Szanowny użytkowniku,
informujemy, że nasza strona nie jest obsługiwana przez starsze typy przeglądarek internetowych. Rekomendujemy skorzystanie z:

  • Chrome w wersji 60 lub nowszej
  • Firefox w wersji 60
  • iOS w wersji 12
  • Safari w wersji 12
  • Microsoft Edge

Pojazd Flirt3 dla PKP Intercity oficjalnie zaprezentowany podczas targów Trako 2015

Aktualizacja: 2015-09-23, 16:30 (1)
Opublikowano: 2015-09-23, 16:29

23 września, podczas targów TRAKO 2015 w Gdańsku, spółka Stadler Polska zaprezentowała najnowszy pojazd FLIRT3 wyprodukowany dla PKP Intercity w ramach zamówienia na 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi tras dalekobieżnych realizowanego przez konsorcjum Stadler Polska – NEWAG SA. Oprócz prezentacji pojazdu na torach wystawienniczych, producent zorganizował w dniu rozpoczęcia targów podróż pojazdem FLIRT3 z Warszawy do Gdańska, podczas której zaproszeni goście mogli sprawdzić komfort podróży tym nowoczesnym składem.

Podczas prezentacji pojazdu Prezes Zarządu Stadler Polska, Christian Spichiger dokonał symbolicznego przekazania pierwszego składu Prezesowi PKP Intercity, Jackowi Leonkiewiczowi. „Tegoroczna edycja TRAKO ma dla nas szczególne znaczenie, ponieważ mamy zaszczyt zaprezentować nowy pojazd – FLIRT3 w wersji dalekobieżnej dla PKP Intercity. Śmiało mogę powiedzieć, że ten kontrakt jest kolejnym krokiem milowym na polskim rynku. Przekazując symboliczny klucz do pojazdu, chciałbym podziękować przewoźnikowi za dotychczasową współpracę. Życzę efektywnej eksploatacji pojazdów FLIRT od grudnia i wielu zadowolonych pasażerów” – powiedział Christian Spichiger.

Pociągi FLIRT3 stanowią element największego w historii PKP Intercity programu inwestycyjnego, którego wartość przekracza 5 mld zł. Dzięki niemu nasi pasażerowie już teraz mogą podróżować nowoczesnymi i komfortowymi pociągami” – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity. „Składy wyprodukowane przez konsorcjum Stadler-NEWAG wejdą do rozkładu jazdy już w grudniu. Będą jeździły w ramach ekonomicznej kategorii InterCity, gwarantując podróż w atrakcyjnej cenie”.

Pojazdy FLIRT3 dla PKP Intercity to trzecia generacja znanych i lubianych w całej Europie elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT w wersji dalekobieżnej. Charakteryzują się bogatym i komfortowym wyposażeniem wnętrz, które zapewnia wysoki komfort podróży na długich trasach. Do dyspozycji pasażerów będą przedziały pierwszej i drugiej klasy oferujące 300 miejsc siedzących, w tym 60 w pierwszej klasie. Pociągi są wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety oraz klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowano gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie. Tradycyjne tablice informacyjne zostały zastąpione przez elektroniczne wyświetlacze, na których prezentowane będą komunikaty o przebiegu trasy. Dostępny jest również nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz WiFi. Osoby podróżujące z dziećmi w wybranych toaletach znajdą przewijaki dla niemowląt. Pojazdy są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności ruchowej – są  wyposażone w specjalne urządzenia ułatwiające wjazd z obu stron pociągu, wydzielone miejsce dla osób poruszających się na wózkach, a także przystosowaną toaletę. Do dyspozycji podróżnych jest przedział barowy. Dla personelu pociągu przygotowano wagon socjalny z miejscem do odpoczynku i łazienką z prysznicem. Nowy tabor jest przystosowany do prędkości 160 km/h. Pojazdy będą włączane do eksploatacji od grudnia 2015 na trasach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).

Wszystkie pojazdy dla PKP Intercity powstały w siedleckim zakładzie firmy Stadler przy zaangażowaniu lokalnych pracowników, a także przy udziale lokalnych dostawców. Aby podkreślić ten fakt, składy zostały opatrzone znakiem „Stadler – wyprodukowano w Siedlcach”.

Pojazdy FLIRT3 prezentowane z okazji TRAKO 2015 to dwa z 18 gotowych już składów dla PKP Intercity.  Ostatnie 2 są w trakcie produkcji. Wszystkie zamówione pojazdy zostaną przekazane przewoźnikowi wraz z homologacją zgodnie z umową.

Wartość kontraktu to 1 mld 621 mln zł. Umowa, poza dostarczeniem taboru, obejmuje również jego serwis przez kolejnych 15 lat.