Komunikat prasowy w sprawie ponownego rozpatrzenia wniosków o odszkodowanie
Aktualizacja: 2016-03-01, 12:55 (1)
Opublikowano: 2013-12-16, 10:48
W związku z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 26 września 2013 r. (sygn. sprawy C-509/11) dotyczącym odszkodowania z tytułu opóźnienia pociągu, o którym mowa w art. 17 Rozporządzenia (WE) 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 roku dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym (Dz.U.UE.L.2007.315.14) informujemy, iż PKP Intercity S.A. deklaruje ponowne rozpatrzenie, na wniosek Podróżnego, reklamacji dotyczących wypłaty w/w odszkodowania z tytułu opóźnień pociągów międzynarodowych i krajowych EIC/Ex, które wpłynęły do PKP Intercity S.A. wraz z kompletem wymaganych dokumentów w okresie od 26 września 2012 r. do dnia ogłoszenia ww. wyroku i zostały rozpatrzone negatywnie.
Szanowni Podróżni,
w związku z wyrokiem Trybunału
Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 26 września 2013 r. (sygn. sprawy C-509/11)
dotyczącym odszkodowania z
tytułu opóźnienia pociągu, o którym mowa w art. 17 Rozporządzenia (WE)
1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 roku
dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym (Dz.U.UE.L.2007.315.14) informujemy, iż PKP Intercity S.A. deklaruje
ponowne rozpatrzenie, na wniosek Podróżnego, reklamacji dotyczących wypłaty w/w
odszkodowania z tytułu opóźnień pociągów międzynarodowych i
krajowych EIC/Ex, które wpłynęły do PKP Intercity S.A. wraz
z kompletem wymaganych dokumentów w okresie od 26 września 2012 r. do
dnia ogłoszenia ww. wyroku
i zostały rozpatrzone negatywnie.
Informujemy,
że odszkodowanie nie przysługuje za podróże odbyte pociągami TLK w połączeniach krajowych – na
podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 maja 2011 r., w
sprawie zwolnienia ze stosowania niektórych przepisów rozporządzenia (WE) nr
1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące praw i obowiązków pasażerów
w ruchu kolejowym (Dz.U.2011.117.683).
Pasażerowi nie przysługuje prawo do odszkodowania,
jeżeli opóźnienie nie przekracza 60 minut lub jeśli Pasażer został
poinformowany o opóźnieniu przed zakupem biletu lub jeżeli opóźnienie w wyniku
kontynuacji podróży innym połączeniem lub poprzez zmianę trasy jest krótsze niż
60 minut.
Odszkodowanie nie będzie wypłacane jeśli wynosiłoby
nie więcej niż 4 EUR dla jednej osoby.