Szczególne zasady zwrotu biletów
W związku ze zwiększeniem limitu zajętości miejsc w pociągach, PKP Intercity nie pobiera odstępnego przy zwrotach biletów jednorazowych dokonywanych w drodze reklamacji/wniosku, zakupionych do 31 maja 2020 r., na pociągi z datami odjazdu od 1 czerwca 2020 r., których termin ważności jeszcze się nie rozpoczął. Podróżni, którzy dokonali zwrotów biletów zakupionych do 1 czerwca 2020 r. i zostało im potrącone odstępne, mogą wnieść o jego zwrot.
Warunkiem uzyskania zwrotu za bilet z kanałów zdalnych jest samodzielne wykonanie rezygnacji z biletu w systemie sprzedażowym (e-IC/Bilkom/SkyCash) lub uzyskanie poświadczenia rezygnacji z przejazdu w wymaganym terminie ważności biletu w kasie, COK-u i jednoczesne złożenie wniosku o zwrot. Podróżni, którzy nabyli bilet w kasie, a zechcą zrezygnować z przejazdu mogą dokonać zwrotu biletu i otrzymają pełną należność bez potrącenia odstępnego.
Złożenie wniosku o zwrot należności za bilet lub odstępne jest możliwe poprzez skorzystanie z formularza zgłoszeniowego znajdującego się na naszej stronie internetowej wybierając temat zgłoszenia „Zwrot należności za niewykorzystany bilet na przejazd/przewóz krajowy’’.
Zwroty biletów zakupionych po 1 czerwca 2020 r. dokonywane są na warunkach określonych w regulaminach.
Osoby podróżujące wspólnie, którym system przydzielił „co drugie miejsce”, a które chciałby podróżować obok siebie powinny:
- w przypadku biletów z kasy - zgłosić się do kasy, gdzie kasjer bezpłatnie dokona przydzielenia nowych miejsc,
- w przypadku biletów z kanałów zdalnych - zakupić nowe bilety, wykonać rezygnację z pierwotnie zakupionych biletów i jednocześnie złożyć wniosek o zwrot odstępnego i ewentualnej różnicy w cenie.