W związku z pojawiającymi się w mediach nieprawdziwymi informacjami na temat nowego rozkładu jazdy PKP Intercity, informujemy, że:
  • nie jest prawdą, że pociągi segmentu ekonomicznego są wypierane przez pociągi Express InterCity Premium (EIP),
  •  w stosunku do obecnego rozkładu, w nowym pociągów TLK będzie więcej - dziś jest ich 263, a od 14 grudnia br. na tory wyruszy 266,
  •  pociągów EIP będzie natomiast 24,
  •  po raz pierwszy od wielu lat naszym pociągiem TLK dojedziemy np. w Bieszczady czy do Kłodzka. Zatrzymamy się również m.in. w Opocznie.
  • nie jest prawdą, że tam gdzie będą kursowały pociągi EIP będzie mniej popularnych składów TLK. Pomiędzy Warszawą a każdym z miast obsługiwanych przez pociągi EIP, pociągów TLK będzie tyle samo lub więcej:

Kraków-Warszawa

  • Są 3 połączenia, będą 4 połączenia
  • Plus pociągi TLK kursujące przez Radom i Kielce, których są 2 pary

Katowice - Warszawa

  • Jest jedno połączenie, będą 3 połączenia
  • Plus 3 pociągi kursujące przez Piotrków Trybunalski

Gdynia - Warszawa

  • Jest 6 połączeń, zostaje 6 połączeń

Wrocław - Warszawa

  • Jest 6 połączeń, zostaje 6 połączeń

Dobry rozkład jazdy nie oznacza jedynie dobrych czasów przejazdu (choć w nowym rozkładzie jazdy po raz pierwszy zyskujemy na tym polu - 3h42min z Warszawy do Wrocławia czy niecałe 3h godziny z Gdańska do Warszawy. Tak szybko od dawna nie było).

To też siatka połączeń, w której możemy znaleźć pociągi kursujące w stałym rozłożeniu - czyli np. w godzinach szczytu co godzinę. A poza szczytem co ok. 2 godziny. Oznacza to, że w odróżnieniu od obecnego rozkładu jazdy, na trasie z Krakowa do Warszawy pomiędzy 5 rano a 12 w południe, mamy nie 5 a 7 połączeń PKP Intercity. Więcej w tej grupie jest też pociągów TLK (zamiast jednego, dwa). Oznacza to także, że pierwszym pociągiem PKP Intercity – i właśnie TLK - dotrzemy do Warszawy na 8 rano, a nie jak dotychczas dopiero po 9.

Warto też pamiętać, że jesteśmy jedynym polskim przewoźnikiem pasażerskim, który inwestuje w komfort pasażerów modernizując i kupując nowe wagony i pociągi.

Do końca przyszłego roku wydamy na ten cel 5.6 mld zł i większość tej kwoty przeznaczonych zostanie na inwestycje w obszarze połączeń ekonomicznych. Już dziś z nowych i zmodernizowanych wagonów korzystają pasażerowie podróżujący

pociągami TLK na trasie Szczecin-Przemyśl czy Wrocław - Gdynia

oferta PKP Intercity przygotowana została z myślą o szerokiej grupie odbiorców, a Pendolino jest pociągiem na każdą kieszeń. Ceny biletów zaczynają się od 49zł. W przedsprzedaży dostępne są rabaty sięgające 30%. Cennik uwzględnia wszelkie ulgi ustawowe, np. dla uczniów i studentów. Również od najtańszych biletów można odliczyć ulgę studencką (51%) czy uczniowską (37%).

Ze zniżek skorzystają także osoby dysponujące Kartą Dużej Rodziny. Każdy pasażer podróżujący z dzieckiem w wieku do 16 lat automatycznie otrzymuje ulgę w wysokości 32% w ramach Biletu Rodzinnego.

Ważne! Z ulgowych przejazdów pociągami PKP Intercity korzysta ponad 30% pasażerów.

Do dziś w przedsprzedaży na przejazdy pociągami EIP po 14 grudnia sprzedaliśmy ponad 34 tys. biletów. Większość sprzedaży dotyczyła wyjazdów okołoświątecznych. Oznacza to także, że pasażerowie kupowali bilety z rabatami, zgodnie z zasadą im wcześniej, tym taniej.

Trasa Kraków - Warszawa

Klienci jadący z Krakowa do Warszawy, oprócz pociągów EIP mają do dyspozycji również połączenia TLK. Pasażerowie mogą zapłacić za przejazd tym pociągiem od 42 zł ( kupując bilet na około 2 tyg. przed podróżą). Warto przypomnieć, że pociąg należący do spółki samorządowej IR Matejko kosztował w regularnej sprzedaży 52 zł, a w promocji, kupując wcześniej - 39 zł. Warto również zwrócić uwagę na czasy przejazdów pociągów TLK. Dzięki modernizacji trasy Warszawa  - Kraków pociągiem ekonomicznym TLK można pojechać już w około 3h.

Dobre czasy. Dobra cykliczność.

Dobry rozkład jazdy nie oznacza jedynie dobrych czasów przejazdu. To też siatka połączeń, w której możemy znaleźć pociągi kursujące w stałym rozłożeniu - czyli np. w godzinach szczytu, co godzinę. A poza szczytem, co ok. 2 godziny. 

Przykład:

 W odróżnieniu od obecnego rozkładu jazdy, na trasie z Krakowa do Warszawy pomiędzy 5 rano a 12 w południe, mamy nie 5 a 7 połączeń PKP Intercity. Więcej w tej grupie jest też pociągów TLK (zamiast jednego, dwa). Oznacza to także, że pierwszym pociągiem PKP Intercity – i właśnie TLK – dotrzemy do Warszawy na 8 rano, a nie jak dotychczas dopiero po 9.



0