PKP Intercity kupi 10 nowych lokomotyw spalinowych
Aktualizacja: 2014-02-27, 10:55 (1)
Opublikowano: 2013-11-05, 16:12
PKP Intercity kupuje 10 nowych lokomotyw spalinowych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. Nowe lokomotywy poprowadzą od 2015 roku pociągi przewoźnika m.in. pomiędzy Ełkiem a Suwałkami, czy Rzeszowem a Zagórzem. Część środków na sfinansowanie inwestycji
PKP Intercity chce pozyskać z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.
PKP
Intercity kupuje 10 nowych lokomotyw spalinowych wraz ze świadczeniem usług ich
utrzymania. Nowe lokomotywy poprowadzą od 2015 roku pociągi przewoźnika m.in.
pomiędzy Ełkiem a Suwałkami, czy Rzeszowem a Zagórzem. Część środków na
sfinansowanie inwestycji PKP Intercity chce pozyskać z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.
PKP IC ogłosiło przetarg na zakup 10 nowych
lokomotyw spalinowych do prowadzenia pociągów pasażerskich. Mają one kursować na
niezelektryfikowanych trasach:
- Ełk – Korsze,
- Ełk – Olecko
– Suwałki,
- Rzeszów – Zamość,
- Rzeszów – Zagórz,
- Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn,
- Piła – Krzyż.
Przewoźnik wymaga, aby lokomotywy dysponowały deklaracjami
zgodności taboru z obowiązującymi normami środowiskowymi oraz bezpieczeństwa.
Nowy tabor musi spełniać wymagania wyszczególnione w specyfikacjach TSI
(Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności dla kolei), w tym przystosowanie do
prędkości nie mniejszej niż 140 km/h.
Zakup
nowych lokomotyw spalinowych zamyka nasze plany taborowe na obecną perspektywę
unijnego finansowania do 2013 r. Uważam, że wśród podmiotów korzystających z
POIiŚ wyróżniamy się skutecznością. Dla większości projektów udało się nam
pozyskać wysokość wsparcia do 70%. Już teraz pracujemy nad szerokim planem
inwestycji, na które środki będziemy chcieli otrzymać z kolejnej unijnej perspektywy – powiedział Paweł Hordyński, członek zarządu ds.
finansowych PKP Intercity.
Jako kryterium oceny ofert
przyjęto:
- cena brutto za dostawę Pojazdów – waga33%
- cena brutto usługi utrzymania, tj. stawka za 1 km
przebiegu Pojazdu – waga 12%
- wskaźnik NPV - 40%
- współczynnik niezawodności i gotowości
technicznej Pojazdu – waga 15%
Podmiot, który złoży najkorzystniejszą ofertę zobowiązany będzie do realizacji umowy w zakresie
dostawy w terminie do 30 października 2015r.
Termin składania ofert wyznaczono na 12 grudnia 2013r.
Nowy
tabor, na jaki ogłosiliśmy przetarg, unowocześni park lokomotyw spalinowych
spółki. Obecnie modernizujemy 20 lokomotyw spalinowych manewrowych, z których
część zostanie również przystosowana do pracy liniowej (prowadzenia pociągów).
Dzięki temu po 2015 roku będziemy dysponowali odpowiednią liczbą lokomotyw spalinowych
do prowadzenia pociągów bez konieczności wynajmowania taboru z zewnątrz - powiedział Janusz Malinowski, Prezes PKP
Intercity.
W ramach finansowania projektu PKP Intercity aplikuje
o środki Unii Europejskiej - w ramach
Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 (POIiŚ).
Projekt znajduje się już na liście podstawowej projektów indywidualnych dla
POIiŚ.
PKP
Intercity realizuje projekty taborowe na kwotę ponad 5,5 mld zł. W realizacji
inwestycji taborowych przewoźnik wykorzystuje środki Unii Europejskiej z
Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
2007-2013.