Działania podjęte przez PKP Intercity ze względu na awarię systemu sprzedaży
Ze względu na awarię systemu sprzedaży biletów, PKP Intercity podjęło następujące działania:
Potrojenie liczby biletów w super cenie
Przewoźnik potroił pulę najtańszych biletów (49 zł). Będzie można je nabyć w kasach na terenie całego kraju i obejmą one pociągi kursujące do połowy stycznia 2015 r.
Zmiany w sposobie zakupu biletów
Pasażerowie mogą nabyć bilety w kasach zlokalizowanych na terenie całej Polski. Kasy mają możliwość wydawania biletów bez rezerwacji. Podróżni z biletami bez gwarancji miejsca mogą zajmować wolne miejsce w pociągu. Klienci, podróżujący z miast, w których nie ma możliwości zakupu biletów w kasach, mogą je nabyć na pokładzie pociągu u konduktora, bez dodatkowej opłaty. W przypadku awarii terminali, gdy podróżni chcą zapłacić kartą, wystawiany jest bilet w normalnej cenie z możliwością uregulowania należności w ciągu 48 godzin.
Możliwość rezygnacji z biletu
Klienci, którzy chcą dokonać rezygnacji z zakupionego wcześniej biletu otrzymają pełny zwrot jego wartości, bez potrącania odstępnego. Bilety zakupione w kasie można zwracać w kasie, natomiast bilety kupione przez system internetowy – w drodze reklamacji >> TUTAJ<<
Anulowanie wezwań do zapłaty
Anulowane zostaną wezwania do zapłaty wystawione przez drużyny konduktorskie w dniu 16 listopada 2014 r. w pociągach EIC. Pasażerowie powinni zgłaszać wnioski o anulowanie w drodze reklamacji, którą należy przesyłać na adres siedziby Spółki lub na adres mailowy reklamacje@intercity.pl. Wnioski będą rozpatrywane w pierwszej kolejności.
Usprawnienie dla osób, które nie mogą pobrać biletu kupionego przez Internet
Pasażerowie, którzy nie mogą wydrukować biletu zakupionego wcześniej w systemie internetowym, odprawiani są na pokładach pociągów na podstawie dokumentu ze zdjęciem (np. dowodu osobistego, prawa jazdy czy paszportu).