Od stycznia do końca października 2018 roku z usług PKP Intercity skorzystało ponad 38,7 mln pasażerów. To oznacza, że statystycznie już każdy mieszkaniec Polski podróżował w tym roku jednym z pociągów PKP Intercity. W dziesięć miesięcy przewoźnik osiągnął lepszy wynik niż przez cały 2016 rok. Zapowiada się rekordowy rok dla spółki pod względem liczby przewiezionych pasażerów.

Tegoroczny wynik PKP Intercity to ponad 2 miliony pasażerów więcej w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Bieżący rok zapowiada się zatem jako rekordowy dla spółki, a przypomnijmy, że w ubiegłym roku spółka także odnotowała znaczny wzrost liczby pasażerów. W całym 2017 roku z usług PKP Intercity skorzystało 42,8 miliony podróżnych, czyli o 4,3 mln więcej niż rok wcześniej. Przewoźnik odpowiada na zainteresowanie swoimi usługami i uruchamia coraz więcej połączeń. W nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie 9 grudnia 2018 roku każdego dnia będą kursować średnio 383 pociągi, czyli o 23 więcej niż obecnie.

Bardzo nas cieszy fakt, iż coraz więcej pasażerów decyduje się na podróż PKP Intercity. Wyniki nastrajają bardzo optymistycznie. Wyraźnie widać, że Polacy chętnie wybierają kolej. Wymagania pasażerów są coraz większe, dlatego stale pracujemy nad tym, aby polepszać jakość świadczonych usług, m.in. intensywnie inwestując w tabor. Nowe i zmodernizowane pociągi będą wykorzystywane do obsługi połączeń w całej Polsce, a pierwsze efekty realizowanych inwestycji będą widoczne z każdym kolejnym miesiącem - zapewnia Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Spółka obecnie realizuje największy program inwestycyjny w swojej historii pod nazwą „PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji”, który zakłada inwestycje na poziomie 7 mld zł do 2023 roku. Po zakończeniu programu pociągi PKP Intercity będą zestawione w blisko 80 proc. z  nowego lub zmodernizowanego taboru.

0