Szanowny użytkowniku,
informujemy, że nasza strona nie jest obsługiwana przez starsze typy przeglądarek internetowych. Rekomendujemy skorzystanie z:

  • Chrome w wersji 60 lub nowszej
  • Firefox w wersji 60
  • iOS w wersji 12
  • Safari w wersji 12
  • Microsoft Edge

Express InterCity Premium na trasach do Jeleniej Góry i Kołobrzegu

Aktualizacja: 2018-11-21, 14:24 (2)
Opublikowano: 2016-03-02, 12:10

29 kwietnia składy Pendolino pojawią się w Jeleniej Górze i Kołobrzegu. Każdego dnia nowoczesnymi pociągami PKP Intercity będzie można podróżować na trasie Warszawa – Jelenia Góra – Warszawa oraz Kraków- Warszawa – Kołobrzeg – Kraków. Ceny biletów będą zaczynać się od 79 i 100 zł.

Nowoczesne i komfortowe składy kursować będą popołudniami z Warszawy, przez Wrocław i Wałbrzych, do Jeleniej Góry. Pociąg do Kołobrzegu wyjeżdżać będzie z Krakowa w godzinach popołudniowych. Po drodze do Kołobrzegu zatrzyma się m.in. w Warszawie, Trójmieście, Lęborku, Słupsku i Koszalinie.

Wprowadzenie na nowe trasy pociągów Pendolino znacznie poprawi nie tylko komfort podróży, ale zapewni bezkonkurencyjne czasy przejazdu. Podróż ze stolicy do Jeleniej Góry zajmie 5h33min, czyli o blisko 3h30min krócej niż obecnie. Natomiast z Krakowa i Warszawy do Kołobrzegu, pociąg pojedzie odpowiednio 8h27min (dziś ponad 11h) i 5h53min (dziś blisko 8h).

Planując podróż z wyprzedzeniem pasażerowie trasy np. Warszawa - Kołobrzeg będą mogli skorzystać z oferty Super Promo lub Wcześniej – Taniej. Ceny biletów za podróż z Warszawy do Kołobrzegu oraz Warszawy do Jeleniej Góry będą rozpoczynać się od 79 zł. Na trasie z Krakowa do Kołobrzegu ceny biletów kupionych z wyprzedzeniem kształtować się będą od 100 zł. Od cen odliczane będą także ulgi, m.in. studenckie, uczniowskie.


O EIP

Pojazdy Pendolino to najszybsze i najbardziej komfortowe pociągi we flocie PKP Intercity. Od grudnia 2014 roku kursują jako kategoria Express InterCity Premium (EIP). Dzięki licznym promocjom oraz premiowaniu kupujących bilety z wyprzedzeniem, podróż EIP jest na możliwości finansowe różnych grup pasażerów.

Zgoda UE

Uzupełnienie siatki połączeń Express InterCity Premium (Pendolino) o kolejne miejscowości wymagało od przewoźnika uzyskania zgody kilku instytucji europejskich. Zakup pociągów był w części finansowany ze środków UE, co oznaczało konieczność wyrażenia zgody przez DG Comp (Dyrekcję Generalną ds. Konkurencji) oraz DG Regio (Dyrekcję Generalną ds. Polityki Regionalnej). Przewoźnik uzyskał pozytywną decyzję DG Comp w grudniu 2015 roku, natomiast Dyrekcja Generalna ds. Polityki Regionalnej zaakceptowała wniosek z końcem lutego.