Szanowny użytkowniku,
informujemy, że nasza strona nie jest obsługiwana przez starsze typy przeglądarek internetowych. Rekomendujemy skorzystanie z:

  • Chrome w wersji 60 lub nowszej
  • Firefox w wersji 60
  • iOS w wersji 12
  • Safari w wersji 12
  • Microsoft Edge

Trwa produkcja nowoczesnych i komfortowych pociągów FLIRT3 dla PKP Intercity

Aktualizacja: 2014-11-17, 12:36 (1)
Opublikowano: 2014-11-04, 17:18

Wygodne fotele, gniazdka, klimatyzacja, nowoczesne toalety oraz przyjemna przestrzeń barowa – to standardowe elementy pociągu FLIRT3 produkowanego przez konsorcjum Stadler-NEWAG dla PKP Intercity. Pasażerowie będą mogli podróżować nowymi składami pod koniec 2015 roku.

20 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) produkuje dla PKP Intercity konsorcjum Stadler Polska Sp. z o.o. oraz NEWAG S.A. Bogate wyposażenie wnętrza pojazdów zapewni wysoki komfort podróży. Do dyspozycji pasażerów będą przedziały pierwszej i drugiej klasy, a także wydzielona przestrzeń barowa. Pociągi będą wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety oraz klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowane będzie gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie. Tradycyjne tablice informacyjne zastąpią elektroniczne wyświetlacze, na których będą pojawiać się komunikaty o przebiegu trasy.Dostępny będzie również nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Osoby podróżujące z dziećmi w wybranych toaletach znajdą przewijaki dla niemowląt. Natomiast dla aktywnie spędzających czas przewidziano miejsca do przewozu rowerów lub nart. Pociągi dostosowane będą również do potrzeb osób niepełnosprawnych – zostaną one wyposażone w specjalne urządzenia ułatwiające wjazd z każdej strony pociągu. Nowy tabor będzie przystosowany do prędkości 160km/h.

Jak przebiega produkcja?

W początkowym etapie produkowane są pudła wagonów, z których zostaną zestawione pociągi. Do montażu 20 gotowych pojazdów będzie potrzebnych 160 pudeł. 

W siedleckiej fabryce trwa już montaż pierwszego pojazdu oraz wyposażanie jego wnętrza. Następnie pudła wagonów zostaną umieszczone na zestawach kołowych tworząc gotowy pociąg. Następnie skład przejdzie testy statyczne i dynamiczne, w tym również te wymagane do uzyskania homologacji.

Pozostałe pociągi będą produkowane zarówno w siedleckiej fabryce Stadler Polska, jak i nowosądeckich zakładach NEWAG S.A. Skrajne człony będą montowane w Siedlcach, a NEWAG S.A. zajmie się zabudową i wyposażeniem członów środkowych.

Produkcja pociągów dla PKP Intercity przebiega zgodnie z planem. Zostaną one przekazane przewoźnikowi w październiku 2015 roku. Pojazdy te to nowe oblicze FLIRT-ów – zapewnią pasażerom jeszcze większy komfort podróżowania na długich dystansach – powiedział Christian Spichiger, prezes zarządu Stadler Polska i wiceprezes wykonawczy na Europę Środkową w Grupie Stadler Rail.

Nowoczesne i komfortowe pojazdy typu FLIRT3 to kolejna realna zmiana w jakości podróżowania z PKP Intercity, jaka zajdzie do końca 2015 roku, kiedy to 70% naszych pociągów będzie nowych lub zmodernizowanych - podkreślił Marcin Karasiński, Dyrektor Projektu ds. strategicznych projektów w PKP Intercity S.A. – Nowe składy zostaną włączone do obsługi pasażerów na liniach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań) - dodał.

Umowa z konsorcjum Stadler-NEWAG, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat.

Część środków potrzebnych na realizację kontraktu PKP Intercity pozyska z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.