Rodziny z dziećmi, osoby młode i seniorzy oraz niemal 30 tys. osób z niepełnosprawnościami – z pociągów PKP Intercity korzystają dosłownie wszyscy. Tylko między czerwcem a sierpniem do składów PKP Intercity wsiadło niemal 13,5 mln pasażerów, a z danych przewoźnika wynika, że z roku na rok chętnych przybywa. Komfortowe pociągi, wygodne przedziały, dobre połączenia między miastami, atrakcyjne ceny biletów to tylko niektóre z powodów, dla których podróżni wybierają przejazdy koleją.

Z rodziną? Tylko pociągiem.

Bilety rodzinne cieszą się dużym zainteresowaniem podróżnych. Niewątpliwie pociąg jest wygodnym rozwiązaniem na podróż z dziećmi, zwłaszcza, że kolej oferuje szereg udogodnień na przejazdy rodzinne. W pociągach PKP Intercity są specjalne przedziały dla rodzin, można też skorzystać z wielu atrakcyjnych zniżek na bilety. W wakacje 2018 w PKP Intercity wykupiono ponad milion biletów na przejazdy rodzinne! To wzrost o 12% w stosunku do zeszłego roku i aż 40% wzrost w porównaniu do wakacji 2016 roku. Najpopularniejsze relacje wybierane przez rodziny to połączenia między Trójmiastem a Warszawą, Krakowem a Warszawą, Krakowem a Trójmiastem i między Warszawą a Wrocławiem.

Wygodne połączenia dla seniorów

Bilety dla seniora to oferta dla osób po 60. roku życia, którym przysługuje 30% zniżka. Ponadto, każdy emeryt i rencista ma prawo do dwóch przejazdów koleją w ciągu roku ze zniżką wynoszącą 37%. Należy pamiętać, że bilety ze zniżką są ważne wraz z dokumentem tożsamości potwierdzającym wiek. W przypadku przejazdu z wyższą  zniżką należy mieć przy sobie także odpowiednie zaświadczenie o prawie do renty czy emerytury. W wakacje 2018 roku pociągami PKP Intercity podróżowało aż 10% więcej seniorów niż w ubiegłym roku. Seniorzy najchętniej korzystali z przejazdów na linii Trójmiasto-Warszawa oraz Kraków-Warszawa.

Z myślą o osobach niepełnosprawnych

Na podróż pociągami PKP Intercity decyduje się także coraz więcej osób z niepełnosprawnościami. W wakacje 2018 roku składami przewoźnika podróżowało prawie 30 tys. takich osób. To aż 60% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Najczęściej wybierali się oni w podróż na trasach Trójmiasto-Warszawa, Kraków-Warszawa i Białystok-Warszawa. Większe zainteresowanie tej grupy podróżami pociągiem wynikają między innymi z wprowadzanych przez przewoźnika udogodnień, a tym samym lepszym dopasowaniem składów do potrzeb osób niepełnosprawnych. W części taboru znajdziemy np. zewnętrzne drzwi wyposażone w windę, miejsca z przestrzenią na wózek czy przestronne toalety. W ramach programu „PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji” przewidziano inwestycje na poziomie 7 mld zł do 2023 roku. Po jego zakończeniu pociągi PKP Intercity będą zestawione w blisko 80% z nowego lub zmodernizowanego składu, w każdym pociągu zaś znajdzie się przestrzeń przystosowana dla osób poruszających się na wózkach.

Aby ułatwić pasażerom niepełnosprawnym wybór pociągu, w wyszukiwarce połączeń PKP Intercity mogą oni znaleźć składy, które dostosowane są do ich potrzeb. Po wpisaniu szczegółów podróży (daty i relacji) można wybrać udogodnienia, z których pasażerowie chcieliby skorzystać – wagony z platformą/windą dla osób poruszających się na wózkach czy wagon z oznaczeniami w alfabecie Braille’a. PKP Intercity oferuje niepełnosprawnym także nieodpłatną pomoc przy wsiadaniu, wysiadaniu z pociągu oraz przy przesiadaniu się do innego pociągu. Wystarczy zgłosić potrzebę udzielenia takiej pomocy na co najmniej 48 godzin przed rozpoczęciem podróży. Można to zrobić za pomocą formularza zgłoszeniowego, w godzinach pracy Centrów Obsługi Klienta, a także telefonicznie za pomocą infolinii dla abonentów krajowych sieci stacjonarnych i komórkowych pod numerem 703 200 200* lub dla abonentów zagranicznych i dla połączeń zagranicznych pod numerem +48 22 3919757**.

* Infolinia dla abonentów krajowych sieci stacjonarnych i komórkowych. Opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto. Usługę świadczy „PKP Intercity” S.A.

** Infolinia dla abonentów sieci zagranicznych i dla połączeń zagranicznych. Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora.

0