PKP Intercity podpisało kontrakt na modernizację 20 lokomotyw spalinowych
Aktualizacja: 2013-09-26, 10:22 (1)
Opublikowano: 2013-09-26, 10:21
Podczas drugiego dnia Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO, PKP Intercity podpisało umowę z Newag S.A. na modernizację 20 lokomotyw spalinowych typu SM42. Nowosądecka spółka za wykonanie zlecenia otrzyma ponad 76 mln zł. Część środków na realizację inwestycji, przewoźnik pozyska z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.
25 września br., drugiego dnia Międzynarodowych
Targów Kolejowych TRAKO, PKP Intercity podpisało umowę z Newag S.A. na
modernizację 20 lokomotyw spalinowych typu SM42. Nowosądecka spółka za wykonanie zlecenia otrzyma ponad 76 mln zł.
Część środków na realizację inwestycji, przewoźnik pozyska z unijnego programu
Infrastruktura i Środowisko.
Modernizacja zwiększy moc lokomotyw do 800 - 1000 kW,
a maksymalną prędkość do co najmniej 90 km/h. W połowie remontowanych pojazdów, oprócz wymiany silnika spalinowego
na nowy, będą zainstalowane urządzenia umożliwiające zasilenie składów pociągów w
energię elektryczną.
W wyniku prac modernizacyjnych
lokomotywy będą emitowały mniej hałasu oraz spalin. Odnowiony tabor
będzie posiadał deklaracje zgodności z obowiązującymi normami środowiskowymi,
bezpieczeństwa i interoperacyjności (zgodność z unijnymi technicznymi
specyfikacjami interoperacyjności TSI) oraz dyrektywą 2004/26 określającą
wymagania w zakresie emisji zanieczyszczeń przez silniki spalinowe pojazdów
kolejowych.
Realizujemy szereg inwestycji, które obejmują zakup nowego oraz
modernizację już posiadanego taboru. W perspektywie 2015 roku zamierzamy
eksploatować już w ponad 70% taboru nowego i zmodernizowanego. Podpisana dziś umowa wpłynie na rozszerzenie oferty oraz
podniesie jakości świadczonych przez nas usług – mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity S.A.
Zmodernizowane lokomotywy będą sezonowo prowadzić
składy do miejscowości wypoczynkowych, np. w relacjach Gdynia - Hel, Kłodzko - Kudowa
Zdrój, Olsztyn - Braniewo, gdzie dziś nie ma zelektryfikowanych linii.
Przeznaczone są też do prac manewrowych przy pociągach PKP Intercity na stacjach węzłowych Warszawa Grochów,
Wrocław Główny, Kraków Prokocim, Gdynia Grabówek, Olsztyn i Szczecin.
Jest
to pierwsza umowa z PKP Intercity na modernizację lokomotyw spalinowych serii
6D. Dotychczasowi klienci, a
zmodernizowaliśmy już 139 sztuk lokomotyw tej serii, bardzo chwalą sobie nasze
rozwiązania, ceniąc wysoką dostępność, niezawodność i niskie koszty
eksploatacji – mówi Zbigniew Konieczek, prezes NEWAG
S.A. - Jestem przekonany, że po
zamknięciu kontraktu, PKP Intercity wystawi nam najlepsze referencje - dodaje.
Termin realizacji zamówienia wynosi nie
więcej niż 18 miesięcy od daty podpisania umowy.
PKP Intercity przeznaczyło na sfinansowanie
tego zamówienia 76 mln zł brutto. Część środków potrzebnych na realizację
inwestycji przewoźnik pozyska z funduszy unijnych – w ramach programu Infrastruktura
i Środowisko.
***
PKP Intercity realizuje projekty
taborowe na kwotę ponad 5,5 mld zł. W realizacji inwestycji taborowych
przewoźnik wykorzystuje środki Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach
Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.
NEWAG S.A.
Jest jedną z największych
polskich grup kapitałowych zajmujących się produkcją, modernizacją oraz
naprawami taboru kolejowego, z wieloletnim branżowym doświadczeniem. Spółka
działa w segmentach: produkcji, modernizacji i napraw pojazdów pasażerskich,
modernizacji i napraw lokomotyw spalinowych oraz modernizacji i napraw wagonów
osobowych. Produkcją, modernizacją i naprawami lokomotyw elektrycznych zajmuje się zależna od nas spółka NEWAG.
Gliwice.
NEWAG S.A. posiada
wszystkie wymagane certyfikaty i świadectwa konieczne do produkcji, wykonywania
modernizacji i napraw pojazdów kolejowych. Posiada system zapewniania
jakości, uzyskując certyfikat ISO 900:2003 oraz certyfikat IRIS Rev.2 maj 2009.