Zasady zwrotów biletów
Zasady te dotyczą biletów zakupionych najpóźniej 16 października 2020 r., a ważnych na przejazdy 17 października 2020 r. i później.
Bilety jednorazowe
- Należności za niewykorzystane bilety jednorazowe w komunikacji krajowej
i międzynarodowej (w tym również według ofert specjalnych, których warunki wyłączają zwrot i wymianę biletów), zakupione w kasie biletowej lub automacie, które zostaną zwrócone przed upływem terminu ich ważności – wypłaca kasa biletowa bez potrącenia odstępnego. - W drodze reklamacji zwrócimy należności za odpowiednio poświadczone niewykorzystane bilety zwracane po upływie terminu ich ważności.
- Jeżeli wraz z biletem zwracane są bilety dodatkowe lub bilety na przewóz, to należności za te bilety również zwracamy bez potrącenia odstępnego.
- Jeżeli bilet został zwrócony w kanale samoobsługowym (Serwis e-IC, Bilkom, SkyCash,
IC Navigator) z potrąceniem odstępnego, zwrócimy kwotę pobranego odstępnego
w drodze reklamacji.
Bilety odcinkowe
- Należności za niewykorzystane bilety odcinkowe zakupione w kasie biletowej lub automacie, zwracane przed rozpoczęciem terminu ich ważności, dokonuje kasa biletowa bez potrącenia odstępnego.
- Zwrotu należności za częściowo niewykorzystane bilety odcinkowe zakupione w kasie biletowej lub automacie, zwracane przed upływem terminu ich ważności w odstępstwie od terminów wskazanych w § 20 RPO-IC – dokonuje kasa biletowa, bez potrącenia odstępnego. Kwotę zwrotu ustalamy proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych.
- Zwrotu należności za częściowo niewykorzystane bilety odcinkowe zakupione w kasie biletowej lub automacie, zwracane po upływie terminu ich ważności, ale odpowiednio poświadczone w odstępstwie od terminów wskazanych w § 20 RPO-IC - dokonujemy w drodze reklamacji. Kwotę zwrotu ustalamy proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych.
- Jeżeli wraz z biletem zwracany jest bilet na przewóz, to należności za te bilety również zwracamy bez potrącenia odstępnego.
- Jeżeli bilet został zwrócony w Serwisie e-IC z potrąceniem odstępnego, zwrócimy kwotę pobranego odstępnego w drodze reklamacji.
Bilety weekendowe, Bilety weekendowe MAX, Bilety wg oferty „Razem w Polskę Komfort i Standard”
- Należności za niewykorzystane bilety zwracamy bez potrącenia odstępnego, odpowiednio w terminach wskazanych w RPO-IC i warunkach taryfowych oferty specjalnej Razem w Polskę (do dwóch godzin po rozpoczęciu terminu ważności biletu).
- Jeżeli wraz z biletami zwracane są bilety dodatkowe lub bilety na przewóz, to należności za te bilety również zwracamy bez potrącenia odstępnego.
- Jeżeli bilet został zwrócony w Serwisie e-IC z potrąceniem odstępnego, zwrócimy kwotę pobranego odstępnego w drodze reklamacji.
Bilety abonamentowe
- Należności za niewykorzystane bilety zwracamy bez potrącenia odstępnego, w terminach wskazanych w RPO-IC.
- Jeżeli wraz z biletem zwracane są bilety dodatkowe lub bilety na przewóz, to należności za te bilety również zwracamy bez potrącenia odstępnego.
Bilety sieciowe z ulgową usługą transportową
- Należności za niewykorzystane bilety zwracamy bez potrącenia odstępnego.
- Należności za częściowo niewykorzystane bilety zwracamy do przedostatniego dnia ich ważności, w drodze reklamacji. Kwotę zwrotu ustalamy proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych.
- Jeżeli wraz z biletem sieciowym zwracane są bilety dodatkowe lub bilety na przewóz, należności za te bilety zwracamy również bez potrącenia odstępnego.
Karty INTERCITY
- Należności za niewykorzystane Karty INTERCITY zwracamy w drodze reklamacji i bez potrącenia odstępnego.
- Należności za częściowo niewykorzystane Karty INTERCITY zwracamy do przedostatniego dnia ich ważności. Kwota zwrotu będzie ustalana proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych.
- Jeżeli wraz z Kartą INTERCITY zwracane są bilety dodatkowe lub bilety na przewóz, należności za te bilety zwracamy również bez potrącenia odstępnego.
Bilety dodatkowe (rezerwacje)
- Należności za niewykorzystane bilety dodatkowe, zwracamy bez potrącenia odstępnego.
- Należności za niewykorzystany bilet dodatkowy, zwrócony przed godziną odjazdu wskazaną na nim, zwracamy w kasach biletowych.
- Zwrotu należności za niewykorzystany bilet dodatkowy, przedłożony do zwrotu po godzinie odjazdu wskazanej na tym bilecie można dochodzić w drodze reklamacji.
- Jeżeli niewykorzystany bilet dodatkowy został zwrócony w Serwisie e-IC z potrąceniem odstępnego, zwrócimy pobraną kwotę odstępnego w drodze reklamacji.
Reklamacje można składać na zasadach określonych w:
- RPO-IC,
- Regulaminie e-IC,
- Regulaminie Bilkom-IC,
- Regulaminie IC Mobile Navigator i SkyCash-IC,
- Zasadach odprawy UUT.