Szanowny użytkowniku,
informujemy, że nasza strona nie jest obsługiwana przez starsze typy przeglądarek internetowych. Rekomendujemy skorzystanie z:

  • Chrome w wersji 60 lub nowszej
  • Firefox w wersji 60
  • iOS w wersji 12
  • Safari w wersji 12
  • Microsoft Edge

Zwrot należności za nieprawidłowo naliczoną opłatę za bilety

Aktualizacja: 2016-12-12, 14:39 (1)
Opublikowano: 2015-09-07, 12:28

PKP Intercity wykryło w systemie sprzedaży nieprawidłowości związane z naliczaniem opłat za bilety przy przejazdach na wybranych trasach. Większość nadpłaconych kwot nie przekracza 2 złotych. Pasażerowie otrzymają zwroty w kasach przewoźnika lub przelewem na konto. Podstawą jest posiadanie biletu lub dowodu jego zakupu.

Wysokość nadpłaconych kwot waha się od kilku groszy do kilkudziesięciu złotych, jednak większość nie przekracza 2 złotych.

Zwroty otrzymają pasażerowie, którzy w dniach 16 listopada – 5 grudnia 2014 roku zakupili bilety na przejazd wybranymi pociągami TLK przez stację Opoczno Południe. Pojedyncze przypadki nieprawidłowości przewoźnik wykrył także w przypadku kilku pociągów kursujących przez Opoczno, na które bilety zostały kupione przez Internet lub aplikację mobilną, od 5 grudnia do połowy stycznia 2015 roku. Na zwroty mogą liczyć także pasażerowie przejeżdżający przez stację Wieruszów Miasto pociągu TLK Wiking. Zwrot nadpłaty otrzymają pasażerowie, którzy kupili bilety pomiędzy majem a listopadem ubiegłego roku.

Jak uzyskać zwrot pieniędzy?

Pasażerowie mogą uzyskać zwrot bezpośrednio w kasach przewoźnika lub przelewem na konto. Podstawą jest bilet lub dowód jego zakupu oraz wypełnienie wniosku. Wnioski dostępne są kasach lub w Centrach Obsługi Klienta i na stronie internetowej tutaj (pdf, 1.67M)otwiera się w nowym oknie. Osoby, które wybiorą opcję złożenia wniosku poza kasą, bilet lub dowód jego zakupu wraz z formularzem powinny wysłać na adres mailowy kilometry@intercity.plotwiera się w nowym oknie lub na adres:

PKP Intercity – Reklamacje
Żelazna 59a
00-848 Warszawa
z dopiskiem „Kilometry”

Z częścią podróżnych, którzy kupili bilety przez Internet lub poprzez aplikacje mobilną, PKP Intercity skontaktuje się bezpośrednio wysyłając maila z informacją o nadpłacie.

Więcej informacji na temat zwrotów można uzyskać pod numerem telefonu 19 757.

Listę pociągów, w których naliczono nadpłatę można znaleźć tutaj (pdf, 199.05K)otwiera się w nowym oknie.