470 wagonów oraz 7 lokomotyw obejmie pierwsza faza nowego programu inwestycyjnego PKP Intercity. Przewoźnik ogłasza przetargi na modernizacje wagonów oraz lokomotyw. Zmodernizowane i naprawione wagony mają wjechać na tory jeszcze w 2016 roku.

W pierwszej fazie nowego programu inwestycyjnego PKP Intercity przeprowadzi postępowania przetargowe na modernizację 60 wagonów oraz 7 lokomotyw. Dodatkowo, jeszcze w styczniu zostanie  zakontraktowana naprawa ponad 400 wagonów na poziomie P4.

Po modernizacji przewoźnik będzie miał do dyspozycji wagony pierwszej i drugiej klasy, gastronomiczne oraz popularne kuszetki. Wszystkie wagony zostaną dostosowane do poruszania się  z większymi niż dotychczas prędkościami - 160 km/h lub 200 km/h.  Wagony będą wyposażone m. in. w nowe fotele, klimatyzację, gniazdka elektryczne oraz elektroniczny system informacji pasażerskiej. Postępowanie przetargowe obejmie także modernizację 7 lokomotyw elektrycznych typu EU/EP07. W ramach prac lokomotywy zyskają m. in. wyższą wydajność oraz udogodnienia dla maszynisty – wygodne fotele, klimatyzację, szyby z ogrzewaniem elektrycznym czy rolety przeciwsłoneczne.

Rozpoczynamy kolejną falę inwestycji taborowych. W ciągu najbliższych dwóch lat skupimy się na modernizacji i naprawie wagonów, które dziś posiadamy. W pierwszej fazie chcemy jak najszybciej poprawić ich niezawodność oraz podnieść standard wyposażenia i tym samym komfort podróży i bezpieczeństwo naszych pasażerów.  Wiążą się z tym również rozpoczęte inwestycje w moce produkcyjne naszej spółki zależnej ZUT Remtrak. Rozwój naszych zasobów sprawi, że w przyszłości naprawy taboru prowadzone będą wyłącznie we własnym zakresie – podkreśla Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity.

Oferty na ogłoszone postępowania przetargowe będzie można składać, w zależności od zadania, do 10, 11, 12, 15 oraz 16 lutego br. Przewoźnik planuje w kolejnych miesiącach przeprowadzić następne postępowania przetargowe na modernizacje wagonów i lokomotyw, w tym na wagony wielofunkcyjne typu COMBO.

PKP Intercity planuje poddać okresowej naprawie ponad 400 wagonów. Część z nich, w ramach założonych prac modernizacyjnych, zostanie wyposażona w nowoczesne toalety z obiegiem zamkniętym. Zlecenie wykona spółka zależna od PKP Intercity – REMTRAK. Koszt prac wyniesie około 76 mln netto (ponad 92 mln brutto).

W ciągu najbliższych dwóch lat spółka planuje wydać ok. 1,8 mld zł netto na modernizację około 400 wagonów, 60 lokomotyw i nowoczesne zaplecza do ich serwisowania. Przewoźnik przeprowadzi również przeglądy okresowe oraz naprawy kilkuset wagonów w swojej spółce zależnej ZUT REMTRAK Sp. z o.o.  

Do końca 2015r. PKP Intercity zrealizowało 10 dużych projektów taborowych na kwotę 5,5 mld zł.

Szczegółowy opis przetargów:

  1. Wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5 - tym poziomie utrzymania 11 wagonów osobowych (typ 134A, 145A, 144A). Termin składania ofert: 10 luty 2016 roku.
  2. Wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5 - tym poziomie utrzymania 20 wagonów osobowych typu 141A. Termin składania ofert: 11 luty 2016 roku.
  3.  Wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5 - tym poziomie utrzymania 26 wagonów osobowych (typ 111A, 140A/112A). Termin składania ofert: 12 luty 2016 roku.
  4. Wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5 - tym poziomie utrzymania 3 wagonów osobowych typu Z1A.  Termin składania ofert: 15 luty 2016 roku.
  5. Wykonanie naprawy okresowej na 5 - tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 7  lokomotyw elektrycznych.  Termin składania ofert: 16 luty 2016 roku.

Inne:

Zlecenie spółce ZUT Remtrak Sp. z o. o. napraw na poziomie P4 410 wagonów osobowych m. in. typu 159A, 136A, 139A, 141A, 111A, YB, 112A, 140A, 609A.

 

0