do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, ich przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

Osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych zobowiązane są do uzyskania uprzedniej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

Przysługuje Pani/Panu wniesienie skargi do organu nadzorczego właściwego dla przetwarzania danych.

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przekazanych w związku z złożonym zgłoszeniem: reklamacją/skargą/ wnioskiem o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu, którego podstawą jest Wspólny Bilet

Podane w reklamacji dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu zrealizowania przysługującego Pani/Panu uprawnienia do rozpatrzenia reklamacji. Współadministratorami danych osobowych podanych przez Panią/Pana w związku z wniesioną reklamacją/skargą/ wnioskiem o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu, są:

  • „PKP INTERCITY” S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A, 02-305 Warszawa
  • „Przewozy Regionalne” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Kolejowa 1, 01-217 Warszawa
  • PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni przy ul. Morskiej 350A, 81-002 Gdynia
  • „Łódzka Kolej Aglomeracyjna” sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy Al. Piłsudskiego 12, 90-051 Łódź
  • „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Lubelskiej 26, 03-802 Warszawa
  • Arriva RP Sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu przy ul. Dąbrowskiego 8/24, 87-100 Toruń
  • Koleje Wielkopolskie sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Składowej 5, 61-897 Poznań
  • „Koleje Małopolskie” Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Racławickiej 56/416, 30-017 Kraków
  • Koleje Śląskie Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach przy ul. Raciborskiej 58, 40-074 Katowice
  • „Koleje Dolnośląskie” S.A., z siedzibą w Legnicy przy ul. Kolejowej 2, 59-220 Legnica

Informacje dotyczące przetwarzania swoich danych osobowych może Pani/Pan uzyskać kontaktując się z Inspektorami Ochrony Danych powołanymi przez współadministratorów danych za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresami e-mail:

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu prawidłowej obsługi w związku ze zgłoszoną sprawą. Zakres danych obejmuje dane podane w treści zgłoszenia reklamacji/skargi/wniosku o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu. Podstawę prawną przetwarzania stanowi: art. 6 ust 1 lit. a i lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Okres przetwarzania podanych danych osobowych wynosi 5 lat, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń na drodze postępowania sądowego.

Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Ponadto przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, ich przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych zobowiązane są do uzyskania uprzedniej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

Przysługuje Pani/Panu wniesienie skargi do organu nadzorczego właściwego dla przetwarzania danych - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

jakość obsługi
Wyrażam zgodę na przesłanie odpowiedzi na zgłoszenie/reklamację/wniosek o zwrot na wskazany wyżej adres mailowy.

Adres korespondencyjny

Połączenie

Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń

Dopuszczalna wielkość pojedynczego załącznika to 5 MB

Klauzula informacyjna

Administratorem danych osobowych podanych przez Panią/Pana w związku z wniesioną reklamacją/skargą/wnioskiem o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu, jest 'PKP INTERCITY' S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A.

W razie pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych zachęcamy do kontaktu z powołanym przez administratora danych, inspektorem ochrony danych tel. 22 474 21 15 adres e-mail: iod@intercity.pl.

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu prawidłowej obsługi w związku ze zgłoszoną sprawą. Zakres danych obejmuje dane podane w treści zgłoszenia reklamacji/skargi/wniosku o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu. Podstawę prawną przetwarzania stanowi: art. 6 ust 1 lit. a i lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Okres przetwarzania podanych danych osobowych wynosi 5 lat, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń na drodze postepowania sądowego.

Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody, do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, ich przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

Osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych zobowiązane są do uzyskania uprzedniej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

Przysługuje Pani/Panu wniesienie skargi do organu nadzorczego właściwego dla przetwarzania danych.

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przekazanych w związku z złożonym zgłoszeniem: reklamacją/skargą/ wnioskiem o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu, którego podstawą jest Wspólny Bilet

Podane w reklamacji dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu zrealizowania przysługującego Pani/Panu uprawnienia do rozpatrzenia reklamacji. Współadministratorami danych osobowych podanych przez Panią/Pana w związku z wniesioną reklamacją/skargą/ wnioskiem o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu, są:

  • „PKP INTERCITY” S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A, 02-305 Warszawa
  • „Przewozy Regionalne” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Kolejowa 1, 01-217 Warszawa
  • PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni przy ul. Morskiej 350A, 81-002 Gdynia
  • „Łódzka Kolej Aglomeracyjna” sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy Al. Piłsudskiego 12, 90-051 Łódź
  • „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Lubelskiej 26, 03-802 Warszawa
  • Arriva RP Sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu przy ul. Dąbrowskiego 8/24, 87-100 Toruń
  • Koleje Wielkopolskie sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Składowej 5, 61-897 Poznań
  • „Koleje Małopolskie” Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Racławickiej 56/416, 30-017 Kraków
  • Koleje Śląskie Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach przy ul. Raciborskiej 58, 40-074 Katowice
  • „Koleje Dolnośląskie” S.A., z siedzibą w Legnicy przy ul. Kolejowej 2, 59-220 Legnica

Informacje dotyczące przetwarzania swoich danych osobowych może Pani/Pan uzyskać kontaktując się z Inspektorami Ochrony Danych powołanymi przez współadministratorów danych za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresami e-mail:

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu prawidłowej obsługi w związku ze zgłoszoną sprawą. Zakres danych obejmuje dane podane w treści zgłoszenia reklamacji/skargi/wniosku o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu. Podstawę prawną przetwarzania stanowi: art. 6 ust 1 lit. a i lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Okres przetwarzania podanych danych osobowych wynosi 5 lat, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń na drodze postępowania sądowego.

Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Ponadto przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, ich przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych zobowiązane są do uzyskania uprzedniej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

Przysługuje Pani/Panu wniesienie skargi do organu nadzorczego właściwego dla przetwarzania danych - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

bezpieczeństwo
Wyrażam zgodę na przesłanie odpowiedzi na zgłoszenie/reklamację/wniosek o zwrot na wskazany wyżej adres mailowy.

Adres korespondencyjny

Połączenie

Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń

Dopuszczalna wielkość pojedynczego załącznika to 5 MB

Klauzula informacyjna

Administratorem danych osobowych podanych przez Panią/Pana w związku z wniesioną reklamacją/skargą/wnioskiem o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu, jest 'PKP INTERCITY' S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A.

W razie pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych zachęcamy do kontaktu z powołanym przez administratora danych, inspektorem ochrony danych tel. 22 474 21 15 adres e-mail: iod@intercity.pl.

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu prawidłowej obsługi w związku ze zgłoszoną sprawą. Zakres danych obejmuje dane podane w treści zgłoszenia reklamacji/skargi/wniosku o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu. Podstawę prawną przetwarzania stanowi: art. 6 ust 1 lit. a i lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Okres przetwarzania podanych danych osobowych wynosi 5 lat, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń na drodze postepowania sądowego.

Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody, do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, ich przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

Osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych zobowiązane są do uzyskania uprzedniej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

Przysługuje Pani/Panu wniesienie skargi do organu nadzorczego właściwego dla przetwarzania danych.

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przekazanych w związku z złożonym zgłoszeniem: reklamacją/skargą/ wnioskiem o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu, którego podstawą jest Wspólny Bilet

Podane w reklamacji dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu zrealizowania przysługującego Pani/Panu uprawnienia do rozpatrzenia reklamacji. Współadministratorami danych osobowych podanych przez Panią/Pana w związku z wniesioną reklamacją/skargą/ wnioskiem o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu, są:

  • „PKP INTERCITY” S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A, 02-305 Warszawa
  • „Przewozy Regionalne” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Kolejowa 1, 01-217 Warszawa
  • PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni przy ul. Morskiej 350A, 81-002 Gdynia
  • „Łódzka Kolej Aglomeracyjna” sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy Al. Piłsudskiego 12, 90-051 Łódź
  • „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Lubelskiej 26, 03-802 Warszawa
  • Arriva RP Sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu przy ul. Dąbrowskiego 8/24, 87-100 Toruń
  • Koleje Wielkopolskie sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Składowej 5, 61-897 Poznań
  • „Koleje Małopolskie” Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Racławickiej 56/416, 30-017 Kraków
  • Koleje Śląskie Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach przy ul. Raciborskiej 58, 40-074 Katowice
  • „Koleje Dolnośląskie” S.A., z siedzibą w Legnicy przy ul. Kolejowej 2, 59-220 Legnica

Informacje dotyczące przetwarzania swoich danych osobowych może Pani/Pan uzyskać kontaktując się z Inspektorami Ochrony Danych powołanymi przez współadministratorów danych za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresami e-mail:

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu prawidłowej obsługi w związku ze zgłoszoną sprawą. Zakres danych obejmuje dane podane w treści zgłoszenia reklamacji/skargi/wniosku o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu. Podstawę prawną przetwarzania stanowi: art. 6 ust 1 lit. a i lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Okres przetwarzania podanych danych osobowych wynosi 5 lat, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń na drodze postępowania sądowego.

Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Ponadto przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, ich przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych zobowiązane są do uzyskania uprzedniej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

Przysługuje Pani/Panu wniesienie skargi do organu nadzorczego właściwego dla przetwarzania danych - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

wezwanie do zapłaty/mandatu
Wyrażam zgodę na przesłanie odpowiedzi na zgłoszenie/reklamację/wniosek o zwrot na wskazany wyżej adres mailowy.

Adres korespondencyjny

Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń

Dopuszczalna wielkość pojedynczego załącznika to 5 MB

Klauzula informacyjna

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest „PKP Intercity” S.A. z siedzibą w Warszawie (02-305) przy Alejach Jerozolimskich 142 A. Dodatkowo uprzejmie informujemy, że w odniesieniu do osób przekazujących swe dane osobowe w związku ze złożoną reklamacją, wnioskiem czy innym pismem, którego podstawą jest Wspólny Bilet informujemy, iż Pani/Pana dane osobowe mogą być współadministrowane przez innych przewoźników biorących udział w projekcie Wspólnego Biletu.

Współadministratorami danych osobowych podanych przez Panią/Pana w związku z wniesioną reklamacją/skargą/ wnioskiem o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu dotyczącego Wspólnego Biletu są (w nawiasie adresy mailowe Inspektorów Ochrony Danych powołanych przez Współadministratorów, od których może Pani/Pan uzyskać informacje o przetwarzanych danych osobowych):

(i) „PKP INTERCITY” S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A, 02-305 Warszawa (iod@intercity.pl);
(ii) „Przewozy Regionalne” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Kolejowa 1, 01-217 Warszawa (iod@p-r.com.pl);
(iii) PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni przy ul. Morskiej 350A, 81-002 Gdynia (daneosobowe@skm.pkp.pl);
(iv) „Łódzka Kolej Aglomeracyjna” sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy Al. Piłsudskiego 12, 90-051 Łódź (iod@lka.lodzkie.pl);
(v) „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Lubelskiej 26, 03-802 Warszawa (iod@mazowieckie.com.pl);
(vi) Arriva RP Sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu przy ul. Dąbrowskiego 8/24, 87-100 Toruń (iodo@arriva.pl);
(vii) Koleje Wielkopolskie sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Składowej 5, 61-897 Poznań (iod@koleje-wielkopolskie.com.pl)
(viii) „Koleje Małopolskie” Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Racławickiej 56/416, 30-017 Kraków (iod@malopolskie.com.pl);
(ix) Koleje Śląskie Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach przy ul. Raciborskiej 58, 40-074 Katowice (iodo@kolejeslaskie.com);
(x) „Koleje Dolnośląskie” S.A., z siedzibą w Legnicy przy ul. Kolejowej 2, 59-220 Legnica (iod@kolejedolnoslaskie.eu).

Administrator/Współadministrator danych przetwarza Pani/Pana dane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b, c i f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO) w celu: windykacji należności (art. 33a ustawy Prawo przewozowe), przeciwdziałania zjawisku wyłudzenia przejazdów (art. 121 Kodeksu Wykroczeń), ujawniania przestępstw przeciwko wiarygodności dokumentów (art. 270 ust. 1 Kodeksu Karnego), ujawniania przestępstw oszustwa na szkodę Spółki (art. 286 Kodeksu Karnego), rozstrzygnięcia ewentualnego procesu reklamacyjnego (§ 4 Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego w zw. z art. 79 Prawa Przewozowego) oraz w celu realizacji umowy poręczenia (art. 876 Kodeksu Cywilnego), umowy o przejęcie długu (art. 519 Kodeksu Cywilnego) lub innej o podobnym skutku.

Pani/Pana dane osobowe administrator/współadministrator danych przechowuje przez okres 10 lat od dnia spłaty zadłużenia wynikającego z danego wezwania dla zabezpieczenia przed ewentualnymi roszczeniami z art. 405 lub art. 410 Kodeksu Cywilnego. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, żądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu. Informacje dotyczące przetwarzania swoich danych osobowych może Pani/Pan uzyskać kontaktując się z Inspektorem Ochrony Danych powołanym przez administratora danych za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: iod@intercity.pl albo telefonicznie w dni robocze w godzinach 9:00-14:00, dzwoniąc pod numer + 48 22 4742115 (w odniesieniu do PKP Intercity S.A. – w odniesieniu do pozostałych współadministratorów szczegółowe adresy mailowe wskazane zostały powyżej).

odpowiedź otrzymana od PKP Intercity SA

Adres korespondencyjny

Wyrażam zgodę na przesłanie odpowiedzi na zgłoszenie/reklamację/wniosek o zwrot na wskazany wyżej adres mailowy.
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń
Wybierz plikZmień Usuń

Dopuszczalna wielkość pojedynczego załącznika to 5 MB

Klauzula informacyjna

Administratorem danych osobowych podanych przez Panią/Pana w związku z wniesioną reklamacją/skargą/wnioskiem o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu, jest 'PKP INTERCITY' S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A.

W razie pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych zachęcamy do kontaktu z powołanym przez administratora danych, inspektorem ochrony danych tel. 22 474 21 15 adres e-mail: iod@intercity.pl.

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu prawidłowej obsługi w związku ze zgłoszoną sprawą. Zakres danych obejmuje dane podane w treści zgłoszenia reklamacji/skargi/wniosku o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu. Podstawę prawną przetwarzania stanowi: art. 6 ust 1 lit. a i lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Okres przetwarzania podanych danych osobowych wynosi 5 lat, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń na drodze postepowania sądowego.

Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody, do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, ich przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

Osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych zobowiązane są do uzyskania uprzedniej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

Przysługuje Pani/Panu wniesienie skargi do organu nadzorczego właściwego dla przetwarzania danych.

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przekazanych w związku z złożonym zgłoszeniem: reklamacją/skargą/ wnioskiem o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu, którego podstawą jest Wspólny Bilet

Podane w reklamacji dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu zrealizowania przysługującego Pani/Panu uprawnienia do rozpatrzenia reklamacji. Współadministratorami danych osobowych podanych przez Panią/Pana w związku z wniesioną reklamacją/skargą/ wnioskiem o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu, są:

  • „PKP INTERCITY” S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A, 02-305 Warszawa
  • „Przewozy Regionalne” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Kolejowa 1, 01-217 Warszawa
  • PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni przy ul. Morskiej 350A, 81-002 Gdynia
  • „Łódzka Kolej Aglomeracyjna” sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy Al. Piłsudskiego 12, 90-051 Łódź
  • „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Lubelskiej 26, 03-802 Warszawa
  • Arriva RP Sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu przy ul. Dąbrowskiego 8/24, 87-100 Toruń
  • Koleje Wielkopolskie sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Składowej 5, 61-897 Poznań
  • „Koleje Małopolskie” Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Racławickiej 56/416, 30-017 Kraków
  • Koleje Śląskie Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach przy ul. Raciborskiej 58, 40-074 Katowice
  • „Koleje Dolnośląskie” S.A., z siedzibą w Legnicy przy ul. Kolejowej 2, 59-220 Legnica

Informacje dotyczące przetwarzania swoich danych osobowych może Pani/Pan uzyskać kontaktując się z Inspektorami Ochrony Danych powołanymi przez współadministratorów danych za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresami e-mail:

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu prawidłowej obsługi w związku ze zgłoszoną sprawą. Zakres danych obejmuje dane podane w treści zgłoszenia reklamacji/skargi/wniosku o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu. Podstawę prawną przetwarzania stanowi: art. 6 ust 1 lit. a i lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Okres przetwarzania podanych danych osobowych wynosi 5 lat, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń na drodze postępowania sądowego.

Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Ponadto przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, ich przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych zobowiązane są do uzyskania uprzedniej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.

Przysługuje Pani/Panu wniesienie skargi do organu nadzorczego właściwego dla przetwarzania danych - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Jaki jest czas rozpatrywania reklamacji, wniosku o zwrot należności za niewykorzystany bilet, skargi i innego zgłoszenia?

Odpowiedź na reklamację powinna być udzielona niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej przyjęcia.

Wnioski o zwrot należności za niewykorzystany bilet na przejazd w komunikacji krajowej są rozpatrywane w kolejności ich wpływu do PKP Intercity, bez zbędnej zwłoki.

Natomiast odpowiedzi na reklamacje i wnioski o zwrot należności za niewykorzystany bilet, dotyczące przejazdu w komunikacji międzynarodowej PKP Intercity S.A. udziela nie później niż w terminie jednego miesiąca od dnia reklamacji/wniosku, lub też – w usprawiedliwionych przypadkach – informuje Klienta o terminie, nie dłuższym niż trzy miesiące od daty złożenia reklamacji, w jakim może on spodziewać się odpowiedzi.

Odpowiedź na skargi, inne zgłoszenia, PKP Intercity udziela wnoszącemu wraz z uzasadnieniem nie później niż w ciągu miesiąca od dnia wniesienia. W usprawiedliwionych przypadkach informuje wnoszącego o terminie w jakim otrzyma odpowiedź, przy czym termin ten jest krótszy niż 3 miesiące od daty wniesienia skargi, innego zgłoszenia. Odpowiedź na skargę, inne zgłoszenie jest przekazywana taką samą drogą, jaką wpłynęła, chyba że wnoszący wskaże inną drogę i adres, na który należy przesłać odpowiedź.

Na podstawie:

  1. Rozporządzenia WE nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym. źródło>>
  2. Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalenia stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (Dz.U. 2006 r. Nr 38, poz. 266 z późn. zm.) źródło>>
  3. REGULAMINU PRZEWOZU OSÓB, RZECZY I ZWIERZĄT przez Spółkę PKP Intercity (RPO-IC) źródło>>
  4. Ogólnych warunków przewozu osób kolejami (GCC-CIV/PRR) źródło>>
0