Szanowny użytkowniku,
informujemy, że nasza strona nie jest obsługiwana przez starsze typy przeglądarek internetowych. Rekomendujemy skorzystanie z:

  • Chrome w wersji 60 lub nowszej
  • Firefox w wersji 60
  • iOS w wersji 12
  • Safari w wersji 12
  • Microsoft Edge

Zasady zwrotu biletów zakupionych na przejazdy od 28 grudnia 2020 roku do 17 stycznia 2021 roku

Opublikowano: 2020-12-23, 12:17

Zasady te dotyczą biletów zakupionych najpóźniej 23 grudnia 2020 r., a ważnych na przejazdy od 28 grudnia 2020 r. do 17 stycznia 2021 r. lub w części tego okresu.

Bilety jednorazowe

  1. Należności za niewykorzystane bilety jednorazowe w komunikacji krajowej i międzynarodowej (w tym również według ofert specjalnych, których warunki wyłączają zwrot i wymianę biletów), zakupione w kasie biletowej lub automacie, które zostaną zwrócone przed upływem terminu ich ważności – wypłaca kasa biletowa bez potrącenia odstępnego.
  2. W drodze reklamacji zwrócimy należności za odpowiednio poświadczone niewykorzystane bilety zwracane po upływie terminu ich ważności.
  3. Jeżeli wraz z niewykorzystanym biletem zwracane są niewykorzystane bilety dodatkowe lub niewykorzystane bilety na przewóz, to należności za te bilety również zwracamy bez potrącenia odstępnego.
  4. Jeżeli niewykorzystany bilet został zwrócony w kanale samoobsługowym (Serwis e-IC, Bilkom, SkyCash, IC Navigator) z potrąceniem odstępnego, zwrócimy kwotę pobranego odstępnego w drodze reklamacji.

Bilety odcinkowe

  1. Należności za niewykorzystane bilety odcinkowe zakupione w kasie biletowej lub automacie, zwracane przed rozpoczęciem terminu ich ważności, dokonuje kasa biletowa bez potrącenia odstępnego.
  2. Zwrotu należności za częściowo niewykorzystane bilety odcinkowe zakupione w kasie biletowej lub automacie biletowym, zwracane przed upływem terminu ich ważności, ale w odstępstwie od terminów wskazanych w § 20 RPO-IC – dokonuje kasa biletowa, bez potrącenia odstępnego. Kwotę zwrotu ustalamy proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych. Niewykorzystane bilety odcinkowe można zwrócić tylko do przedostatniego dnia ich ważności.
  3. Zwrotu należności za częściowo niewykorzystane bilety odcinkowe zakupione w kasie biletowej lub automacie, odpowiednio poświadczone i zwracane po upływie terminu ich ważności - dokonujemy w drodze reklamacji. Poświadczenie można uzyskać najpóźniej w przedostatnim dniu ważności biletu. Kwotę zwrotu ustalamy proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych.
  4. Jeżeli wraz z niewykorzystanym biletem odcinkowym zwracane są niewykorzystane bilety dodatkowe lub niewykorzystane bilety na przewóz, to należności za te bilety również zwracamy bez potrącenia odstępnego.
  5. Jeżeli niewykorzystany bilet został zwrócony w Serwisie e-IC z potrąceniem odstępnego, zwrócimy kwotę pobranego odstępnego w drodze reklamacji.

Bilety weekendowe, Bilety weekendowe MAX, Bilety wg oferty „Razem w Polskę Komfort i Standard”

  1. Należności za niewykorzystane bilety zwracamy bez potrącenia odstępnego, odpowiednio w terminach wskazanych w RPO-IC i warunkach taryfowych oferty specjalnej Razem w Polskę (do dwóch godzin po rozpoczęciu terminu ważności biletu).
  2. Jeżeli wraz z niewykorzystanym biletem zwracane są niewykorzystane bilety dodatkowe lub niewykorzystane bilety na przewóz, to należności za te bilety również zwracamy bez potrącenia odstępnego.
  3. Jeżeli niewykorzystany bilet został zwrócony w Serwisie e-IC z potrąceniem odstępnego, zwrócimy kwotę pobranego odstępnego w drodze reklamacji.

Bilety abonamentowe

  1. Należności za niewykorzystane bilety zwracamy bez potrącenia odstępnego, w terminach wskazanych w RPO-IC.
  2. Jeżeli wraz z niewykorzystanym biletem zwracane są niewykorzystane bilety dodatkowe lub niewykorzystane bilety na przewóz, to należności za te bilety również zwracamy bez potrącenia odstępnego.

Bilety sieciowe z ulgową usługą transportową

  1. Należności za niewykorzystane bilety zwracamy bez potrącenia odstępnego.
  2. Należności za częściowo niewykorzystane bilety zwracamy do przedostatniego dnia ich ważności, w drodze reklamacji. Kwotę zwrotu ustalamy proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych.
  3. Jeżeli wraz z niewykorzystanym biletem sieciowym zwracane są niewykorzystane bilety dodatkowe lub niewykorzystane bilety na przewóz, należności za te bilety zwracamy również bez potrącenia odstępnego.

Katy INTERCITY

  1. Należności za niewykorzystane Karty INTERCITY zwracamy w drodze reklamacji i bez potrącenia odstępnego.
  2. Należności za częściowo niewykorzystane Karty INTERCITY zwracamy do przedostatniego dnia ich ważności. Kwota zwrotu będzie ustalana proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych.
  3. Jeżeli wraz z niewykorzystaną Kartą INTERCITY zwracane są niewykorzystane bilety dodatkowe lub niewykorzystane bilety na przewóz, należności za te bilety zwracamy również bez potrącenia odstępnego.

Bilety dodatkowe (rezerwacje)

  1. Należności za niewykorzystane bilety dodatkowe, zwracamy bez potrącenia odstępnego.
  2. Należności za niewykorzystany bilet dodatkowy, zwrócony przed godziną odjazdu wskazaną na nim wypłaca kasa biletowa.
  3. O zwrot należności za niewykorzystany bilet dodatkowy, przedłożony do zwrotu po godzinie odjazdu wskazanej na tym bilecie należy wystąpić w drodze reklamacji.
  4. Jeżeli niewykorzystany bilet dodatkowy został zwrócony w Serwisie e-IC z potrąceniem odstępnego, zwrócimy pobraną kwotę odstępnego w drodze reklamacji.

Reklamacje można składać na zasadach określonych w RPO-IC, Regulaminie e-IC, Regulaminie Bilkom-IC, Regulaminie SkyCash-IC i Zasadach odprawy UUT.