Szanowny użytkowniku,
informujemy, że nasza strona nie jest obsługiwana przez starsze typy przeglądarek internetowych. Rekomendujemy skorzystanie z:

  • Chrome w wersji 60 lub nowszej
  • Firefox w wersji 60
  • iOS w wersji 12
  • Safari w wersji 12
  • Microsoft Edge

WiFi i multimedia dla pasażerów PKP Intercity od T-Mobile_23.01.2014r.

Aktualizacja: 2016-02-23, 11:50 (1)
Opublikowano: 2014-01-23, 15:06

Aktualizacja: 23.02.2016

23.02
2016

Sprostowanie:

Poniżej zamieszczony komunikat, dotyczący usługi „HotSpot T-Mobile”, będącej wspólnym projektem PKP Intercity S.A. i T-Mobile Polska S.A., w ramach którego to projektu w pociągach przewoźnika udostępniany jest Internet przez T-Mobile S.A. oraz udostępniana jest tzw. usługa player.pl, może wprowadzać konsumentów w błąd co do bezpłatności ww. usługi. Konsumenci-pasażerowie Spółki PKP Intercity S.A. niebędący jednocześnie abonamentami T-Mobile Polska S.A., aby skorzystać z usługi „HotSpot T-Mobile” są bowiem obowiązani do wyrażenia zgody na otrzymanie informacji handlowych od T-Mobile Polska S.A. oraz partnerów T-Mobile Polska S.A., na przetwarzanie danych transmisyjnych w celach marketingowych przez T-Mobile Polska S.A. oraz jej partnerów, a także na wykorzystanie automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingowych przez T-Mobile Polska S.A. oraz jej partnerów.

Dalsze szczegółowe informacje dotyczące sprostowania znajdą Państwo w komunikacie opublikowanym na stronie internetowej: Dostęp do usług świadczonych przez T-Mobile w pociągach PKP Intercity - sprostowanie.

Za wprowadzającą w błąd treść poniższego komunikatu najmocniej przepraszamy.


23.01
2014

Jeszcze w tym roku pierwsi klienci PKP Intercity będą mieli dostęp do WiFi, filmów i gier. Usługa świadczona przez T-Mobile będzie dostępna na najbardziej popularnych trasach krajowych oraz międzynarodowych. Zastosowana technologia i skala projektu wyznaczają nowy standard na rynku przewozów pasażerskich.

Kontrakt podpisany 23 stycznia przez narodowego przewoźnika kolejowego i T-Mobile zapewni pasażerom PKP Intercity dostęp do WiFi, 40 filmów, 15 seriali, 10 bajek oraz gier na pokładzie pociągów Intercity. Co miesiąc 10% treści multimedialnych będzie się zmieniać.

Model, w jakim realizowana będzie usługa wyznacza standardy dla rynków światowych. Postawiliśmy na najwyższą jakość dostarczanego produktu - podkreśla  Marcin Celejewski, prezes PKP Intercity SA. - Dzięki temu nasi pasażerowie jako pierwsi otrzymają pakiet: szybki Internet, wideo na życzenie, dostęp do seriali, filmów, bajek, gier poprzez laptopy, tablety czy smartfony - dodaje.

W pierwszych 30 wagonach dostęp do WiFi zostanie zapewniony w ciągu 90 dni od rozpoczęcia instalacji. W sumie T-Mobile umożliwi dostęp do usług w 300 wagonach, które znajdą się w pociągach kursujących po najbardziej popularnych krajowych i międzynarodowych trasach m. in. na osi: Trójmiasto - Warszawa - Kraków/ Katowice, Szczecin – Poznań - Warszawa, Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała oraz Warszawa – Wiedeń – Villach, Warszawa – Praga, Warszawa – Berlin, czy Warszawa – Kolonia – Amsterdam.

Nigdy wcześniej w tej części Europy nie realizowano tak dużego, wzorowanego na najlepszych światowych przykładach projektu. Wszystkie wagony zostaną wyposażone w modemy, anteny zewnętrzne i wewnętrzne. Całość wyposażenia wraz z montażem zostanie dostarczona przez partnera T-Mobile, firmę Nomad Digital, będącą światowym liderem w tego typu projektach, która przeprowadziła takie instalacje m.in. w Europie, USA, Kanadzie i  Australii.  

Jako jedyni podjęliśmy się zapewnienia transmisji danych na trasach kolejowych prowadzących przez cały kraj. Mamy odpowiednią sieć i możliwości, aby zrealizować ten projekt na najwyższym poziomie. – powiedział Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile Polska. – To dobra wiadomość dla wszystkich użytkowników, szczególnie, że przynajmniej w pierwszym okresie WiFi będzie darmowe dla wszystkich, niezależnie od sieci, w której mają wykupione usługi – dodaje Rakowski.

W postępowaniu przetargowym prowadzonym w trybie negocjacji wzięło udział pięć podmiotów. Ostatecznie ofertę złożyło jedynie T-Mobile. Podczas oceny komisja przetargowa kierowała się w: 40% parametrami oferowanego rozwiązania (parametry usługi, zakres zaproponowanych treści), 25% ceną ofertową brutto (wartością udostępnianej Wykonawcy powierzchni reklamowej), 20% wysokością opłat pobieranych od użytkowników, 15% terminem uruchomienia usługi.

Postawiliśmy na partnerski model współpracy. Każdy robi to w czym się specjalizuje. PKP Intercity odpowiada za przewóz pasażerów, T-Mobile za WiFi i treści multimedialne na pokładzie pociągu. Dzięki temu obie strony osiągną planowane efekty, a pasażerowie zyskają podwójnie – wyjaśnia Marcin Celejewski.

 

Na wprowadzeniu usługi zyskają również pracownicy drużyn konduktorskich PKP Intercity otrzymując dostęp do bezprzewodowego, bezpiecznego Internetu za pośrednictwem sieci VPN.

 

PKP Intercity S.A. to operator kolejowy specjalizujący się w krajowych i międzynarodowych przewozach dalekobieżnych. Firma powstała w 2001 r. W barwach przewoźnika kursuje codziennie ponad 300 składów. Spółka uruchamia pociągi kategorii Express InterCity (EIC) oraz Twoje Linie Kolejowe (TLK). W 2012 roku z jej usług skorzystało ponad 35 mln pasażerów. Więcej informacji na: www.intercity.pl

T-Mobile Polska S.A. jest jedną z największych sieci komórkowych w Polsce, obsługującą blisko 16 mln klientów. Świadczy pełen zakres usług telekomunikacyjnych dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych. Oferta firmy obejmuje usługi głosowe i nie-głosowe, w tym bezprzewodowy dostęp do Internetu i usługi multimedialne. T-Mobile Polska S.A. nieustannie wprowadza kolejne innowacyjne rozwiązania i usługi jak choćby myWallet, która zrewolucjonizowała rynek płatności mobilnych w Polsce, czy T-MobileCloud - zapowiadającą usługi ICT. Rozpoczyna także współpracę z branżą energetyczną i buduje najnowocześniejszą sieć, która już w przyszłym roku będzie dostępna w całej Polsce, dla wszystkich.