Szanowny użytkowniku,
informujemy, że nasza strona nie jest obsługiwana przez starsze typy przeglądarek internetowych. Rekomendujemy skorzystanie z:

  • Chrome w wersji 60 lub nowszej
  • Firefox w wersji 60
  • iOS w wersji 12
  • Safari w wersji 12
  • Microsoft Edge

PKP Intercity kupi 10 nowych lokomotyw spalinowych

Aktualizacja: 2014-02-27, 10:55 (1)
Opublikowano: 2013-11-05, 16:12

PKP Intercity kupuje 10 nowych lokomotyw spalinowych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. Nowe lokomotywy poprowadzą od 2015 roku pociągi przewoźnika m.in. pomiędzy Ełkiem a Suwałkami, czy Rzeszowem a Zagórzem. Część środków na sfinansowanie inwestycji
PKP Intercity chce pozyskać z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.

PKP Intercity kupuje 10 nowych lokomotyw spalinowych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. Nowe lokomotywy poprowadzą od 2015 roku pociągi przewoźnika m.in. pomiędzy Ełkiem a Suwałkami, czy Rzeszowem a Zagórzem. Część środków na sfinansowanie inwestycji PKP Intercity chce pozyskać z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.
PKP IC ogłosiło przetarg na zakup 10 nowych lokomotyw spalinowych do prowadzenia pociągów pasażerskich. Mają one kursować na niezelektryfikowanych trasach:
  • Ełk – Korsze,
  • Ełk – Olecko – Suwałki,
  • Rzeszów – Zamość,
  • Rzeszów – Zagórz,
  • Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn,
  • Piła – Krzyż.
Przewoźnik wymaga, aby lokomotywy dysponowały deklaracjami zgodności taboru z obowiązującymi normami środowiskowymi oraz bezpieczeństwa. Nowy tabor musi spełniać wymagania wyszczególnione w specyfikacjach TSI (Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności dla kolei), w tym przystosowanie do prędkości nie mniejszej niż 140 km/h.
Zakup nowych lokomotyw spalinowych zamyka nasze plany taborowe na obecną perspektywę unijnego finansowania do 2013 r. Uważam, że wśród podmiotów korzystających z POIiŚ wyróżniamy się skutecznością. Dla większości projektów udało się nam pozyskać wysokość wsparcia do 70%. Już teraz pracujemy nad szerokim planem inwestycji, na które środki będziemy chcieli otrzymać z kolejnej unijnej perspektywy – powiedział Paweł Hordyński, członek zarządu ds. finansowych PKP Intercity.
Jako kryterium oceny ofert przyjęto:
  • cena brutto za dostawę Pojazdów  – waga33%
  • cena brutto  usługi utrzymania, tj. stawka za 1 km przebiegu Pojazdu – waga 12%
  • wskaźnik NPV - 40%
  • współczynnik niezawodności i gotowości technicznej Pojazdu – waga 15%
Podmiot, który złoży najkorzystniejszą ofertę zobowiązany będzie do realizacji umowy w zakresie dostawy w terminie do 30 października 2015r.
Termin składania ofert wyznaczono na 12 grudnia 2013r.
Nowy tabor, na jaki ogłosiliśmy przetarg, unowocześni park lokomotyw spalinowych spółki. Obecnie modernizujemy 20 lokomotyw spalinowych manewrowych, z których część zostanie również przystosowana do pracy liniowej (prowadzenia pociągów). Dzięki temu po 2015 roku będziemy dysponowali odpowiednią liczbą lokomotyw spalinowych do prowadzenia pociągów bez konieczności wynajmowania taboru z zewnątrz - powiedział Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity.
W ramach finansowania projektu PKP Intercity aplikuje o  środki Unii Europejskiej - w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 (POIiŚ).
Projekt znajduje się już na liście podstawowej projektów indywidualnych dla POIiŚ.
PKP Intercity realizuje projekty taborowe na kwotę ponad 5,5 mld zł. W realizacji inwestycji taborowych przewoźnik wykorzystuje środki Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.