Szanowny użytkowniku,
informujemy, że nasza strona nie jest obsługiwana przez starsze typy przeglądarek internetowych. Rekomendujemy skorzystanie z:

  • Chrome w wersji 60 lub nowszej
  • Firefox w wersji 60
  • iOS w wersji 12
  • Safari w wersji 12
  • Microsoft Edge

Działania Grupy PKP w związku z trudnymi warunkami atmosferycznymi AKTUALIZACJA 2.02.2014r.godz.16.00

Aktualizacja: 2014-09-30, 10:08 (1)
Opublikowano: 2014-01-31, 09:43

Sytuacja na torach jest stabilna – służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. monitorują stan sieci kolejowej. Tory zarządzane przez PLK są w pełni przejezdne.

Stan na 2.02.2014r. godz.16.00

Sytuacja zimowa - stan na niedzielne popołudnie

Sytuacja na torach jest stabilna – służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. monitorują stan sieci kolejowej. Tory zarządzane przez PLK są w pełni przejezdne.

Aktualna sytuacja

Na godzinę 16:00 na sieci kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w drodze były  364 pociągi pasażerskie. Nie było odwołanych połączeń. Do godziny 15:30 jedynie jeden z nich był opóźniony na więcej niż 60 minut. Opóźnienie spowodowane było wypadkiem z udziałem osoby postronnej, która uległa potrąceniu po wejściu na tory kolejowe.

Ekipy robocze PLK na bieżąco monitorują miejsca nawiewania śniegu na tory, w razie potrzeby na miejsce wysyłany jest dodatkowy sprzęt odśnieżający – pługi, odśnieżarki lub lokomotywy osłonowe. Do prac związanych z eksploatacją zimową łącznie zatrudnionych jest blisko 3000 pracowników, dodatkowo doraźnie skierowano 385 osób.

W dyspozycji zarządcy infrastruktury cały czas utrzymywanych jest 17 lokomotyw osłonowych, 80 pociągów sieciowych oraz 176 zespołów do szybkiego usuwania awarii. Nad koordynacją prac czuwa specjalny sztab. Do wieczora na 14 największych dworcach dyżurować będą informatorzy mobilni wspierający pasażerów w weekendowych podróżach.

Stan na 2.02.2014r. godz.12.00

Sytuacja zimowa - stan na niedzielne popołudnie.

Sytuacja na torach jest stabilna – służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. monitorują stan sieci kolejowej. Sieć kolejowa zarządzana przez PLK jest w pełni przejezdna.

Aktualna sytuacja

Na godzinę 12:00 na sieci kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w drodze było  265 pociągów pasażerskich, od rana w trasę wyprawiono łącznie 1203 składów. Nie było odwołanych połączeń. O godzinie 12:00 jedynie 2 z nich były opóźnione na więcej niż 60 minut. W obydwu przypadkach opóźnienie spowodowane było usterkami technicznymi i koniecznością wyłączenia lub wymiany wagonów.

Ekipy robocze PLK na bieżąco monitorują miejsca nawiewania śniegu na tory, w razie potrzeby na miejsce wysyłany jest dodatkowy sprzęt odśnieżający – pługi, odśnieżarki lub lokomotywy osłonowe. Do prac związanych z eksploatacją zimową łącznie zatrudnionych jest blisko 3000 pracowników, dodatkowo doraźnie skierowano 385 osób.

W dyspozycji zarządcy infrastruktury cały czas utrzymywanych jest 17 lokomotyw osłonowych, 80 pociągów sieciowych oraz 176 zespołów do szybkiego usuwania awarii. Nad koordynacją prac czuwa specjalny sztab. Dla pasażerów znacznie opóźnionych pociągów przygotowywane są napoje. Dla pociągów, które nie dysponują wagonami gastronomicznymi napoje są dostarczane na kolejnych stacjach.

Stan na 2.02.2014r. 

Sytuacja zimowa - stan na niedzielny poranek 

Sytuacja na torach jest stabilna – służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. monitorują stan sieci kolejowej. Sieć kolejowa zarządzana przez PLK jest przejezdna. W związku z możliwością pogorszenia się warunków pogodowych wszystkie służby nadal pracują według specjalnych procedur.

Aktualna sytuacja

Do godziny 6:00 na sieci kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uruchomiono 357 pociągów pasażerskich. Nie było odwołanych połączeń. O godzinie 8:00 jedynie 2  były opóźnione na więcej niż 60 minut.

Ekipy robocze PLK na bieżąco monitorują miejsca nawiewania śniegu na tory, w razie potrzeby na miejsce wysyłany jest dodatkowy sprzęt odśnieżający – pługi, odśnieżarki lub lokomotywy osłonowe. W sobotę lokomotywy osłonowe przetarły 1829 km linii kolejowych.

W dyspozycji zarządcy infrastruktury cały czas utrzymywanych jest 18 lokomotyw osłonowych, 81 pociągów sieciowych oraz 176 zespołów do szybkiego usuwania awarii. Nad koordynacją prac czuwa specjalny sztab.W związku z niekorzystnymi warunkami pogodowymi i występującymi miejscowo utrudnieniami w kursowaniu pociągów, PKP Intercity zdecydowało o przyjmowaniu zwrotów biletów od tych pasażerów, którzy zrezygnowali z podróży, bez jakichkolwiek potrąceń. Rozwiązanie zostało wprowadzone aż do odwołania.

Stan na 1.02.2014r. godz.16.30

Sytuacja na torach ustabilizowała się. Jednak w związku z możliwością pogorszenia się warunków pogodowych wszystkie służby nadal pracują według specjalnych procedur. Ekipy robocze monitorują miejsca nawiewania śniegu na tory. W razie potrzeby wysyłany jest dodatkowy sprzęt odśnieżający – pługi, odśnieżarki lub lokomotywy osłonowe. Opóźnionych powyżej 60 minut jest 1,5% pociągów. Szczególnym monitoringiem objęte zostały przejazdy grup udających się lub wracających z zimowego wypoczynku.

Drużyny konduktorskie obsługujące wszystkie pociągi PKP Intercity zobowiązane zostały do natychmiastowego zgłaszania do centrum kryzysowego każdego przypadku opóźnienia czy awarii pociągu. Dzięki temu na bieżąco może być przygotowywana pomoc – ciepłe napoje, przekąski,  komunikacja zastępcza czy wsparcie techniczne.

PKP S.A. nadal udostępnia podróżnym całodobowo wszystkie czynne dworce kolejowe.  Na 40 dworcach pasażerom opóźnionych pociągów wydawane są ciepłe napoje. Na największych dworcach kolejowych działają dodatkowe punkty informacji. W całej Polsce kilkaset dodatkowych osób odpowiada za informowanie o aktualnej sytuacji pasażerów na dworcach. Nowe biura dworca służą pomocą 7 dni w tygodniu w godz. 7.00-21.00.

Aktualna sytuacja

Do godziny 16:00 na sieci kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. znajdowało się w ruchu 402 pociągów pasażerskich. Jedynie 6 było opóźnionych na więcej niż 60 minut. Główną przyczyną utrudnień było uszkodzenie sieci trakcyjnej przez złamane drzewo w rejonie Wałbrzycha. Na trasie między Wałbrzychem Szczawienkiem a Świebodzicami, na czas usuwania przeszkody  uruchomiono autobusową komunikację zastępczą.  Ruch kolejowy na zablokowanym odcinku został przywrócony o godzinie 15:17.

W dyspozycji zarządcy infrastruktury cały czas utrzymywanych jest 20 lokomotyw osłonowych, 77 pociągów sieciowych oraz 176 zespołów do szybkiego usuwania awarii. Nad koordynacją prac nadal czuwa specjalny sztab.

W związku z niekorzystnymi warunkami pogodowymi i występującymi miejscowo utrudnieniami w kursowaniu pociągów, PKP Intercity zdecydowało o przyjmowaniu zwrotów biletów od tych pasażerów, którzy zrezygnowali z podróży, bez jakichkolwiek potrąceń.

 Rozwiązanie zostało wprowadzone aż do odwołania

 ***

Informacji dotyczących aktualnej sytuacji na sieci kolejowej można szukać na stronach internetowych: www.rozkład-pkp.pl, www.infopasażer.intercity.pl, www.plk-sa.pl oraz poprzez aplikacje mobilne: Bilkom (wszyscy przewoźnicy), IC Mobile Navigator (połączenia PKP Intercity),  Rozkład Kolejowy (wszyscy przewoźnicy).

Stan na 1.02.2014r. godz.12.00

Sytuacja na torach poprawiła się. Bez większych utrudnień na sieci kolejowej. Dzisiaj nie odnotowano poważnych utrudnień w ruchu kolejowym. O godz. 12.00 duże opóźnienie miały 4 pociągi pasażerskie na 280 znajdujących się w ruchu. Sytuację na sieci kolejowej na bieżąco analizuje specjalny sztab. Spółki PKP szczególnym monitoringiem objęły przejazdy grup udających się lub wracających z zimowego wypoczynku.

Do południa w trasę wyjechało 1397 pociągów pasażerskich. Z opóźnieniem powyżej 60 minut do stacji docelowej dojechało 11 , czyli 0,8 proc. wszystkich połączeń. Aktualnie w ruchu jest 280 pociągów, w tym 4 ma opóźnienie powyżej 60 minut.

Tylko dzisiaj na sieci kolejowej wystąpiło ponad 131 zdarzeń związanych z trudnymi warunkami atmosferycznymi. Do usunięcia pozostało kilkanaście, ale nie powodują one większych utrudnień w ruchu pociągów. Tylko lokalnie mogą wystąpić problemy spowodowane porywistym wiatrem (woj. dolnośląskie) lub nawiewaniem śniegu na tory (województwa lubelskie, mazowieckie i podlaskie).

Polskie Linie Kolejowe cały czas pozostawiają w pełnej gotowości 176 zespołów szybkiego usuwania usterek oraz 77 pociągów sieciowych do likwidowania oblodzenia i awarii sieci trakcyjnej. W dyspozycji pozostaje także 20 lokomotyw osłonowych (16 spalinowych oraz 4 elektryczne).

Zimowym utrzymaniem PLK obejmuje ok. 19 tys. km linii kolejowych, 42 tys. rozjazdów, 26 tys. mostów i wiaduktów, 16 tys. przejazdów kolejowo-drogowych, 18 tys. budynków oraz perony. W związku z tym, do prowadzenia działań w sezonie zimowym przewidziano w zależności od warunków nawet 16 tys. osób. Zarządca infrastruktury dysponuje 166 maszynami do odśnieżania torów i rozjazdów, w tym 16 zespołami odśnieżnymi, 84 pługami i 66 odśnieżarkami.

W związku z niekorzystnymi warunkami pogodowymi i występującymi miejscowo utrudnieniami w kursowaniu pociągów, PKP Intercity zdecydowało o przyjmowaniu zwrotów biletów od tych pasażerów, którzy zrezygnowali z podróży, bez jakichkolwiek potrąceń.

Rozwiązanie zostało wprowadzone aż do odwołania

 ***

Informacji dotyczących aktualnej sytuacji na sieci kolejowej można szukać na stronach internetowych: www.rozkład-pkp.pl, www.infopasażer.intercity.pl, www.plk-sa.pl oraz poprzez aplikacje mobilne: Bilkom (wszyscy przewoźnicy), IC Mobile Navigator (połączenia PKP Intercity),  Rozkład Kolejowy (wszyscy przewoźnicy).

Stan na 1.02.2014r.

Sytuacja na torach poprawia się. Tylko 1,5% pociągów ma opóźnienie powyżej 60 minut. Aktualnie w ruchu jest ok. 400 pociągów pasażerskich, z czego 5 znacznie opóźnionych. W związku z możliwością pogorszenia się warunków pogodowych wszystkie służby nadal pracują według specjalnych procedur, wykorzystując dodatkowe narzędzia. Wczorajszej nocy ze skutkami zimy  walczyło kilka tysięcy pracowników Grupy PKP.

Priorytetem w sytuacji występowania trudnych warunków pogodowych i związanych z nimi zakłóceń w ruchu kolejowym  jest informacja pasażerska. W razie nieplanowanych zdarzeń spowodowanych trudnymi warunkami pogodowymi, konduktorzy zobowiązani są do informowania pasażerów na bieżąco o przyczynach nieplanowanego zatrzymania pociągu i przewidywanym czasie opóźnienia.

Na największych dworcach kolejowych w kraju działają dodatkowe punkty informacji. W całej Polsce kilkaset dodatkowych osób odpowiada za informowanie o aktualnej sytuacji pasażerów na dworcach.

Spółki PKP szczególnym monitoringiem objęły przejazdy grup udających się lub wracających z zimowego wypoczynku.

Zimowym utrzymaniem PLK obejmuje ok. 19 tys. km linii kolejowych, 42 tys. rozjazdów, 26 tys. mostów i wiaduktów, 16 tys. przejazdów kolejowo-drogowych, 18 tys. budynków oraz perony. W związku z tym, do prowadzenia działań w sezonie zimowym przewidziano w zależności od warunków nawet 16 tys. osób. Zarządca infrastruktury dysponuje 166 maszynami do odśnieżania torów i rozjazdów, w tym 16 zespołami odśnieżnymi, 84 pługami i 66 odśnieżarkami.

PKP S.A. nadal udostępnia podróżnym całodobowo wszystkie czynne dworce kolejowe.  Na 40 dworcach wydawane są ciepłe napoje.  Nowe biura dworca służą pomocą 7 dni w tygodniu w godz. 7.00-21.00.

Aktualna sytuacja

Dzisiaj do godz. 7.30 nie wystąpiły większe utrudnienia w ruchu pociągów pasażerskich. Cała sieć kolejowa jest przejezdna. Aktualnie w ruchu jest ok. 400 pociągów pasażerskich, z czego 5 opóźnionych powyżej 60 minut.

Od północy wystąpiło ok. 40 zdarzeń związanych z trudnymi warunkami atmosferycznymi. Większość udało się już usunąć. Pozostałe nie powodują większych utrudnień w ruchu pociągów. W dyspozycji zarządcy infrastruktury cały czas utrzymywanych jest 20 lokomotyw osłonowych, 77 pociągów sieciowych oraz 176 zespołów do szybkiego usuwania awarii.

Wczoraj w usuwaniu skutków utrudnień spowodowanych trudnymi warunkami atmosferycznymi uczestniczyło prawie 4,5 tys. pracowników. Pługi odśnieżne, odśnieżarki i lokomotywy osłonowe przetarły łącznie ponad 3 tys. km linii kolejowych. Nad koordynacją prac czuwał specjalny sztab.

W związku z niekorzystnymi warunkami pogodowymi i występującymi miejscowo utrudnieniami w kursowaniu pociągów, PKP Intercity zdecydowało o przyjmowaniu zwrotów biletów od tych pasażerów, którzy zrezygnowali z podróży, bez jakichkolwiek potrąceń.

Rozwiązanie zostało wprowadzone aż do odwołania

 ***

Informacji dotyczących aktualnej sytuacji na sieci kolejowej można szukać na stronach internetowych: www.rozkład-pkp.pl, www.infopasażer.intercity.pl, www.plk-sa.pl oraz poprzez aplikacje mobilne: Bilkom (wszyscy przewoźnicy), IC Mobile Navigator (połączenia PKP Intercity),  Rozkład Kolejowy (wszyscy przewoźnicy).

Stan na 31.01.2014r. godz. 18:00

W PKP PLK pracuje specjalny sztab, który na bieżąco nadzoruje sytuację na sieci kolejowej. Najtrudniejsza sytuacja obecnie panuje w Warszawie. Na wszystkich warszawskich dworcach rozdawane są ciepłe napoje. Informacji podróżnym udzielają mobilni informatorzy i pracownicy obsługi dworca. Na Dworcu Centralnym pasażerowie opóźnionych pociągów, tylko w piątek, otrzymali kilkaset ciepłych napojów i posiłków. Pomiędzy warszawskimi stacjami przewoźnicy wzajemnie honorują swoje bilety.

 Do godz. 18.00 na ok. 3,5 tys. uruchomionych dziś pociągów poważne opóźnienie (powyżej 60 minut) miało 191 składów, czyli ok. 5 %połączeń. Aktualnie na sieci w trasie jest 502 pociągi, w tym 24 opóźnione powyżej 60 minut, czyli ok. 5% pociągów znajdujących się w ruchu.

W przypadku pociągów PKP Intercity największe opóźnienia notują składy wyruszające z Warszawy. Opóźnienia te spowodowane są bardzo trudną sytuacją eksploatacyjno- pogodową, zaśnieżone i zamarzające rozjazdy powodują opóźnienia wtórne.

Pasażerowie na bieżąco są informowani o aktualnej sytuacji w ruchu kolejowym. W razie nieplanowanych zdarzeń konduktorzy zobowiązani są do przekazywania bieżących komunikatów o przyczynach zatrzymania pociągu i przewidywanym czasie opóźnienia oraz o możliwości przesiadki.

Na największych dworcach (Warszawa Zachodnia, Centralna, Wschodnia, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Katowice, Kraków Główny, Toruń, Bydgoszcz,  Lublin, Rzeszów, Zakopane oraz Łódź Kaliska) pracują mobilni informatorzy.

W razie potrzeby PKP Intercity przewiduje również uruchomienie autobusowej komunikacji zastępczej. Wykorzystanie dodatkowych środków transportu zależeć będzie od ogólnych warunków pogodowych, w tym przejezdności dróg oraz dostępności unieruchomionego składu. W przypadku braku możliwości przesadzenia pasażerów pociągi ściągane są z tras awaryjnymi lokomotywami spalinowymi udostępnianymi przewoźnikom przez PKP PLK.

PKP S.A. nadal udostępnia podróżnym całodobowo wszystkie czynne dworce kolejowe.  Na 40 dworcach wydawane są ciepłe napoje.  Nowe biura dworca służą pomocą 7 dni w tygodniu w godz. 7.00-21.00.

Polskie Linie Kolejowe zaangażowały do utrzymania sieci dodatkowe zespoły pracowników. Przejezdność linii kolejowych zapewnia kilkanaście dodatkowych lokomotyw oraz ok. 80 pociągów sieciowych.

 Zimowym utrzymaniem PLK obejmuje ok. 19 tys. km linii kolejowych, 42 tys. rozjazdów, 26 tys. mostów i wiaduktów, 16 tys. przejazdów kolejowo-drogowych, 18 tys. budynków oraz perony. W związku z tym, do prowadzenia działań w sezonie zimowym przewidziano w zależności od warunków nawet 16 tys. osób. Zarządca infrastruktury dysponuje 166 maszynami do odśnieżania torów i rozjazdów, w tym 16 zespołami odśnieżnymi, 84 pługami i 66 odśnieżarkami.

Aktualna sytuacja

Utrudnienia w ruchu kolejowym występują na terenie zakładów linii kolejowych w Bydgoszczy, Warszawy i Lublina. Do godz. 18.00 wystąpiło 318 usterek związanych z trudnymi warunkami atmosferycznymi, do usunięcia pozostało jeszcze 48. Powstają głównie na skutek nawiewania śniegu przez silne wiatry.

 Obecnie przerwa w ruchu pociągów ze względu na powstałe zaspy śnieżne występuje tylko na linii kolejowej nr 33 na odcinku Sierpc – Płock. Pozostałe linie, na których kursują pociągi są przejezdne. W związku z oblodzeniem rozjazdów na stacji Warszawa Grochów (tory PKP Intercity) pociągi mogą doznawać opóźnień do 50 minut.

W związku z niekorzystnymi warunkami pogodowymi i występującymi miejscowo utrudnieniami w kursowaniu pociągów, PKP Intercity zdecydowało o przyjmowaniu zwrotów biletów od tych pasażerów, którzy zrezygnowali z podróży, bez jakichkolwiek potrąceń. Rozwiązanie zostało wprowadzone aż do odwołania

***

Informacji dotyczących aktualnej sytuacji na sieci kolejowej można szukać na stronach internetowych: www.rozkład-pkp.pl, www.infopasażer.intercity.pl, www.plk-sa.pl oraz poprzez aplikacje mobilne: Bilkom (wszyscy przewoźnicy), IC Mobile Navigator (połączenia PKP Intercity),  Rozkład Kolejowy (wszyscy przewoźnicy).

Stan na 31.01.2014r. godz. 15:00 

W związku z niekorzystnymi warunkami pogodowymi i występującymi miejscowo utrudnieniami w kursowaniu pociągów, PKP Intercity zdecydowało o przyjmowaniu zwrotów biletów od tych pasażerów, którzy zrezygnowali z podróży, bez jakichkolwiek potrąceń.

Rozwiązanie zostało wprowadzone aż do odwołania

-------------------------------

W Warszawie, gdzie doszło do oblodzenia na stacji Warszawa Grochów, powołano specjalny Regionalny Zespół Zarządzania Kryzysowego. 166 maszyn do odśnieżania torów i rozjazdów oraz kilkadziesiąt urządzeń do odladzania i odszraniania sieci trakcyjnej walczy z zimą. Dodatkowa informacja pasażerska na największych dworcach, wszystkie obiekty otwarte całodobowo. Od godziny 6:00 do 12.00  na 1828 pociągów opóźnienie powyżej 60 minut miały 64 pociągi, czyli 3,5% wszystkich połączeń.

PKP S.A. nadal udostępnia podróżnym całodobowo wszystkie czynne dworce kolejowe. Dodatkowo na 40 wytypowanych obiektach oraz w składach z wagonami gastronomicznymi, przy opóźnianiach pociągów powyżej 1 godziny, podróżni otrzymują ciepłe napoje.

Pasażerowie na bieżąco są informowani o aktualnej sytuacji w ruchu kolejowym. W razie nieplanowanych zdarzeń konduktorzy zobowiązani są do przekazywania bieżących komunikatów o przyczynach zatrzymania pociągu i przewidywanym czasie opóźnienia oraz o możliwości przesiadki.

Na największych dworcach (Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Katowice, Kraków Główny, Toruń, Bydgoszcz,  Lublin, Rzeszów, Zakopane oraz Łódź Kaliska) pracują mobilni informatorzy. Ponadto na warszawskim Dworcu Centralnym, wydłużone zostały godziny pracy Centrum Obsługi Klienta PKP Intercity (od godziny 7 rano).

W razie potrzeby PKP Intercity przewiduje również uruchomienie autobusowej komunikacji zastępczej. Wykorzystanie dodatkowych środków transportu zależeć będzie od ogólnych warunków pogodowych, w tym przejezdności dróg oraz dostępności unieruchomionego składu. W przypadku braku możliwości przesadzenia pasażerów pociągi ściągane są z tras awaryjnymi lokomotywami spalinowymi udostępnianymi przewoźnikom przez PKP PLK.

Grupa PKP w gotowości

PKP Intercity zapewnia całodobową obsługę techniczną. Nowością w zakresie serwisowania pociągów jest urządzenie zapobiegające nadmiernemu oblodzeniu podwozi. Urządzenie działa na zasadzie natryskiwania na podwozie pociągu podgrzanego płynu, który tworzy warstwę ochronną przed ponownym zamarzaniem i gromadzeniem się lodu. PKP Intercity  jest jedynym przewoźnikiem kolejowym w kraju dysponującym tego typu instalacją. System jest sprawdzony w Skandynawii, dysponują nim także koleje niemieckie.

Przewoźnik ma w gotowości  w sumie blisko 1700 wagonów i 280 lokomotyw.  Z tego ok. 20% to rezerwa taborowa, która stacjonuje na najważniejszych stacjach węzłowych takich jak: Poznań, Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Gdańsk. Zapasowe wagony i lokomotywy są na bieżąco wykorzystywane nie tylko dla bieżących wzmocnień związanych z przepływem pasażerów, ale także w sytuacji wystąpienia awarii. W sezonie zimowym do obsługi taboru gotowych jest ponad 4 tys. pracowników.

PKP Polskie Linie Kolejowe dysponują 166 maszynami do odśnieżania torów i rozjazdów, w tym 16 zespołami odśnieżnymi, 84 pługami i 66 odśnieżarkami. W zależności od warunków pogodowych utrzymaniem infrastruktury w okresie zimowym zajmie się nawet 16 tys. osób. Specjalnymi pociągami służącymi do odladzania i odszraniania sieci dysponuje również PKP Energetyka. W całej Polsce znajdują się również zespoły utrzymujące elektryczne ogrzewanie rozjazdów, gotowe dotrzeć tam, gdzie warunki sparaliżują pracę urządzeń.

Aktualna sytuacja

Od rana do godz. 12:00 powyżej 60 minut opóźnione były 64 pociągi. Do usuwania utrudnień na linii Zamość - Rejowiec oraz Sierpc – Płock spowodowanych nawiewaniem śniegu na tory skierowano pługi a wspomniane linie wyłączono.  Utrudnienia występują również w rejonie Stolicy. W związku z zawiewaniem i oblodzeniem na stacji Warszawa Grochów opóźnienia pociągów mogą sięgać ok. 30 minut. Regionalny Zespół Zarządzania Kryzysowego podejmuje działania mające zminimalizować utrudnienia.
 
Do udrożnienia tras wysłane są lokomotywy spalinowe. Pozostałe linie, na których kursują pociągi są przejezdne.