Szanowny użytkowniku,
informujemy, że nasza strona nie jest obsługiwana przez starsze typy przeglądarek internetowych. Rekomendujemy skorzystanie z:

  • Chrome w wersji 60 lub nowszej
  • Firefox w wersji 60
  • iOS w wersji 12
  • Safari w wersji 12
  • Microsoft Edge

Zasady zwrotów biletów

Aktualizacja: 2020-12-08, 12:57 (4)
Opublikowano: 2020-10-16, 23:47

Zasady te dotyczą biletów zakupionych najpóźniej 16 października 2020 r., a ważnych na przejazdy 17 października 2020 r. i później.

Bilety jednorazowe

  1. Należności za niewykorzystane bilety jednorazowe w komunikacji krajowej
    i międzynarodowej (w tym również według ofert specjalnych, których warunki wyłączają zwrot i wymianę biletów), zakupione w kasie biletowej lub automacie, które zostaną zwrócone przed upływem terminu ich ważności – wypłaca kasa biletowa bez potrącenia odstępnego.
  2. W drodze reklamacji zwrócimy należności za odpowiednio poświadczone niewykorzystane bilety zwracane po upływie terminu ich ważności.
  3. Jeżeli wraz z biletem zwracane są bilety dodatkowe lub bilety na przewóz, to należności za te bilety również zwracamy bez potrącenia odstępnego.
  4. Jeżeli bilet został zwrócony w kanale samoobsługowym (Serwis e-IC, Bilkom, SkyCash,
    IC Navigator) z potrąceniem odstępnego, zwrócimy kwotę pobranego odstępnego
    w drodze reklamacji.

Bilety odcinkowe

  1. Należności za niewykorzystane bilety odcinkowe zakupione w kasie biletowej lub automacie, zwracane przed rozpoczęciem terminu ich ważności, dokonuje kasa biletowa bez potrącenia odstępnego.
  2. Zwrotu należności za częściowo niewykorzystane bilety odcinkowe zakupione w kasie biletowej lub automacie, zwracane przed upływem terminu ich ważności w odstępstwie od terminów wskazanych w § 20 RPO-IC – dokonuje kasa biletowa, bez potrącenia odstępnego. Kwotę zwrotu ustalamy proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych.
  3. Zwrotu należności za częściowo niewykorzystane bilety odcinkowe zakupione w kasie biletowej lub automacie, zwracane po upływie terminu ich ważności, ale odpowiednio poświadczone w odstępstwie od terminów wskazanych w § 20 RPO-IC - dokonujemy w drodze reklamacji. Kwotę zwrotu ustalamy proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych.
  4. Jeżeli wraz z biletem zwracany jest bilet na przewóz, to należności za te bilety również zwracamy bez potrącenia odstępnego.
  5. Jeżeli bilet został zwrócony w Serwisie e-IC z potrąceniem odstępnego, zwrócimy kwotę pobranego odstępnego w drodze reklamacji.

Bilety weekendowe, Bilety weekendowe MAX, Bilety wg oferty „Razem w Polskę Komfort i Standard”

  1. Należności za niewykorzystane bilety zwracamy bez potrącenia odstępnego, odpowiednio w terminach wskazanych w RPO-IC i warunkach taryfowych oferty specjalnej Razem w Polskę (do dwóch godzin po rozpoczęciu terminu ważności biletu).
  2. Jeżeli wraz z biletami zwracane są bilety dodatkowe lub bilety na przewóz, to należności za te bilety również zwracamy bez potrącenia odstępnego.
  3. Jeżeli bilet został zwrócony w Serwisie e-IC z potrąceniem odstępnego, zwrócimy kwotę pobranego odstępnego w drodze reklamacji.

Bilety abonamentowe

  1. Należności za niewykorzystane bilety zwracamy bez potrącenia odstępnego, w terminach wskazanych w RPO-IC.
  2. Jeżeli wraz z biletem zwracane są bilety dodatkowe lub bilety na przewóz, to należności za te bilety również zwracamy bez potrącenia odstępnego.

Bilety sieciowe z ulgową usługą transportową

  1. Należności za niewykorzystane bilety zwracamy bez potrącenia odstępnego.
  2. Należności za częściowo niewykorzystane bilety zwracamy do przedostatniego dnia ich ważności, w drodze reklamacji. Kwotę zwrotu ustalamy proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych.
  3. Jeżeli wraz z biletem sieciowym zwracane są bilety dodatkowe lub bilety na przewóz, należności za te bilety zwracamy również bez potrącenia odstępnego.

Karty INTERCITY

  1. Należności za niewykorzystane Karty INTERCITY zwracamy w drodze reklamacji i bez potrącenia odstępnego.
  2. Należności za częściowo niewykorzystane Karty INTERCITY zwracamy do przedostatniego dnia ich ważności. Kwota zwrotu będzie ustalana proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych.
  3. Jeżeli wraz z Kartą INTERCITY zwracane są bilety dodatkowe lub bilety na przewóz, należności za te bilety zwracamy również bez potrącenia odstępnego.

Bilety dodatkowe (rezerwacje)

  1. Należności za niewykorzystane bilety dodatkowe, zwracamy bez potrącenia odstępnego.
  2. Należności za niewykorzystany bilet dodatkowy, zwrócony przed godziną odjazdu wskazaną na nim, zwracamy w kasach biletowych.
  3. Zwrotu należności za niewykorzystany bilet dodatkowy, przedłożony do zwrotu po godzinie odjazdu wskazanej na tym bilecie można dochodzić w drodze reklamacji.
  4. Jeżeli niewykorzystany bilet dodatkowy został zwrócony w Serwisie e-IC z potrąceniem odstępnego, zwrócimy pobraną kwotę odstępnego w drodze reklamacji.

Reklamacje można składać na zasadach określonych w: