Szanowny użytkowniku,
informujemy, że nasza strona nie jest obsługiwana przez starsze typy przeglądarek internetowych. Rekomendujemy skorzystanie z:

  • Chrome w wersji 60 lub nowszej
  • Firefox w wersji 60
  • iOS w wersji 12
  • Safari w wersji 12
  • Microsoft Edge

Sprostowanie

Aktualizacja: 2013-12-03, 12:03 (1)
Opublikowano: 2013-12-03, 12:03

PKP Intercity S.A. informuje, że materiał pt. „Pociąg z drugim dnem”, autorstwa Jacka
i Michała Karnowskich, z dnia 2. grudnia br. opublikowany w tygodniku „w SIECI” zawiera szereg nieprawdziwych informacji.

PKP Intercity S.A. informuje, że materiał pt. „Pociąg z drugim dnem”, autorstwa Jacka i Michała Karnowskich, z dnia 2. grudnia br. opublikowany w tygodniku „wSIECI” zawiera szereg nieprawdziwych informacji:  
1. Nieprawdą jest stwierdzenie odnoście zakupu pociągów Pendolino „za to akurat w ogromnej mierze zapłaci polski podatnik”.
 Prawdą jest, że zakup finansuje w 90% UE i kredyt EBI, a w 10% środki własne PKP Intercity. 
 
2. Nieprawdą jest jakoby „Inne nie spełniły wymogów” w odniesieniu do rzekomych ofert jakie miały wpłynąć w postępowaniu przetargowym na zakup 20 składów zespołowych.
 Prawdą jest, że w przetargu wpłynęła tylko jedna oferta (konsorcjum ALSTOM Konstal S.A. i ALSTOM FERROVIARIA S.p.A.).
 
3. Nieprawdą jest, że „Ok. 1/3, czyli 200 mln euro na zakup samego taboru będzie pochodziło z funduszy unijnych”.
Prawdą jest, że wartości dofinansowania ze środków unijnych na zakup składów zespołowych wyniesie 90 mln euro, czyli 1/4 wartości zamówienia.
 
4. Nieprawdą jest, że w odniesienia do kredytu na zakup składów zespołowych „roczny koszt obsługi takiego zadłużenia wyniesie 80-100 mln zł”.
Prawdą jest, że roczny koszt obsługi kredytu wyniesie ok. 65 mln zł.

5. Nieprawdą jest jakoby decyzje w sprawie zakupu 20 składów zespołowych podjął „Minister Cezary Grabarczyk”.
 Prawdą jest, że decyzja o zakupie pociągów była realizowanym przez zarządy PKP Intercity w skład których wchodzili: Czesław Warsewicz, Lucyna Krawczyk, Marek Nitkowski, Krzysztof Supa, Krzysztof Celiński, Krzysztof Kołodziejski, Grzegorz Mędza, Katarzyna Zimnicka-Jankowska, Dariusz Fidyt, Janusz Malinowski, Philip Turner, Tadeusz Matyla. 
 
6. Nieprawdą jest, jakoby: „Jeden nowoczesny wagon” na „66 miejsc” kosztuje „ok.5 mln zł”.
 Prawdą jest, że koszt zakup ww. wagonu wynosi ok. 7 mln zł.
 
7.  Nieprawdą jest, jakoby kupując „ok. 60 składów” Spółka nie musiałaby „wtedy zmieniać całego zaplecza technicznego” i „budować nowych hal”.
 Prawdą jest, że inwestycja w zaplecze techniczne do obsługi nowoczesnych pociągów byłaby dla PKP Intercity konieczna, ponieważ obecnie spółka nie dysponuje taką bazą.
 
8. Nieprawdą jest, jakoby „Nawet jedna śrubka do tych Pendolino nie będzie przykręcona w Polsce, całość będzie wzmacniała wyłącznie gospodarkę włoską”.
 Prawdą jest, że przy produkcji Pendolino pracują polscy producenci: Bombardier z Katowic, SIECAB z Żywca, Dellner Gdynia, Polmor. Serwisowaniem pociągów na warszawskim Grochowie zajmować będzie się ok. 150 osób.
 
9. Nieprawdą jest jakoby „200 km/h” „to jest granica” prędkości na CMK.
Prawdą jest, że CMK modernizowana jest tak, aby możliwe było osiąganie prędkości  do 250 km/h.
 
10. Nieprawdą jest jakoby „nie wykorzystujemy środków unijnych” w kontekście wypowiedzi o infrastrukturze.
 Prawdą jest, że PKP PLK zakontraktowała na modernizację infrastruktury 75%  z 19,1 mld zł z unijnego programu POIiŚ.
 
11. Nieprawdą jest, że „nie wie Intercity, co robią TLK".
 Prawdą jest, że TLK to nie odrębne przedsiębiorstwo kolejowe, a kategoria pociągów PKP Intercity.