Szanowny użytkowniku,
informujemy, że nasza strona nie jest obsługiwana przez starsze typy przeglądarek internetowych. Rekomendujemy skorzystanie z:

  • Chrome w wersji 60 lub nowszej
  • Firefox w wersji 60
  • iOS w wersji 12
  • Safari w wersji 12
  • Microsoft Edge

REMTRAK – I etap modernizacji zakładu zakończony!

Aktualizacja: 2016-12-01, 12:52 (1)
Opublikowano: 2016-12-01, 12:48

29 listopada w Idzikowicach odbyło się uroczyste zakończenie I etapu modernizacji zaplecza technicznego Zakładu Usług Taborowych REMTRAK. W wydarzeniu wzięli udział m.in. przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa i władz lokalnych, prezesi Spółek z Grupy PKP oraz ZUT REMTRAK. Dzięki modernizacji zakład będzie mógł przeprowadzić minimum 210 przeglądów wagonów rocznie oraz zwiększy zatrudnienie w regionie. Wartość inwestycji to ponad 10 mln zł.

Głównym celem I etapu modernizacji była poprawa bezpieczeństwa oraz warunków pracy, przekładająca się na wzrost liczby wykonywanych napraw wagonów. W ramach zaplanowanych działań wybudowano nową halę naprawczą wagonów pasażerskich, podzieloną na 5 oddzielnych stanowisk wraz z warsztatami pomocniczymi m.in. spawalnią, czy warsztatem elektronicznym. Powstała również lakiernia, która poprawi warunki pracy malarzy lakierników i pozwoli na spełnienie najwyższych norm kładzenia powłoki malarskiej na pudłach wagonowych, co zapewni jej dłuższą trwałość.

Przynależność Zakładu Usług Taborowych REMTRAK do PKP Intercity gwarantuje, że zaplecze techniczne jest w najwyższym stopniu dostosowane do potrzeb i oczekiwań przewoźnika – zauważa Mirosław Pawłowski, Prezes PKP S.A. – Warto podkreślić, że rozbudowa zaplecza pozytywnie wpłynie na stan taboru i co za tym idzie, jakości usług świadczonych pasażerom.

Dzięki zakończeniu I etapu modernizacji zwiększy się liczba wykonywanych napraw okresowych wagonów na poziomie P4 z 14 do 20 miesięcznie. Dla nas jako przewoźnika oznacza to, że będziemy mieli do dyspozycji więcej wagonów, a tym samym zyskamy możliwość zapewnienia większej puli miejsc w pociągach i wyższy komfort podróży  – tłumaczy Marek Chraniuk, Prezes PKP Intercity.

W najbliższym czasie ogłoszony zostanie przetarg na II etap modernizacji obejmujący wybudowanie hali mieszczącej warsztaty elektroniczne, diagnostyki i naprawy urządzeń WC o obiegu zamkniętym, warsztat hamulca z diagnostyką i naprawą zaworów rozrządczych oraz tablic hamulcowych, warsztat zderzaków, wagę do pomiaru nacisków i dynamiki wagonów, a także wewnętrzne stanowisko energetyczne do prób i badań wszystkich rodzajów napięć w wagonie.

Inwestycja w dużym stopniu uniezależni REMTRAK od podmiotów zewnętrznych, które teraz realizują naprawy podzespołów. Obniży to koszty napraw wagonów, pozwoli na szybką reakcję wg potrzeb na naprawę wagonów oraz zwiększy liczbę wykonywanych napraw (na poziomie P4*) do minimum 210 wagonów rocznie.

Rozbudowa zaplecza REMTRAKU to także ok. 100 nowych miejsc pracy dla mieszkańców Idzikowic i okolicznych miejscowości. Zakład zaoferuje pracę m.in. na stanowiskach: mechanik, elektryk, elektronik, stolarz, tokarz czy magazynier.

O REMTARKU

Zakład Usług Taborowych "REMTRAK" sp. z o.o. jest własnością PKP Intercity. Spółka zajmuje się naprawą, konserwacją oraz remontami taboru kolejowego i sprzętu transportowego. Remtrak ma zakłady: w Toruniu, Idzikowicach, Warszawie i Piotrkowie Trybunalskim.

*Pięć poziomów utrzymania pojazdów kolejowych

Pojazdy kolejowe w Polsce serwisowane są na pięciu poziomach od P1 do P5. Przeglądy oraz naprawy poziomów P1-P3 prowadzone są na co dzień czy w miarę zużycia część. Naprawy typu P4 obywają się co 3-5 lat. Sprawdzany jest wówczas dokładnie stan techniczny pojazdu, następuje planowa wymiana podzespołów oraz zespołów. Natomiast naprawy najwyższego poziomu wykonywane są co 12-20 lat i mają na celu modernizację pojazdu. Wymianie są praktycznie wszystkie podzespoły, nadwozia oraz podwyższany jest standard, np. poprzez wprowadzenie gniazdek elektrycznych czy toalet z zamkniętym obiegiem.