Szanowny użytkowniku,
informujemy, że nasza strona nie jest obsługiwana przez starsze typy przeglądarek internetowych. Rekomendujemy skorzystanie z:

  • Chrome w wersji 60 lub nowszej
  • Firefox w wersji 60
  • iOS w wersji 12
  • Safari w wersji 12
  • Microsoft Edge

PKP Intercity wprowadziło kolejne udogodnienia w systemach sprzedaży biletów

Aktualizacja: 2020-08-06, 15:09 (2)
Opublikowano: 2020-08-06, 15:08

Pasażerowie szybciej zwrócą lub wymienią bilety kupione w systemie e-IC. Łatwiej też w aplikacjach mobilnych zakupią miejscówkę do biletów okresowych. Z nowych udogodnień w systemie sprzedaży biletów PKP Intercity podróżni korzystają już od 5 sierpnia.

Szybciej, niemal przed odjazdem

Zmiana w regulaminie, która m.in. skraca czasy na zakup, zwrot i wymianę biletów z systemu e-IC weszła w życie 5 sierpnia 2020 roku. Dotychczas obowiązujące 15 min na zakup i zwrot oraz 30 min na wymianę biletu zostały skrócone do 5 min przed odjazdem pociągu (z wyjątkiem sprzedaży niektórych biletów w komunikacji międzynarodowej - wagony sypialne i z miejscami do leżenia; a także zwrotów biletów w komunikacji międzynarodowej). Dzięki temu podróżni w jeszcze bardziej elastyczny sposób będą mogli planować swoje wyjazdy z narodowym przewoźnikiem.

Szczegóły zmian uwzględnione zostały w regulaminie e-IC (elektroniczny system sprzedaży).

Rezerwacja przez mobilne aplikacje

PKP Intercity ukończyło także prace nad udostępnieniem rezerwacji miejscówek do biletów okresowych w aplikacjach IC Mobile Navigator i SkyCash na przejazdy w pociągach TLK oraz IC. Zmiana ta - również dostępna od 5 sierpnia 2020 roku - jest ułatwieniem przygotowanym szczególnie dla pasażerów korzystających z biletów odcinkowych, a więc dla tych, którzy nie zawsze mają możliwość wcześniejszego precyzyjnego wybrania połączenia.

Szczegóły rozwiązań podaje regulamin sprzedaży biletów przez aplikację mobilną IC Mobile Navigator i SkyCash (regulamin SkyCash-IC).

Rezerwacja obowiązkowa

Od 4 czerwca 2020 roku obowiązuje rezerwacja miejsc we wszystkich kategoriach pociągów: Twoich Liniach Kolejowych (TLK), InterCity (IC), Express InterCity (EIC) oraz tak jak do tej pory, Express InterCity Premium (EIP). Bilety jednorazowe są wydawane wyłącznie ze wskazaniem miejsca do siedzenia. Z kolei od osób podróżujących z biletem okresowym jest wymagane posiadanie rezerwacji miejsca na konkretne połączenie. PKP Intercity już z początkiem czerwca wprowadziło możliwość nabycia rezerwacji miejsca poprzez stronę internetową, także do biletów kupionych w innych kanałach sprzedaży.

PKP Intercity - w związku z tym, że w pociągach przewoźnika może podróżować tylko tylu pasażerów ile jest miejsc siedzących - zachęca do planowania podróży, kupowania biletów i rezerwacji miejsc z wyprzedzeniem.