Z Łodzi do Krakowa, Katowic i Płocka. PKP Intercity prezentuje rozkład jazdy na sezon 2020/2021 dla województwa łódzkiego
Nowe pociągi do Krakowa, Katowic i Płocka - to najważniejsze nowości dla województwa łódzkiego w nowym rocznym rozkładzie PKP Intercity, który wejdzie w życie w niedzielę 13 grudnia 2020 roku.
Nowym pociągiem będzie IC Kazimierz, dzięki któremu mieszkańcy Łodzi i Tomaszowa Mazowieckiego zyskają dodatkowe połączenie do Krakowa. Od września 2021 r. planowane jest uruchomienie w szczytach przewozowych składu TLK Słupia relacji Łódź – Warszawa – Trójmiasto – Kołobrzeg, który ułatwi dojazd na Pomorze Środkowe.
Już wkrótce kolejne nowe połączenie
W nowym rozkładzie PKP intercity zaplanowało także jeszcze jedno nowe połączenie, którego start kursowania jest czasowo zawieszony ze względu na uwarunkowania związane z epidemią. Pociąg TLK Chemik zostanie uruchomiony 10 stycznia 2021 roku i uzupełni siatkę połączeń o możliwość dojazdu z Łodzi do Płocka przez Kutno i Gostynin, jak również Katowic i Częstochowy.
Dostosowanie do prac modernizacyjnych
Obowiązujący od 13 grudnia 2020 roku rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. Rozpoczęta przebudowa stacji Łódź Kaliska wymaga zmniejszenia liczby pociągów łączących Łódź i Warszawę. Na stacji znajdują się bowiem tory postojowe PKP Intercity, a ze względu na jej modernizację liczba składów przewoźnika, które będą mogły tam stacjonować podczas prowadzonych prac będzie znacznie ograniczona. W nowym rozkładzie nie będą uruchamiane połączenia w relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Lotnisko Chopina. Prace prowadzone na liniach nr 16 i 532 sprawiają, że do końca czerwca 2021 r. pociągi na odcinku Kutno – Łódź Widzew będą jeździć objazdem przez Łowicz Główny i Koluszki.
Wpływ epidemii na siatkę połączeń
Trwająca epidemia i związane z tym ograniczenia wprowadzane w sferze publicznej przyczyniają się do mniejszego zapotrzebowania na podróże koleją. W związku z tym PKP Intercity na podstawie prowadzonych na bieżąco analiz frekwencji w swoich pociągach może wprowadzać zmiany w siatce połączeń, dostosowując ofertę do aktualnego zainteresowania.
Kompleksowa informacja dla podróżnych
Bilety PKP Intercity dostępne są w kasach na terenie całego kraju, w Centrach Obsługi Klienta na głównych dworcach, w automatach biletowych, a także przez Internet na stronie intercity.pl lub za pośrednictwem aplikacji IC Mobile Navigator. Dokładne informacje na temat biletów i rozkładu jazdy przewoźnika pasażerowie uzyskają na stronie intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A.).
Bezpieczne podróże z PKP Intercity
Obecnie w pociągach przewoźnika może być zajętych jednocześnie, co najwyżej 50 proc. miejsc do siedzenia. Spółka na bieżąco monitoruje frekwencję we wszystkich swoich pociągach. Widząc zwiększone zainteresowanie połączeniami, w miarę możliwości podejmuje decyzje o wzmocnieniu ich dodatkowymi wagonami nie dopuszczając do przekroczenia limitu zajętości 50 proc. miejsc.
W trosce o bezpieczeństwo podróży, PKP Intercity ściśle kontroluje poziom zajętości miejsc nie tylko w poszczególnych relacjach, ale także na każdym odcinku podróży. Dlatego też cały czas obowiązkowa jest rezerwacja miejsc we wszystkich kategoriach pociągów.
PKP Intercity funkcjonuje w reżimie sanitarnym, dążąc do zapewnienia bezpieczeństwa podróżnym i pracownikom. Od dnia, w którym potwierdzono pierwszy przypadek zakażenia koronawirusem w Polsce, do końca października pociągi PKP Intercity przewiozły ponad 16 mln osób i do tej pory nie odnotowano przypadku, w którym zakażenie byłoby następstwem podróży pociągiem.
Na pokładach pociągów obowiązuje zakrywanie ust i nosa podczas trwania całej podróży. Każdy skład przewoźnika jest dezynfekowany i czyszczony po zakończeniu przejazdu. Od marca do października 2020 r. wykonano ponad 260 tysięcy dezynfekcji.
Kierownicy pociągów i konduktorzy są wyposażeni w środki ochrony indywidualnej i utrzymania higieny osobistej - maseczki i rękawiczki ochronne oraz żele do mycia i dezynfekcji rąk. Ich kontakt z podróżnymi podczas kontroli biletów, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych terminali konduktorskich, odbywa się z zachowaniem bezpiecznego dystansu.