Pendolino – status projektu
W nawiązaniu do publikacji "Pulsu Biznesu" z 5 września, PKP Intercity informuje, że w Polsce znajduje się obecnie 13 z 20 Pendolino. Pierwotny harmonogram projektu przewidywał przekazanie przez producenta pierwszych pociągów z pełną dokumentacją (czyli homologacją UTK) 6 maja, czyli zakładał 7 miesięcy na przygotowanie składów do jazdy z pasażerami.
Obecnie, jeśli Alstom uzyska decyzję Urzędu Transportu Kolejowego w połowie września, czas ten skróci się niemal trzykrotnie.
Każdy skład wymaga odbioru technicznego. Składa się on z dwóch etapów:
- sprawdzenia zgodności pociągu z dokumentacją i zamówieniem (etap statyczny),
- sprawdzenia pociągu w ruchu (etap dynamiczny).
Jest to standardowe działanie, którego celem jest eliminacja wszelkich możliwych usterek i właściwe wdrożenie nowych pojazdów do ruchu pasażerskiego. Z tego względu PKP Intercity przygotowało rozwiązanie zakładające wykorzystanie w grudniu 17 pojazdów. Pociągi pojadą we wszystkich planowanych relacjach, czyli z Warszawy do: Trójmiasta, Krakowa, Katowic i Wrocławia. Obsłużą połączenia cieszące się największym zainteresowaniem.