311 mln zł w naprawy i modernizację pociągów PKP Intercity
Przez pierwsze cztery miesiące 2016 roku PKP Intercity oddało do napraw o ponad 140% więcej wagonów niż miało to miejsce w analogicznym okresie poprzedniego roku. Do końca grudnia przewoźnik planuje naprawić lub zmodernizować ponad 570 wagonów i około 100 lokomotyw.
Od stycznia do kwietnia br. PKP Intercity skierowało do naprawy (P4*) oraz modernizacji (P5*) aż 173 wagony. Oznacza to wzrost wynoszący ponad 140% w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. W sumie do końca grudnia br. przewoźnik chce przeznaczyć 311 mln zł na naprawę i modernizację ponad 570 wagonów (247 mln zł) oraz na działania naprawcze około 100 lokomotyw (64 mln zł). W przypadku lokomotyw będzie to ponad 50% napraw więcej niż w 2015 roku.
Przygotowujemy kolejne projekty inwestycyjne. W ciągu najbliższych lat, poza bieżącymi naprawami i modernizacjami, planujemy wykonać znaczące inwestycje taborowe, na które chcemy przeznaczyć 1,8 mld zł – mówi Beata Czemerajda, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Naprawy wagonów prowadzone są przez firmę REMTRAK, spółkę zależną od PKP Intercity oraz przez podmioty zewnętrze, wyłonione w przetargach.
Systematyczne podnoszenie komfortu podróży
PKP Intercity w ostatnich latach zainwestowało ponad 5,5 mld złotych w zakup nowego oraz modernizację starego taboru. Dzięki temu pasażerowie już teraz mogą komfortowo podróżować na pokładach pociągów Pendolino, Flirt3, PesaDART czy zmodernizowanych wagonów.
*Pięć poziomów utrzymania pojazdów kolejowych
Pojazdy kolejowe w Polsce serwisowane są na pięciu poziomach od P1 do P5. Przeglądy oraz naprawy poziomów P1-P3 prowadzone są na co dzień czy w miarę zużycia część. Naprawy typu P4 obywają się co 3-5 lat. Sprawdzany jest wówczas dokładnie stan techniczny pojazdu, następuje planowa wymiana podzespołów oraz zespołów. Natomiast naprawy najwyższego poziomu wykonywane są co 12-20 lat i mają na celu modernizację pojazdu. Wymianie są praktycznie wszystkie podzespoły, nadwozia oraz podwyższany jest standard, np. poprzez wprowadzenie gniazdek elektrycznych czy toalet z zamkniętym obiegiem.