Szanowny użytkowniku,
informujemy, że nasza strona nie jest obsługiwana przez starsze typy przeglądarek internetowych. Rekomendujemy skorzystanie z:

  • Chrome w wersji 60 lub nowszej
  • Firefox w wersji 60
  • iOS w wersji 12
  • Safari w wersji 12
  • Microsoft Edge

PKP Intercity zainwestuje w tabor i zaplecza serwisowe ok. 2,5 mld zł!

Aktualizacja: 2016-10-11, 12:40 (1)
Opublikowano: 2016-10-11, 12:35

PKP Intercity przygotowało strategię taborową do 2020 r. Aby utrzymać rosnący trend w przewozach i zachować konkurencyjność wobec innych przewoźników, spółka przeznaczy ok. 2,5 mld zł na zakup i modernizację w sumie 510 wagonów i 60 lokomotyw oraz unowocześnienie 15 stacji serwisowych. Pieniądze na ten cel będą pochodzić ze środków, którymi PKP SA dokapitalizowało przewoźnika, funduszy własnych oraz wsparcia unijnego.

Nowy tabor oraz wzrost liczby i zadowolenia podróżnych

W 2015 r. PKP Intercity zakończyło program inwestycji w tabor na kwotę blisko 5,5 mld zł. W ramach projektów kupiono m.in. nowe pociągi Pendolino, FLIRT3 i PesaDART o wysokim komforcie podróży. Dodatkowo przewoźnik zaoferował pasażerom krótsze czasy przejazdu między największymi polskimi miastami. Efektem rozwoju parku taborowego jest wzrost liczby pasażerów o ponad 5 mln więcej niż rok wcześniej. Od stycznia do sierpnia br. PKP Intercity przewiozło bowiem 25,6 mln pasażerów ze wskazaniem osiągnięcia wyniku na poziomie 37 mln wraz z końcem 2016 roku. Dodatkowo przewoźnik notuje znaczący wzrost satysfakcji w najistotniejszych obszarach obsługi pasażerów. Z komfortu przejazdu pociągiem zadowolonych jest 74% podróżnych, czyli o 13 punktów procentowych więcej niż w drugiej połowie ubiegłego roku.

Kolejne nowe lokomotywy i wagony

Aby utrzymać rosnący trend, PKP Intercity zamierza dalej inwestować w tabor. Przewoźnik przygotował nową strategię taborową na lata 2016-2020, w ramach której zainwestuje ok. 2,5 mld zł. Znaczna część pieniędzy zostanie przeznaczona na odnowę parku taborowego. Plan zakłada modernizację 455 wagonów i zakup 55 nowych. Dodatkowo przewoźnik kupi 40 lokomotyw - 30 elektrycznych i 10 spalinowo - elektrycznych, a kolejnych 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 w ramach modernizacji zostanie przystosowana do prędkości 160 km/h.

Nowa strategia taborowa to przede wszystkim efekt dynamicznego rozwoju rynku przewozów i konieczności zbudowania przewagi konkurencyjnej wobec innych przewoźników. Wynikająca z IV Pakietu Kolejowego liberalizacja rynku przewozów kolejowych to niewątpliwie wyzwanie, dlatego chcemy  walczyć o pasażera nie tylko ceną, ale również komfortem i czasem podróży. Stąd tak duży nacisk kładziemy na odnowę naszego parku taborowego - mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.

Zmiany obejmą także zaplecza techniczne. PKP Intercity zaplanowało modernizację 15 stacji postojowych. Wybrane z nich zostaną wyposażone m.in. w całoroczne myjnie z zamkniętym obiegiem wody czy urządzenia do podgrzewania rozjazdów w zimie. Nowoczesne obiekty pojawią się m.in. w: Warszawie, Lublinie, Kołobrzegu, Olsztynie czy Szczecinie.