Szanowny użytkowniku,
informujemy, że nasza strona nie jest obsługiwana przez starsze typy przeglądarek internetowych. Rekomendujemy skorzystanie z:

  • Chrome w wersji 60 lub nowszej
  • Firefox w wersji 60
  • iOS w wersji 12
  • Safari w wersji 12
  • Microsoft Edge

PKP Intercity z rekordową liczbą pasażerów w listopadzie i historycznym kontraktem taborowym

Aktualizacja: 2025-12-11, 15:24 (2)
Opublikowano: 2025-12-11, 15:24

Listopad okazał się kolejnym rekordowym miesiącem dla PKP Intercity. Z usług przewoźnika skorzystało 7,6 mln pasażerów – o 23% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku oraz aż o 40% więcej niż w 2023 roku. W ciągu pierwszych 11 miesięcy 2025 roku pociągami PKP Intercity podróżowało już 81,4 mln osób, co oznacza, że przewoźnik przekroczył wynik za cały 2024 rok (78,4 mln pasażerów).

Rekordowy długi weekend i wzmocnienia operacyjne

W okresie 7–11 listopada, obejmującym długi weekend związany z Narodowym Świętem Niepodległości, na pokładach pociągów dalekobieżnych podróżowało niemal 1,4 mln osób – więcej niż podczas majówki przy porównywalnej liczbie dni wolnych. 11 listopada przewoźnik odnotował najwyższy w historii poziom wzmocnień operacyjnych: 139 pociągów zostało uzupełnionych o 303 dodatkowe wagony, co znacząco zwiększyło liczbę dostępnych miejsc i komfort podróży. W całym listopadzie wzmocniono 1459 składów, dołączając ponad 2190 wagonów.

Historyczny kontrakt na piętrowe pociągi

W listopadzie PKP Intercity podpisało umowę z Alstom Polska na zakup 42 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z 30-letnim okresem utrzymania oraz opcją na kolejne 30 pojazdów. To największy kontrakt taborowy w historii spółki pod względem liczby zamówionych pociągów. Wartość dostawy wynosi 4,1 mld zł, a utrzymania – blisko 2,8 mld zł. Nowoczesne, szybkie i pojemne „piętrusy” będą produkowane w zakładach Alstom w Chorzowie i Nadarzynie, znacząco podnosząc standard podróży w segmencie ekonomicznym.

Modernizacja taboru: gotowe wszystkie wagony typu Z1B

PKP Intercity zakończyło odbiory ostatnich z puli 26, zmodernizowanych wagonów typu Z1B. Pojazdy otrzymały m.in. dodatkowe wygłuszenie akustyczne, gniazdka 230V i USB, indywidualne oświetlenie, klimatyzację, Wi-Fi oraz automatyczne drzwi. Wagony są przystosowane do prędkości do 200 km/h i już obsługują trasy m.in. z Warszawy do Łodzi i Zakopanego oraz z Łodzi do Kołobrzegu. Modernizację przeprowadziła firma H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, a projekt został sfinansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).