PKP Intercity finalizuje rok dużymi wydatkami
PKP Intercity finalizuje rok dużymi wydatkami. Tylko jednego dnia, 30 grudnia, przewoźnik zasilił konta polskich producentów taboru ponad miliardem zł brutto. W sumie, PKP Intercity zrealizowało 10 dużych projektów taborowych na kwotę 5,5 mld zł. Dzięki temu większość pociągów kursujących w barwach przewoźnika jest nowa lub zmodernizowana. Wszystkie inwestycje współfinansowane są ze środków UE.
Nowoczesne, wygodne i bezpieczne pociągi to oferta, jaką na znacznej liczbie relacji może zaproponować PKP Intercity dzięki zakończonemu programowi inwestycyjnemu na kwotę 5,5 mld zł. W ramach projektów kupiono nowe pociągi m.in. Flirt i PesaDart, wagony i lokomotywy oraz zmodernizowano już posiadane zasoby taborowe. Standardem nowych i zmodernizowanych składów jest klimatyzacja, nowoczesna toaleta, gniazdka elektryczne przy fotelach, przestrzeń barowa, elektroniczny system informacji pasażerskiej czy dedykowana przestrzeń dla osób niepełnosprawnych, rodzin z dziećmi czy osób podróżujących z rowerami.
Podniesiony został również poziom obsługi technicznej pociągów przewoźnika. Np. na warszawskiej Olszynce Grochowskiej, za ponad 120 mln zł, powstało najnowocześniejsze w Polsce centrum serwisowe. Od roku, w punkcie zatrudnionych jest blisko 150 specjalistów, którzy każdego dnia dbają o składy Pendolino.
To pierwszy w historii PKP Intercity tak znaczący program inwestycyjny. Jego realizacja jest dla nas sukcesem nie tylko ze względu na wydatkowanie tak potężnej kwoty. Dzięki niemu w nowy rok wchodzimy w większości z nowymi i zmodernizowanymi pociągami – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity. Dziś jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom standard do tej pory nieutożsamiany z polską koleją – dodaje.
(pdf, 279.17K)otwiera się w nowym oknieW ostatnim tygodniu grudnia przewoźnik wydatkował ostatnie środki z blisko 5,5 mld zł budżetu inwestycyjnego. Na konta polskich wykonawców trafiło ponad miliard zł brutto (863 mln zł netto). Część kwoty - ponad 422 mln zł - pochodziło z unijnego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Kolejna fala inwestycji
Jednocześnie PKP Intercity rozpoczyna nową falę inwestycji. Do 2018 roku spółka planuje wydać 1,8 mld zł netto na modernizacje około 400 wagonów, 60 lokomotyw i nowoczesne zaplecza do ich serwisowania.
Dzięki środkom pochodzącym z dokapitalizowania oraz możliwości pozyskania znaczących funduszy z UE, planujemy wykonać kolejne modernizacje taboru oraz poważnie zainwestować w stacje postojowe. W efekcie pasażerowie będą mogli korzystać z komfortowych, czystych oraz niezawodnych pociągów – podsumowuje Jacek Leonkiewicz.
Pierwsze zmodernizowane, w ramach nowej fali inwestycji, wagony wyruszą na trasy pod koniec 2016 roku.