Nawet 555 połączeń w rozkładzie PKP Intercity na sezon 2025/2026
Więcej pociągów do Trójmiasta, Warszawy, Krakowa, Poznania, Gorzowa czy Wrocławia. Pociągi Pendolino od grudnia dotrą do Zakopanego, a w sezonie wakacyjnym do Ustki. Do dyspozycji pasażerów będzie aż 555 połączeń latem oraz 527 poza sezonem wakacyjnym. Cykliczne odjazdy pociągów na trasach krajowych i międzynarodowych. PKP Intercity wprowadza 14 grudnia nowy rozkład jazdy na sezon 2025/2026.
Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie w połowie grudnia. Podróżni będą mieli do dyspozycji aż 555 połączeń, w tym 527 całorocznych i 28 sezonowych. To aż o 50 połączeń więcej niż w ubiegłorocznym rozkładzie (w rocznym rozkładzie 2024/2025 uruchamialiśmy 505 połączeń, w tym 34 sezonowe). Co ważne pociągi będą odjeżdżać w równych odstępach czasowych, co jest wygodą dla pasażerów w planowaniu podróży i zapamiętywaniu rozkładów. Cykliczność będzie widoczna m.in. na liniach: Trójmiasto – Warszawa (odjazd co 1 godzinę), Trójmiasto – Kraków (odjazd nie rzadziej niż co 2 godziny) czy Wrocław – Kraków (odjazd co 1 godzinę). Co 2 godziny będą kursować składy z Warszawy do Berlina, co 4 godziny z Krakowa do Wiednia, a także co 4 godziny do Pragi z Krakowa, Warszawy Wrocławia, Poznania i Trójmiasta.
Pendolino do stolicy polskich Tatr…
Od połowy grudnia pociągi kategorii Express InterCity Premium rozpoczną kursowanie do Zakopanego. Bezpośrednie połączenie do popularnej miejscowości turystycznej zapewni pociąg EIP z Trójmiasta. Czas przejazdu ze stacji Zakopane do Gdańska Głównego wyniesie 7 h 1 minutę. Skład zatrzyma się po drodze m.in. w Krakowie i Warszawie. Połączenie zapewni możliwość szybkiego przejazdu do Zakopanego: z Warszawy w 4 h 19 minut oraz z Krakowa w 1 h 57 minut. W sezonie wakacyjnym relacja pociągu zostanie wydłużona do Kołobrzegu co jeszcze bardziej ułatwi podróżowanie koleją w drodze na letni wypoczynek.
…oraz latem do Ustki
Nowością w sezonie wakacyjnym będzie bezpośrednie połączenie EIP z Bielska-Białej aż do Ustki, łącząc miasta partnerskie pociągiem o najwyższym standardzie. Dzięki wydłużeniu relacji z Gdyni, podróżni z województwa śląskiego zyskają możliwość bezpośredniego przejazdu składem Pendolino do Ustki, popularniej nadmorskiej miejscowości turystycznej.
Więcej ekspresów na popularnych trasach
W nowym rozkładzie podróżni skorzystają z większej liczby połączeń ekspresowych. Aż 15 nowych pociągów tej kategorii wyjedzie m.in. na trasę Trójmiasto-Warszawa, na której od rana do wieczora pociągi będą kursować co godzinę. Zwiększy się również liczba składów kategorii EIC i EIP z Krakowa do Gdyni, z 7 do 9 oraz z Krakowa do Warszawy – z 13 do 14 par pociągów. Nowymi połączeniami ekspresowymi będą: EIC Viadrina relacji Wrocław – Warszawa przez Poznań oraz wakacyjny EIC Lajkonik łączący Kraków z Półwyspem Helskim.
Atrakcyjna oferta do wielu regionów
PKP Intercity zwiększy liczbę pociągów nie tylko do miast wojewódzkich, ale również do mniejszych ośrodków miejskich. Od grudnia mieszkańcy Gorzowa Wlkp. będą mogli skorzystać aż z 5 nowych bezpośrednich, szybkich połączeń do Poznania przez Krzyż Wlkp. Czas przejazdu na tej trasie wyniesie 90 minut, obecnie najszybszy pociąg na tej trasie jedzie około 40 minut dłużej. Dodatkowo Gorzów, Piła, Chojnice i Czersk zyskają też kolejne bezpośrednie połączenie z Trójmiastem – TLK Krajna wyjedzie rano z Trójmiasta, a po południu z Gorzowa, dając też możliwość przesiadek m.in. do Warszawy i na Mazury.
Ze stolicy Wielkopolski wyjadą 2 dodatkowe pary pociągów do Szczecina, dzięki wydłużeniu trasy składów: IC Koziołek (Lublin – Szczecin) oraz IC Ślązak (Przemyśl – Szczecin). Nowością w kierunku stolicy Polski będzie pociąg IC Kiliński relacji Poznań – Warszawa.
Dzięki wydłużeniu relacji pociągów IC Fredro oraz IC Konopnicka, które w aktualnym rozkładzie kursują z Warszawy do Wrocławia, od grudnia pojawią się 2 nowe bezpośrednie składy do Jeleniej-Góry. W kierunku Karkonoszy, do Szklarskiej Poręby będą jeździć codziennie pociągi IC Orzeszkowa i IC Karkonosze, które do tej pory kursowały tam tylko w wakacje i ferie zimowe.
Na lepszą ofertę mogli również liczyć mieszkańcy Chełma, do którego pojedzie aż 5 par połączeń (wzrost z 3). Nowością będzie nocny pociąg IC Uznam Chełm – Świnoujście z grupą wagonów do Berlina. Pociąg zatrzyma się po drodze m.in. w: Lublinie, Warszawie, Łodzi czy Kaliszu.
Od połowy grudnia na zmodernizowaną linię kolejową nr 38 wracają pociągi IC Rybak i TLK Biebrza. Składy będą zatrzymywać się na stacjach Giżycko, Kętrzyn i Korsze. W sezonie wakacyjnym do Pisza przez Szczytno i Ruciane-Nida pojedzie również IC Stańczyk (poza sezonem będzie kursował w rel. Szczecin – Olsztyn). Nowością na Suwalszczyźnie będzie skład IC Wigry rel. Szczecin – Wilno, który będzie zatrzymywał się po drodze m.in. w Poznaniu, Warszawie Białymstoku i Suwałkach. Dla mieszkańców Suwałk będzie to 3 połączenie do stolicy, a czas podróży skróci się do rekordowych 3 godzin 34 minut.
Więcej możliwości podróżowania
Dzięki wydłużeniu relacji kolejnych połączeń w sezonie 2025/2026, pasażerowie skorzystają z nowych możliwości podróżowania. Pociągiem IC Kossak dojedziemy bezpośrednio z Przemyśla do Kołobrzegu (dotychczas pociąg kursował z Krakowa). Warto dodać, że podróżni tego pociągu będą od grudnia korzystać z wyższego komfortu podróżowania, gdyż będzie on kursował w kategorii IC. Oznacza to, że skład będzie zestawiony ze zmodernizowanych wagonów z przestrzenią gastronomiczną. Częściej, bo codziennie, na tory wyjedzie skład IC Matejko z Przemyśla, którym będzie można dojechać ze Szczecina. Po drodze pociąg zatrzyma się m.in. we Wrocławiu, Opolu, Katowicach oraz Krakowie. Wydłużona zostanie również relacja składu TLK Spodek oraz IC Gwarek, które pojadą do Krakowa (dotychczas do Katowic). W sezonie wakacyjnym TLK Pułaski będzie kursować w wydłużonej relacji do Kołobrzegu, poza sezonem w relacji Kraków – Poznań. W wakacje już nie tylko w weekendy, ale codziennie pociąg IC Lazur pojedzie w relacji Łódź – Ustka przez Warszawę i Trójmiasto.