Wnętrze też się liczy! Prezentacja wyposażenia pociągu FLIRT3 w Katowicach
Wygodne fotele, klimatyzacja, nowoczesna strefa barowa - to standard oferowany pasażerom przez pociągi FLIRT3. Na dworcu w Katowicach konsorcjum Stadler-NEWAG i PKP Intercity zaprezentowali wnętrza pojazdu, którym już od grudnia pojadą pasażerowie.
Bogate wyposażenie wnętrza zapewni wysoki komfort podróży. Do dyspozycji pasażerów będą przedziały pierwszej i drugiej klasy, a także wydzielona przestrzeń barowa. Pociągi będą wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety oraz klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowane będzie gniazdko elektryczne. Tradycyjne tablice informacyjne zastąpią elektroniczne wyświetlacze, na których będą pojawiać się komunikaty o przebiegu trasy. Dostępny będzie również nowoczesny system informacji pasażerskiej. Pociągi zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych - będą one wyposażone w specjalne urządzenia ułatwiające wjazd z każdej strony pociągu. Nowy tabor będzie przystosowany do prędkości 160 km/h.
Nowoczesne pojazdy FLIRT3 to kolejny efekt naszego programu wymiany taboru wartego ponad 5 mld zł. Dzięki niemu do końca roku większość pociągów będzie nowych lub zmodernizowanych - mówi Jacek Leonkiewicz, Prezes PKP Intercity. Wierzymy, że inwestycje w komfort zachęcają pasażerów do wyboru PKP Intercity - dodaje.
Pociągi FLIRT3 wyjadą na tory w grudniu tego roku. Zostaną włączone do obsługi pasażerów w relacjach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań). Dzięki inwestycjom infrastrukturalnym PKP PLK na wybranych trasach pociągów FLIRT3 poprawią się czasy przejazdu. Nowy rozkład jazdy przyniesie 20-minutowe skrócenie czasu podróży na liniach: Katowice - Koluszki - Łódź, Szczecin - Poznań czy Olsztyn – Warszawa.
Produkcja pociągów dla PKP Intercity przebiega zgodnie z planem. Zgodnie z zawartą umową wszystkie zamówione pojazdy zostaną przekazane przewoźnikowi wraz z homologacją do końca października 2015 – mówi Christian Spichiger, prezes zarządu Stadler Polska i wiceprezes wykonawczy na Europę Środkową w Grupie Stadler Rail.
***
Konsorcjum Stadler-NEWAG produkuje 20
nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity. Wartość
projektu to 1 mld 621 mln zł. Umowa,
poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15
lat.