Szanowny użytkowniku,
informujemy, że nasza strona nie jest obsługiwana przez starsze typy przeglądarek internetowych. Rekomendujemy skorzystanie z:

  • Chrome w wersji 60 lub nowszej
  • Firefox w wersji 60
  • iOS w wersji 12
  • Safari w wersji 12
  • Microsoft Edge

Jak korzystać z biletu - przewodnik

Aktualizacja: 2025-06-10, 10:20 (55)
Opublikowano: 2017-03-08, 13:49

Kupując bilet papierowy w kasach PKP Intercity w zestawie otrzymujesz okładkę na bilet. Mapa kolejowa Europy oraz przewodnik dostępne są w wersji elektronicznej na specjalnie dedykowanej stronieotwiera się w nowym oknie. Zarówno w przypadku biletu Global Pass jak i One Country Pass okładkę biletu należy uzupełnić czarnym lub niebieskim długopisem, wpisując poszczególne etapy podróży.

W przypadku biletu typu flexi należy dodatkowo na bilecie zaznaczyć dni przejazdu (dzień i miesiąc) w układzie pionowym, według schematu poniżej.

Szczegółowy sposób wypełniania biletu znajduje się na dole strony w Warunkach przewozu na podstawie Interrail. Jeśli zależy Ci na większej elastyczności możesz zdecydować się na rejestrowanie szczegółów podróży w aplikacji Rail Planner app.

Global Pass Continuos – przykład dla biletu ważnego od 13 czerwca do 12 sierpnia 2023 roku

Wzór biletu Global Pass Continuos

Global Pass Flexi – przykład dla biletu ważnego w dniach: 14, 17, 24 i 25 sierpnia oraz 1, 3 i 6 września 2023 roku

Wzór biletu Global Pass Flexi

One Contry Pass – przykład dla biletu ważnego w dniach: 21, 22 i 30 czerwca oraz 2 i 5 lipca

wzór biletu One Contry Pass

Przy bilecie typu continuous pass nie ma konieczności zaznaczania dni przejazdu na bilecie, ponieważ jest on ważny przez cały okres, na który został wykupiony.

Kalendarz podróży

Poszczególne połączenia kolejowe realizowane z biletem Interrail, powinny być rejestrowane w sekcji Moja Podróż na okładce biletu lub w aplikacji mobilnej Rail Planner app. Wyboru sposobu rejestracji podróży dokonaj na okładce biletu papierowego, po rozpoczęciu podróży zmiana nie będzie możliwa.

Wybór sposobu rejestracji podróży
na okładce biletu oraz Wyjazd i Powrót

Obraz pokazuje wybór sposobu rejestracji podróży

Kalendarz podróży na okładce biletu

Obraz pokazuje kalendarz na okładce biletu

Kupując bilet mobilny na podany przez Ciebie adres e-mail wysłana zostanie wiadomość zawierająca kod biletu mobilnego wraz z instrukcją jego aktywacji w aplikacji Rail Planner app. Instrukcja w języku polskim znajduje się poniżej.

Jak aktywować bilet mobilny

Pobierz aplikację Rail Planner app na urządzenie, z którego będziesz korzystać w trakcie podróży.

Obraz pokazuje dodawanie biletu w aplikacji

Krok 1 - Dodaj bilet w aplikacji

Otwórz aplikację i przejdź do sekcji „My Pass” gdzie możesz dodać bilet wybierając przycisk „Add your Pass”.

Wprowadź swoje nazwisko oraz kod biletu mobilnego, który został wysłany w mailu potwierdzającym złożenie zamówienia. Kod znajdziesz również na paragonie.

Podróż w grupie

W aplikacji można dodać wiele biletów, ale należy pamiętać, że po ich aktywacji i rozpoczęciu podróży, przeniesienie na inne urządzenie nie będzie możliwe. W takim przypadku grupa musi podróżować wspólnie na wszystkich połączeniach.

Podróż z dzieckiem

Ponieważ bilet dla dziecka jest nieważny bez biletu dla dorosłego, każdy bilet dla dziecka powinien zostać dodany do aplikacji na tym samym urządzeniu co bilet osoby dorosłej, z którą to dziecko podróżuje. Dzieci do 4 roku życia mogą podróżować bezpłatnie i bez biletu o ile nie jest potrzebne dla nich dodatkowe miejsce do siedzenia.

Obraz pokazuje powiązanie biletu z podróżą w aplikacji

Krok 2 - Podepnij podróż do biletu

Aby rejestrować szczegóły podróży i móc korzystać z biletu:

  1. Utwórz nową podróż poprzez wybranie opcji „Create a new trip” i nadanie podróży nazwy.
  2. Wybierz z listy podróż utworzoną wcześniej.

Jeśli na Twoim urządzeniu podpiętych jest więcej biletów, dla każdego musi zostać utworzona osobna podróż. Jeśli podróż została utworzona wcześniej, możesz skopiować ją dla każdego z biletów.

Konkretne połączenia z rozkładu jazdy z łatwością dodasz do kilku podróży jednocześnie.

Obraz pokazuje aktywowanie biletu w aplikacji

Krok 3 - Aktywuj bilet

Przed rozpoczęciem podróży musisz aktywować swój bilet. Aby to zrobić:

  1. Wprowadź numer paszportu, dowodu tożsamości lub innego dokumentu z którym będziesz podróżować. Zgodność dokumentu z danymi wprowadzonymi w aplikacji może zostać zweryfikowana podczas kontroli na pokładzie pociągu.
  2. Wybierz pierwszy dzień podróży, od którego Twój bilet będzie ważny. Jeśli nie jesteś pewny/pewna kiedy chcesz rozpocząć podróż, możesz wrócić do tego kroku później, aż do dnia faktycznego rozpoczęcia podróży.

Pamiętaj, że nie możesz wsiąść na pokład pociągu dopóki nie aktywujesz swojego biletu.

Aktywacja może nastąpić do 11 miesięcy od dnia zakupu biletu.

Jak korzystać z biletu mobilnego?

Aby móc podróżować z biletem mobilnym, szczegóły podróży muszą być rejestrowane w aplikacji. Po wyszukaniu interesującego Cię połączenia i dodaniu go do swojej podróży, w aplikacji wygenerowany zostanie kod na dany dzień, który zostanie skontrolowany przez konduktora.

Wyszukaj połączenie korzystając z zakładki „Planner” oraz „Stations”. Zakładka „Planner” umożliwia wyszukanie połączeń pomiędzy stacjami, natomiast w zakładce „Stations” możesz sprawdzić jakie połączenia są dostępne z konkretnej stacji kolejowej.

Zapisz połączenie, na którym chcesz odbyć podróż wybierając przycisk „Save journey”.

W zakładce „My Trip” zaznacz suwakiem opcję dodania wybranych połączeń do swojego biletu. Jeśli posiadasz bilet Flexi Pass, musisz najpierw zdefiniować dzień podróży, do którego chcesz dodać połączenie. Możesz to zrobić w sekcji „My Pass”.

Zaplanuj podróż

Obraz pokazuje wyszukiwanie połączenia w aplikacji

Zapisz połączenie

Obraz pokazuje szczegóły wybranego połączenia w aplikacji

Dodaj połączenie do biletu

Obraz pokazuje dodawanie połączenia do biletu w aplikacji

Pokaż bilet do kontroli

Dla każdego dnia podróży generowany jest osobny bilet dzienny z kodem i szczegółami wszystkich połączeń zaplanowanych na ten dzień.

Aby wyświetlić bilet na dany dzień przejdź do sekcji „My Pass” i wybierz przycisk „Show ticket”.

Dokonując kontroli konduktor zeskanuje kod oraz zweryfikuje czy dane osobowe znajdujące się na bilecie dziennym są zgodne z dokumentem okazanym do kontroli.

Jeśli do urządzenia podpiętych jest więcej biletów, należy okazać do kontroli bilet dzienny dla każdego z biletów w ten sam sposób.

Obraz pokazuje informacje o bilecie w aplikacji

Obraz pokazuje kod QR w aplikacji

Podróż w granicach rodzimego kraju

Z Interrail Global Pass możesz podróżować również po kraju zamieszkania. Bilet jest w tym przypadku ważny tylko na dwa przejazdy.

  • Z „wyjazdu” można skorzystać podczas przejazdu z dowolnego miejsca w kraju zamieszkania do granicy kraju, lotniska lub portu.
  • Z „powrotu” można skorzystać podczas przejazdu powrotnego od granicy kraju zamieszkania podróżnego, lotniska lub portu do dowolnego miejsca docelowego w kraju zamieszkania.
  • Dopuszczalne jest podróżowanie więcej niż jedynym pociągiem, pod warunkiem, że odbywa się to tego samego dnia podroży.

W przypadku Interrail w formie papierowej podróż po kraju zamieszkania powinna zostać wpisana w przeznaczone do tego miejsca na okładce biletu w części “Szczegóły dotyczące podróży” i odbyć się dokładnie w zaznaczonym w tym miejscu dniu. W aplikacji połączenie na terenie rodzimego kraju oznaczane jest automatycznie jako wyjazd lub powrót. Jeżeli pociąg objęty jest obowiązkiem rezerwacji miejsc lub podróżujesz z przekroczeniem granicy musisz zakupić rezerwację miejsca do siedzenia w kasie biletowej PKP Intercity lub w aplikacji mobilnej PKP Intercity lub w systemie e-IC.

Interrail w Polsce poza PKP Intercity jest honorowany także przez wybranych przewoźników:

  • POLREGIO (PR)
  • Koleje Dolnośląskie (KD)
  • PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście (PKP SKM)
  • Łódzka Kolej Aglomeracyjna (ŁKA)
  • Koleje Małopolskie (KMŁ)
  • Koleje Wielkopolskie (KW)
  • Arriva

Interrail One Country Pass nie obowiązuje w kraju zamieszkania.