Osoby niepełnosprawne poruszające się na wózkach kupią bilet na pokładzie pociągu EIP
Osoby niepełnosprawne poruszające się na wózkach wybierając podróż Express InterCity Premium (EIP) będą miały możliwość zakupu biletu również u konduktora na pokładzie pociągu. Zapłacą jedynie za bilet, bez opłaty za jego wystawienie.
W związku z tym, że w nowych pociągach znajdują się dwa miejsca dedykowane
potrzebom osób o ograniczonej mobilności zachęcamy do planowania podróży z
wyprzedzeniem. PKP Intercity oferuje niepełnosprawnym pasażerom nieodpłatną
pomoc przy wsiadaniu, wysiadaniu z pociągu lub przesiadaniu się do innego
składu. Aby zamówić asystę należy skontaktować się z przewoźnikiem na co
najmniej 48 godzin przed rozpoczęciem podróży. Zgłoszenia można dokonać
telefonicznie (19 757, +48 22 3919757) lub na naszej stronie wypełniając formularzotwiera się w nowym oknie.
Pociągi EIP oferują wysoki komfort podróży osobom o ograniczonej mobilności
ruchowej. W trzecim wagonie drzwi zewnętrzne są wyposażone w podnośniki
ułatwiające wsiadanie i wysiadanie pasażerom poruszającym się na wózkach
inwalidzkich, dla których przewidziano dwa miejsca i przystosowano toaletę.
Wybór wagonu nie był przypadkowy - to w nim znajduje się również część barowa i
pomieszczenie obsługi pociągu. Dodatkowo w kategorii pociągów EIP znajdują się
ułatwienia dla osób niewidomych i niedowidzących. Miejsca w przedziałach są
oznaczone alfabetem Braille'a, a informacje o kolejnych stacjach będą podawane
przez system nagłośnieniowy. Skład jest wyposażony w specjalne systemy
pozwalające w każdej chwili wezwać pracownika PKP Intercity lub stewarda WARS.