Sprostowanie do publikacji na stronie fakt.pl
Pociągi Pendolino zakupione przez PKP Intercity są dostosowane do polskiego klimatu.
W nawiązaniu do artykułu "Pendolino może jeździć tylko do -20 stopni Celsjusza!" opublikowanego 20.11.2014 roku na stronie fakt.pl, PKP Intercity informuje, że:
Pojazdy Pendolino spełniają wszelkie wymagania określone w unijnej Technicznej Specyfikacji dla Interoperacyjności TSI [1] . Są tym samym technicznie i funkcjonalnie zgodne z warunkami klimatycznymi obszaru środkowoeuropejskiego panującego w Polsce, a więc przystosowane do zakresu temperatur od -25 do +40 st. C (w najzimniejszym miesiącu, czyli styczniu, średnia temperatura to - 3.3 °C ).
Pociągi Pendolino z powodzeniem wykorzystywane są np. w Alpach. Należy również pamiętać, że największym wyzwaniem, z jakim zmagają się przewoźnicy kolejowi w Polsce nie jest występowanie niskich temperatur, ale intensywne opady śniegu. Z tego względu jako pierwsza firma kolejowa w Polsce, kupiliśmy i eksploatujemy system do automatycznego zabezpieczenia części jezdnych pojazdów szynowych przed powstaniem oblodzenia. Urządzenie jest zlokalizowane na terenie Stacji Postojowej Warszawa Grochów i od 2013 roku zabezpiecza nasz tabor przed awariami mogącymi występować podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych.
[1] Szczegółowe wymagania techniczne i funkcjonalne, procedury i metody oceny zgodności z zasadniczymi wymaganiami dotyczącymi interoperacyjności kolei, warunki eksploatacji i utrzymania dotyczące składników interoperacyjności i podsystemów transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości i transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej, określane i ogłaszane przez Komisję Europejską.