PKP Intercity sięga po sztuczną inteligencję w procesie obsługi klienta
Dostępny 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu - wirtualny asystent głosowy jest już do dyspozycji klientów PKP Intercity. Dzwoniąc pod nowy, bezpłatny numer infolinii 22 391 22 22 bot Edek pomoże sprawdzić rozkład jazdy i bazowe ceny biletów na połączenia krajowe.
Nowa usługa dostępna jest od 7 czerwca 2021 roku pod bezpłatnym numerem 22 391 22 22. Wirtualny asystent głosowy wyszukuje połączenie na podstawie określonych przez pasażerów podstawowych informacji: stacji docelowej, początkowej, daty oraz godziny odjazdu, jak również dodatkowych opcji połączeń, które interesują podróżnego, takich jak np. przejazd bezpośredni, możliwość przewozu roweru czy uwzględnienia miejsca dla osoby z niepełnosprawnością. Po wyborze połączenia przez asystenta można poznać jego szczegóły lub poprosić o wskazanie kolejnego pociągu z rozkładu, a także wrócić do wcześniejszej propozycji czy wyszukać połączenie o nowych parametrach. Bot jest w stanie odbierać setki połączeń naraz, co przełoży się na efektywną obsługę osób, chcących uzyskać informacje o rozkładzie jazdy.
Dzięki zastosowanemu modułowi uczenia maszynowego, bot Edek cały czas się szkoli i wzbogaca bazę zaimplementowanej wcześniej wiedzy wraz z kolejnymi rozmowami. Podstawową formę nauki stanowi proces rozwijania umiejętności właściwego interpretowania wypowiedzi klienta. Wirtualny asystent głosowy będzie w przyszłości stopniowo wzbogacany o nowe funkcjonalności, aby kompleksowo pomagać klientom PKP Intercity w coraz większym zakresie tematów.
Infolinia obsługiwana przez wirtualnego asystenta głosowego to kolejne wdrażane przez nas rozwiązanie, które ma ułatwić i usprawnić proces obsługi pasażera, który rozpoczyna się od planowania podróży i wyszukiwania odpowiedniego połączenia. Nowa usługa to dodatkowa możliwość uzyskania informacji o rozkładzie jazdy, która może być szczególnie interesująca dla osób z ograniczonymi możliwościami korzystania z wyszukiwarki internetowej. Ciągła dostępność automatycznego konsultanta pomoże w sprawnej obsłudze rosnącej liczby pasażerów - mówi Artur Resmer, Członek Zarządu PKP Intercity.
Instrukcja korzystania z bota:
- Rozmowę z botem można odbyć dzwoniąc pod numer telefonu 22 391 22 22.
- Zaleca się mówić w sposób wyraźny oraz krótkimi, konkretnymi zdaniami.
- Zapytania lub odpowiedzi powinny każdorazowo dotyczyć pojedynczego tematu (np. bot nie udzieli odpowiedzi na pytanie jednocześnie o cenę biletu oraz przewóz roweru).
- Po komunikacie powitalnym bota należy podać stację docelową.
- Następnie wymagane jest podanie stacji początkowej, z której użytkownik chce rozpocząć podróż.
- W kolejnym kroku podawana jest data oraz godzina odjazdu.
- Po zebraniu niezbędnych parametrów, bot na koniec zada pytanie o dodatkowe opcje wyszukiwania połączenia. Można w tym momencie wyrazić chęć np. przewozu roweru, uwzględnienia miejsca dla osoby niepełnosprawnej lub zapytać bota wprost - co jeszcze może wziąć pod uwagę podczas wyszukiwania.
- Po wszystkim, należy odczekać chwilę i wysłuchać jakie połączenie wyszukał bot.
- Idąc dalej w konwersacji, pojawia się możliwość poznania szczegółów tego połączenia, poproszenie o kolejne połączenie z rozkładu jazdy lub można zadać botowi dodatkowe pytanie, np. o cenę biletu, możliwość nadania przesyłki konduktorskiej, czy pociąg obsługuje przewóz roweru, wagon restauracyjny, czy połączenie jest bezpośrednie i inne.
- W przypadku, gdy bot nie jest w stanie udzielić odpowiedzi na dane pytanie, nastąpi poinformowanie o numerze na infolinię PKP IC lub (zależnie od sytuacji) próba przekazania połączenia do konsultanta.
- Na samym końcu, po uzyskaniu wszystkich interesujących nas informacji dotyczących rozkładu jazdy pociągów, może nastąpić pożegnanie, które zakończy rozmowę z botem.
Opinie, sugestie, zauważone można przekazywać na adres mailowy: testbot@intercity.pl