Szanowny użytkowniku,
informujemy, że nasza strona nie jest obsługiwana przez starsze typy przeglądarek internetowych. Rekomendujemy skorzystanie z:

  • Chrome w wersji 60 lub nowszej
  • Firefox w wersji 60
  • iOS w wersji 12
  • Safari w wersji 12
  • Microsoft Edge

Nieprawdziwe informacje "Dziennika Gazety Prawnej"

Aktualizacja: 2014-06-25, 10:20 (1)
Opublikowano: 2014-06-24, 08:34

W nawiązaniu do dzisiejszych doniesień "Dziennika Gazety Prawnej" oświadczamy, że informacje podane przez red. Konrada Majszyka dot. "przytarcia nosa Pendolino" są nieprawdziwe.

W nawiązaniu do dzisiejszych doniesień "Dziennika Gazety Prawnej" oświadczamy, że informacje podane przez red. Konrada Majszyka dot. "przytarcia nosa Pendolino" są nieprawdziwe.
 Pociąg nigdy nie przejeżdżał przez Dworzec Warszawa Centralna ani przez linię średnicową, która w ostatnim czasie była remontowana.
Jednocześnie, informacje o tym, że takie zdarzenie nie miało miejsca przekazaliśmy dziennikarzowi w dniu wczorajszym. Rzetelność dziennikarska wymaga, aby nie wprowadzać czytelników w błąd.
Sprostowanie (pdf, 639.13K)otwiera się w nowym oknie doniesień Dziennik Gazeta Prawna z dnia 24.06.2014r.
 
Oświadczenie PKP Polskich Linii Kolejowych z dnia 25.06.14r.
W nawiązaniu do dzisiejszych doniesień w „Dzienniku Gazecie Prawnej” PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oświadczają, że autor artykułu Konrad Majszyk po raz kolejny publikuje nieprawdziwe informacje. Nieprawdą jest, że „Pendolino zaliczył dwie przycierki”. Informacje o kłopotach z przejazdem lub wjazdem na Dworzec Centralny składów zespołowych także są nieprawdziwe. Autor przytacza je, mimo otrzymanych przed publikacją wyjaśnień. Zgodnie z przygotowanymi analizami i obliczeniami, pojazd spełnia wszelkie wymogi dotyczące skrajni kolejowych i może bez żadnych przeszkód wjechać na Dworzec Centralny z obu kierunków oraz na każdy z 4 peronów. Codziennie tunelem średnicowym oraz przez Dworzec Centralny przejeżdża tabor aglomeracyjny, który jest szerszy, a czasem wyższy (wagony piętrowe), niż Pendolino. Dodatkowo przeprowadzone badania wykazały, ze Pendolino może bezpiecznie kursować po sieci kolejowej w Polsce. Kształt taboru nie stwarza problemu z ukresem.