PKP Intercity Kolej Dużych Inwestycji - Strategia rozwoju do 2030 roku
Kolej najbardziej ekologiczna
Kolej jest najbardziej ekologicznym ze wszystkich środków transportu. PKP Intercity ma ambicję, aby stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę intercity.pl/ekopodróż.
Jakie będzie PKP Intercity z perspektywy Klienta?

Rozkład jazdy i produkty
- Gęsta siec połączeń z wysoką częstotliwością – zapewnienie realizacji umowy PSC oraz rozwój połączeń komercyjnych.
- Jasno zdefiniowane 3 kategorie pociągów ze zróżnicowanym zakresem usług.

Inwestycje taborowe i infrastrukturalne
- Nowoczesny, komfortowy i dostosowany do wysokich prędkości tabor: wagony, lokomotywy, EZT
- Przyjazne środowisku stacje postojowe i zaplecza techniczne

Kanały sprzedaży i cena biletu
- System dynamicznych cen kształtujący ceny biletów odpowiednio do popytu, częstotliwości połączeń, kategorii pociągów oraz konkurencji.
- Aplikacja mobilna - nowoczesny kanał sprzedaży, ułatwiający zakup biletu.
- System lojalnościowy, który przyciągnie nowych klientów i zatrzyma dotychczasowych.
- Uruchomienie dynamicznego systemu wyceny przejazdów grupowych.
- Wymiana sprzętu w kasach biletowych oraz wdrożenie nowoczesnego oprogramowania sprzedażowego, uruchomienie nowego Centralnego Systemu Sprzedaży.

Organizacja wewnetrzna
- W ramach rozwoju i cyfryzacji PKP Intercity powstaną i zostaną wdrożone m.in.: System Planowania i Obsługi Rozkładu Jazdy, Teczka Rewidenta, system do diagnostyki i wsparcia utrzymania taboru ze strony IT, nowa Teczka Konduktora oraz nastąpi rozwój hurtowni danych i narzędzi Business Intelligence.
Czego oczekują od nas Klienci?

- Szybkiego czasu przejazdu
- Czystości w wagonie
- Punktualności
- Wygodnego zakupu biletu
- Bezpieczeństwa w pociągu
- Komfortu przejazdu
- Informacji podczas podróży
Doświadczenie Klienta na każdym etapie - przed, w trakcie i po podróży:
Planowana siatka połączeń-segment komercyjny

- Kołobrzeg – Trójmiasto – Warszawa – Kraków
- Trójmiasto – Warszawa – Kraków – Rzeszów
- Trójmiasto – Warszawa – Katowice – Gliwice/Bielsko-Biała
- Warszawa – Częstochowa – Opole – Wrocław – Jelenia Góra
- Warszawa – Poznań – Szczecin
- Warszawa – Poznań – Berlin
Planowana siatka połączeń-segment przewozów dotowanych

Rozwój siatki połączeń na ciągach o największym potencjale pasażerskim:
- Warszawa – Białystok
- Warszawa – Lublin
- Warszawa – Radom – Kielce – Kraków
- Warszawa – Częstochowa – Katowice
- Warszawa – Łódź Gdynia – Bydgoszcz – Poznań – Wrocław
- Szczecin – Poznań – Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Rzeszów – Przemyśl
Planowana siatka połączeń-segment międzynarodowy (dotowany i komercyjny)

Planowany jest rozwój w kierunkach zachodnim, południowym oraz wschodnim, w tym na trasach takich jak:
- Warszawa – Berlin
- Przemyśl – Kraków – Katowice – Wrocław – Berlin
- Warszawa – Praga, Warszawa – Wiedeń
- Wrocław – Wiedeń
- Przemyśl – Lwów – Kijów
Trzy kategorie pociągów

Wysoka
- Prędkość do 250 km/h
- Największe miasta
- Najkrótsze czasy przejazdu
Średnia
- Prędkość do 200 km/h
- Miasta i aglomeracje
Ekonomiczna
- Prędkość do 200 km/h
- Więcej przystanków
- Również w mniejszych miejscowościach
Wysoki i jednolity standard podróży

W 2030 roku standardem we wszystkich pociągach PKP Intercity ma być m.in.: Wi-Fi i platforma multimedialna, usługa gastronomiczna, gniazdka elektryczne, miejsca dla opiekunów z dziećmi, klimatyzacja, ułatwienie dostępu dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej możliwości poruszania się, miejsca do przewozu rowerów. PKP Intercity planuje dalsze działania na rzecz tej grupy społecznej, cel: Kolej dostępna dla wszystkich.