Szanowny użytkowniku,
informujemy, że nasza strona nie jest obsługiwana przez starsze typy przeglądarek internetowych. Rekomendujemy skorzystanie z:

  • Chrome w wersji 60 lub nowszej
  • Firefox w wersji 60
  • iOS w wersji 12
  • Safari w wersji 12
  • Microsoft Edge

Zwroty biletów w związku ze zmianą zasad dostępu do pociągów PKP Intercity oraz odwołaniem Przejściowych warunków

Aktualizacja: 2021-06-24, 23:51 (3)
Opublikowano: 2021-06-24, 23:04

Z powodu zmiany zasad dostępu do naszych pociągów (objęcie obowiązkową całkowitą rezerwacją miejsc pociągów TLK, IC zestawionych ze składów zespolonych) oraz odwołania Przejściowych warunków informujemy, że wprowadziliśmy szczególne zasady zwrotów biletów na nasze pociągi. Zasady te dotyczą biletów zakupionych najpóźniej 25.06.2021 r. i ważnych na przejazdy:

  1. 25.06.2021 r. i później – w przypadku Biletów weekendowych, Biletów weekendowych MAX, Biletów Razem w Polskę Komfort i Standard,
  2. 26.06.2021 r. i później – w przypadku biletów odcinkowych, abonamentowych i sieciowych (Kart INTERCITY i biletów sieciowych z ulgową usługą transportową),
  3. 26.06.2021 r. i później – w przypadku odpłatnych biletów dodatkowych wydanych do ww. biletów okresowych oraz biletów dodatkowych na miejsca sypialne i do leżenia wydanych dla dzieci do lat 10.

Bilet weekendowy, Bilet weekendowy MAX, Razem w Polskę Komfort i Standard

Należności za całkowicie niewykorzystane bilety weekendowe (wszystkie rodzaje) zwracamy bez potrącania odstępnego – w terminach wskazanych odpowiednio w RPO-IC, Regulaminie e-IC i warunkach taryfowych oferty specjalnej Razem w Polskę (do dwóch godzin po rozpoczęciu terminu ważności biletu).

Bilety odcinkowe

Należności za całkowicie i częściowo niewykorzystane bilety odcinkowe (tygodniowe, miesięczne i kwartalne) zwracamy do przedostatniego dnia ważności danego biletu bez potrącania odstępnego. Kwotę zwrotu ustalamy proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych.

Bilet abonamentowy

Należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystane Bilety abonamentowe zwracamy bez potrącania odstępnego, w terminach wskazanych w RPO-IC.

Bilety sieciowe z ulgową usługą transportową

  1. Należności za całkowicie niewykorzystane bilety sieciowe zwracamy bez potrącania odstępnego.
  2. Należności za częściowo niewykorzystane bilety sieciowe zwracamy w drodze reklamacji, bez potrącania odstępnego i do przedostatniego dnia ważności danego biletu. Kwotę zwrotu ustalamy proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych.

Karty INTERCITY

Należności za całkowicie i częściowo niewykorzystane Karty INTERCITY zwracamy w drodze reklamacji do przedostatniego dnia ich ważności i bez potrącania odstępnego. Kwotę zwrotu ustalamy proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych.

Bilety dodatkowe i bilety na przewóz

  1. Należności za niewykorzystane:
    1) bilety na przewóz lub bilety wg oferty Aglo-rezerwacja Warszawa,
    2) bilety dodatkowe ważne na przejazdy pociągami TLK i IC nieobjęte obowiązkową rezerwacją miejsc (są to pociągi TLK i IC zestawione ze składów wagonowych),
    - zakupione do ww. biletów okresowych, również zwracamy bez potrącania odstępnego.
  2. Należności za niewykorzystane bilety dodatkowe na miejsca sypialne i do leżenia dla dzieci do lat 10 zwracamy bez potrącania odstępnego (od 26.06.2021 r. dzieci te mogą podróżować na jednym miejscu z drugą osobą).

bilet na przewóz – dokument przewozu, taki jak: bilet na przewóz roweru, bagażu lub psa

bilet dodatkowy – dokument przewozu, taki jak: rezerwacja miejsca do siedzenia, miejsca sypialnego czy miejsca do leżenia

Gdzie możesz zwrócić bilet

  1. Należności za bilety zakupione w:
    1) kasie biletowej lub biletomacie – zwracamy w kasach biletowych,
    2) kanałach samoobsługowych – zwracamy w drodze reklamacji.
  2. Jeżeli zwrócisz bilet, bilet na przewóz lub bilet dodatkowy w kanale samoobsługowym z potrąceniem odstępnego, to kwotę pobranego odstępnego zwrócimy Ci w drodze reklamacji.

kanał samoobsługowy – internetowe i elektroniczne kanały sprzedaży biletów, takie jak: Serwis e-IC, aplikacje SkyCash i IC Mobile Navigator

Reklamacje

Reklamacje można składać na zasadach określonych w:

1) RPO-IC,

2) Regulaminie e-IC,

3) Regulaminie SkyCash-IC,

4) Zasadach odprawy UUT.