PKP Intercity podpisało umowę ze Spółką H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu (GK ARP S.A.) na modernizację 10 wagonów restauracyjnych. Umowa jest elementem największego w historii PKP Intercity programu inwestycyjnego wartego 7 mld złotych.

Będzie to szczególny projekt, ponieważ przedziałowe wagony osobowe zostaną zmodernizowane na wagony restauracyjne. Przedmiotem umowy z H. Cegielski - FPS jest wykonanie naprawy okresowej na piątym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 10 wagonów typu 145Ab. Poznański producent taboru wykona także późniejsze okresowe przeglądy techniczne na trzecim poziomie utrzymania. Wartość kontraktu wynosi 61,3 mln zł brutto. Wagony będą dostosowane do jazdy z prędkością do 160 km/h.

Naszym celem jest, aby polska kolej była bezpieczna, komfortowa i punktualna. Każda kolejna podpisana umowa przybliża nas do tego celu. Cieszy nas, że kolejne zamówienie dla PKP Intercity zrealizuje polska spółka. Współpraca z rodzimymi przedsiębiorstwami służy rozwojowi polskiej kolei, która jest niezwykle ważną częścią naszej gospodarki – mówi Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury.

Kolejna inwestycja w komfort podróżowania

W zmodernizowanych wagonach restauracyjnych do dyspozycji podróżnych będzie 12 stolików i 36 miejsc siedzących. Wagony będą klimatyzowane, a pasażerowie skorzystają w nich z darmowego, bezprzewodowego internetu. Zostaną również wyposażone we wzmacniacze sygnału telefonii komórkowej. Półki i wieszaki umożliwią dogodne umieszczenie bagaży i rzeczy podręcznych. Ponadto, zmodernizowane wagony będą posiadać oznaczenia w alfabecie Braille’a dla osób niewidzących.

Nieustannie pracujemy nad tym, aby polepszać jakość podróżowania naszymi pociągami. Przeprowadzona przez H. Cegielski - FPS przebudowa 10 wagonów na wagony restauracyjne pozwoli nam rozszerzyć i podnieść standard świadczonych przez PKP Intercity usług gastronomicznych – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

To kolejna z umów zawarta między PKP Intercity a H. Cegielski - Fabryką Pojazdów Szynowych. W październiku 2017 roku spółki podpisały umowę na modernizację 60 wagonów. Rok później zamówienie zostało rozszerzone na kolejne 30 wagonów. Natomiast w lutym 2018 roku spółki podpisały umowę na dostawę 55 wagonów. Dzięki tym zamówieniom PKP Intercity jest jednym z najważniejszych partnerów biznesowych spółki.

Przez ostatnie trzy lata sytuacja poznańskiej Fabryki Pojazdów Szynowych się bardzo zmieniła: portfel zamówień wzrósł kilkakrotnie, a spółka odzyskała rynkową pozycję i wiarygodność. Potwierdza to kolejna umowa z PKP Intercity. Tym razem projekt modernizacji jest szczególny, bo dotyczy wagonów restauracyjnych, ale poznański zakład nie boi się nowych wyzwań. To najlepszy dowód, że prowadzona restrukturyzacja przyniosła efekty. Dzięki naszemu wsparciu i determinacji załogi, legendarny producent taboru wrócił na właściwe tory i odzyskał zaufanie wśród kontrahentów, a to dobra informacja dla całej branży kolejowej – powiedział Andrzej Kensbok, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu S.A.

H. Cegielski - FPS  jest zobowiązany do wykonania naprawy wraz z modernizacją w terminie do 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy. W ciągu kolejnych 18 miesięcy zostaną wykonane przeglądy okresowe na trzecim poziomie utrzymania. Cała umowa zostanie więc wykonana w ciągu 36 miesięcy od dnia jej zawarcia.

Cieszymy się, że realizujemy kolejne zamówienie dla PKP Intercity. Udana współpraca naszych firm zaowocuje tym, że pasażerowie będą mogli korzystać z oferty gastronomicznej w komfortowych i dostosowanych do tego wagonach - zapewnia Hubert Stępniewicz, Prezes Zarządu H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.

Obecnie usługi gastronomiczne są świadczone w 288 pociągach PKP Intercity. Pasażerowie mogą z nich korzystać w wagonach restauracyjnych/barowych oraz częściach gastronomicznych wydzielonych w elektrycznych zespołach trakcyjnych. Ta usługa dostępna jest w pociągach kategorii Express InterCity Premium, Express InterCity i częściowo InterCity.

Podpisana umowa jest częścią konsekwentnie realizowanego największego w historii programu inwestycyjnego „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, którego celem jest m.in. zakup i modernizacja taboru oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży. Na zakup nowych wagonów i lokomotyw oraz modernizację taboru już posiadanego, a także na stacje postojowe PKP Intercity przeznaczy do 2023 roku około 7 mld zł.

0