WiFi i multimedia dla pasażerów PKP Intercity od T-Mobile_23.01.2014r.
Aktualizacja: 23.02.2016
Sprostowanie:
Poniżej zamieszczony komunikat, dotyczący usługi „HotSpot T-Mobile”, będącej wspólnym projektem PKP Intercity S.A. i T-Mobile Polska S.A., w ramach którego to projektu w pociągach przewoźnika udostępniany jest Internet przez T-Mobile S.A. oraz udostępniana jest tzw. usługa player.pl, może wprowadzać konsumentów w błąd co do bezpłatności ww. usługi. Konsumenci-pasażerowie Spółki PKP Intercity S.A. niebędący jednocześnie abonamentami T-Mobile Polska S.A., aby skorzystać z usługi „HotSpot T-Mobile” są bowiem obowiązani do wyrażenia zgody na otrzymanie informacji handlowych od T-Mobile Polska S.A. oraz partnerów T-Mobile Polska S.A., na przetwarzanie danych transmisyjnych w celach marketingowych przez T-Mobile Polska S.A. oraz jej partnerów, a także na wykorzystanie automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingowych przez T-Mobile Polska S.A. oraz jej partnerów.
Dalsze szczegółowe informacje dotyczące sprostowania znajdą Państwo w komunikacie opublikowanym na stronie internetowej: Dostęp do usług świadczonych przez T-Mobile w pociągach PKP Intercity - sprostowanie.
Za wprowadzającą w błąd treść poniższego komunikatu najmocniej przepraszamy.
Jeszcze w tym roku pierwsi klienci PKP Intercity będą mieli dostęp do WiFi, filmów i gier. Usługa świadczona przez T-Mobile będzie dostępna na najbardziej popularnych trasach krajowych oraz międzynarodowych. Zastosowana technologia i skala projektu wyznaczają nowy standard na rynku przewozów pasażerskich.
Kontrakt podpisany 23 stycznia przez narodowego przewoźnika kolejowego i T-Mobile zapewni pasażerom PKP Intercity dostęp do WiFi, 40 filmów, 15 seriali, 10 bajek oraz gier na pokładzie pociągów Intercity. Co miesiąc 10% treści multimedialnych będzie się zmieniać.
Model, w jakim realizowana będzie usługa wyznacza standardy dla rynków światowych. Postawiliśmy na najwyższą jakość dostarczanego produktu - podkreśla Marcin Celejewski, prezes PKP Intercity SA. - Dzięki temu nasi pasażerowie jako pierwsi otrzymają pakiet: szybki Internet, wideo na życzenie, dostęp do seriali, filmów, bajek, gier poprzez laptopy, tablety czy smartfony - dodaje.
W pierwszych 30 wagonach dostęp do WiFi zostanie zapewniony w ciągu 90 dni od rozpoczęcia instalacji. W sumie T-Mobile umożliwi dostęp do usług w 300 wagonach, które znajdą się w pociągach kursujących po najbardziej popularnych krajowych i międzynarodowych trasach m. in. na osi: Trójmiasto - Warszawa - Kraków/ Katowice, Szczecin – Poznań - Warszawa, Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała oraz Warszawa – Wiedeń – Villach, Warszawa – Praga, Warszawa – Berlin, czy Warszawa – Kolonia – Amsterdam.
Nigdy wcześniej w tej części Europy nie realizowano tak dużego, wzorowanego na najlepszych światowych przykładach projektu. Wszystkie wagony zostaną wyposażone w modemy, anteny zewnętrzne i wewnętrzne. Całość wyposażenia wraz z montażem zostanie dostarczona przez partnera T-Mobile, firmę Nomad Digital, będącą światowym liderem w tego typu projektach, która przeprowadziła takie instalacje m.in. w Europie, USA, Kanadzie i Australii.
Jako jedyni podjęliśmy się zapewnienia transmisji danych na trasach kolejowych prowadzących przez cały kraj. Mamy odpowiednią sieć i możliwości, aby zrealizować ten projekt na najwyższym poziomie. – powiedział Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile Polska. – To dobra wiadomość dla wszystkich użytkowników, szczególnie, że przynajmniej w pierwszym okresie WiFi będzie darmowe dla wszystkich, niezależnie od sieci, w której mają wykupione usługi – dodaje Rakowski.
W postępowaniu przetargowym prowadzonym w trybie negocjacji wzięło udział pięć podmiotów. Ostatecznie ofertę złożyło jedynie T-Mobile. Podczas oceny komisja przetargowa kierowała się w: 40% parametrami oferowanego rozwiązania (parametry usługi, zakres zaproponowanych treści), 25% ceną ofertową brutto (wartością udostępnianej Wykonawcy powierzchni reklamowej), 20% wysokością opłat pobieranych od użytkowników, 15% terminem uruchomienia usługi.
Postawiliśmy na partnerski model współpracy. Każdy robi to w czym się specjalizuje. PKP Intercity odpowiada za przewóz pasażerów, T-Mobile za WiFi i treści multimedialne na pokładzie pociągu. Dzięki temu obie strony osiągną planowane efekty, a pasażerowie zyskają podwójnie – wyjaśnia Marcin Celejewski.
PKP Intercity S.A. to operator kolejowy specjalizujący się w krajowych i międzynarodowych przewozach dalekobieżnych. Firma powstała w 2001 r. W barwach przewoźnika kursuje codziennie ponad 300 składów. Spółka uruchamia pociągi kategorii Express InterCity (EIC) oraz Twoje Linie Kolejowe (TLK). W 2012 roku z jej usług skorzystało ponad 35 mln pasażerów. Więcej informacji na: www.intercity.pl
T-Mobile Polska S.A. jest jedną z największych sieci komórkowych w Polsce, obsługującą blisko 16 mln klientów. Świadczy pełen zakres usług telekomunikacyjnych dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych. Oferta firmy obejmuje usługi głosowe i nie-głosowe, w tym bezprzewodowy dostęp do Internetu i usługi multimedialne. T-Mobile Polska S.A. nieustannie wprowadza kolejne innowacyjne rozwiązania i usługi jak choćby myWallet, która zrewolucjonizowała rynek płatności mobilnych w Polsce, czy T-MobileCloud - zapowiadającą usługi ICT. Rozpoczyna także współpracę z branżą energetyczną i buduje najnowocześniejszą sieć, która już w przyszłym roku będzie dostępna w całej Polsce, dla wszystkich.