Szanowny użytkowniku,
informujemy, że nasza strona nie jest obsługiwana przez starsze typy przeglądarek internetowych. Rekomendujemy skorzystanie z:

  • Chrome w wersji 60 lub nowszej
  • Firefox w wersji 60
  • iOS w wersji 12
  • Safari w wersji 12
  • Microsoft Edge

Pierwszy miesiąc PesaDART na torach!

Aktualizacja: 2016-01-29, 13:03 (1)
Opublikowano: 2016-01-29, 12:57

Ponad 69 tys. przejechanych kilometrów, 247 zrealizowanych kursów i blisko 45 tys. pasażerów na pokładach - to wynik, jaki osiągnęły pociągi PesaDART w pierwszym miesiącu kursowania w barwach PKP Intercity.

Składy PesaDART, wyprodukowane przez bydgoską Pesę, po raz pierwszy wyjechały na tory 29 grudnia 2015 roku. Obecnie w ruchu znajduję się 7 z 20 pociągów, które obsługują 14 połączeń kategorii InterCity (IC). Od najbliższego weekendu (30-31.01) do eksploatacji zostaną wdrożone kolejne dwa składy, które zasilą rozkład jazdy między Lublinem a Wrocławiem (IC Konopnicka) i Warszawą (IC Czartoryski).

Przez pierwszy miesiąc na pokładach nowych składów podróżowało blisko 45 tys. pasażerów, z czego 253 bilety wydano dla najmłodszych podróżników (dzieci do lat 4). W pociągach przewieziono 16 rowerów, a 46 osób w podróż wybrało się ze swoim pupilem. Największą popularnością cieszyły się połączenia pomiędzy Lublinem i Warszawą oraz Białymstokiem i stolicą.

55% pasażerów, którzy wybrali przejazd pociągami PesaDART zdecydowało się na zakup biletu w tradycyjnej kasie, a 35 % transakcji dokonało przez Internet.

Pierwszy miesiąc z Dartem oceniamy jak najbardziej pozytywnie. Wdrożenie nowoczesnego składu oznacza wielką zmianę dla mieszkańców np. Lubelszczyzny czy Podlasia. Po raz pierwszy możemy zaoferować im nie tylko bilety w atrakcyjnych cenach, dobry czas przejazdu ale również komfortowy i nowoczesny skład. Z naszego doświadczenia wynika, że połączenie tych składników potrafi przyciągnąć do kolei osoby, które już od dawna nie korzystały z pociągów – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity.

Od momentu wdrożenia pociągi PesaDART pokonały 69 tys. kilometrów. W trakcie pierwszego miesiąca serwisowania składów producent pociągów użył 166 tys. litrów wody, wsypał do piasecznic 8 ton piasku, wlał 510 litrów płynu do spryskiwaczy, a także wykorzystał 550 litrów smaru do smarowania obrzeży kół.