Od wakacji więcej biletów PKP Intercity w promocyjnych cenach!
PKP intercity rozwija dynamiczny system sprzedaży biletów. Od 3 lipca podróżni będą mogli skorzystać z nowych możliwości zakupu biletu w promocyjnej cenie. Na pasażerów czeka aż 9 promocyjnych progów cenowych. To większa szansa na zakup tańszych biletów!
Więcej progów, więcej promocyjnych biletów
Bazowe ceny biletów na krajowe pociągi PKP Intercity pozostają bez zmian. Ale aby zapewnić podróżnym jak najszersze możliwości zakupu promocyjnych biletów, przewoźnik wprowadza 4 dodatkowe progi cen. Ich liczba zwiększa się z 5 do 9, wśród których najkorzystniejsze cenowo są oznaczone jako Super cena. Dzięki tej zmianie system będzie stopniowo przydzielać bilety w ramach kolejnych progów promocyjnych. Pasażer ma większą szansę na zapłacenie mniej za bilet.
Co to oznacza w praktyce dla pasażera? Do tej pory po wykorzystaniu możliwości zakupu biletów z puli promocyjnych, system przydzielał bilet w cenie bazowej. I tak na przykład, kupując bilet na pociąg EIP z Krakowa do Warszawy z puli Promo 15, płaciliśmy 143,65 zł, po wyczerpaniu tych biletów system przechodził od razu do ceny bazowej, która na to połączenie wynosi 169 zł. Od 3 lipca pomiędzy obecnym Promo 15, a ceną bazową pojawi się jeszcze jeden próg promocyjny, którego cena wyniesie 157,17 zł, a więc ciągle taniej niż cena bazowa 169 zł. W przypadku połączeń kategorii ekonomicznej (TLK oraz IC) bilet na przykładowej trasie Wrocław - Gdańsk w cenie bazowej kosztuje 79 zł. Po wyczerpaniu biletów z rabatem 15% dostępny będzie jeszcze jeden próg promocyjny, w którym bilet będzie kosztował 73,47 zł.
Nowa struktura cenowotwiera się w nowym okniea obejmuje wszystkie kategorie pociągów (TLK, IC, EIC, EIP) uruchamiane przez PKP Intercity w komunikacji krajowej. Wszystkie ulgi ustawowe będą honorowane i naliczane tak jak dotychczas. Niezmienione pozostają pozostałe oferty PKP Intercity skierowane do różnych grup pasażerów takie jak Senior, Rodzina czy Student. Wprowadzenie nowych progów promocyjnych nie spowoduje wzrostu cen bazowych.
Dynamiczny system sprzedaży, o co w nim chodzi?
Dynamiczny system sprzedaży od wielu lat stosowany jest przez firmy z sektora transportowego. Szczególnie chętnie używany jest przez linie lotnicze. Za jego pomocą starają się sprzedać jak największą liczbę dostępnych miejsc na swoich pokładach. Dynamiczny system sprzedaży PKP Intercity ma ten sam cel. Przy ustalaniu cen, uwzględniana jest specyfika połączenia wpływająca na większe zainteresowanie podróżami koleją, np. popularność godzin odjazdu oraz wydarzenia, takie jak koncerty lub imprezy sportowe czy sezonowość. Takimi działaniami cenowymi chcemy również zachęcić do korzystania z tych pociągów, które mają mniej popularne godziny odjazdu, za to zapewnią komfortową podróż do celu. Warto dodać, że pule biletów mogą się zmieniać w trakcie trwania przedsprzedaży, np. gdy frekwencja jest niższa niż przewidywana, może się wtedy zwiększyć liczba biletów w promocyjnych cenach.