Szanowny użytkowniku,
informujemy, że nasza strona nie jest obsługiwana przez starsze typy przeglądarek internetowych. Rekomendujemy skorzystanie z:

  • Chrome w wersji 60 lub nowszej
  • Firefox w wersji 60
  • iOS w wersji 12
  • Safari w wersji 12
  • Microsoft Edge

Warunki przystąpienia do UWH (API)

Zostań naszym Partnerem i sprzedawaj bilety za pośrednictwem API.

Integracje tymczasowo wstrzymane.

Od dnia 6 listopada 2024 r. wnioski o przystąpienie do UWH złożone przez podmioty, które dotąd nie przystąpiły do integracji z Systemem UWH nie są przyjmowane.

PKP Intercity planuje wdrożenie nowego, ulepszonego API. W związku z powyższym integracje w ramach dotychczasowego systemu zostały wstrzymane do odwołania. Zgłoszenia dotyczące integracji z nowym API będą przyjmowane od IV kwartału 2025 r.

Procedura przystąpienia do współpracy w ramach ujednoliconych warunków handlowych (UWH).

PKP Intercity udostępnia modele sprzedaży agencyjnej biletów kolejowych:

  1. w serwisach sprzedażowych dostępnych na stronie internetowej oraz aplikacji mobilnej;
  2. w punktach stacjonarnych;
  3. w automatach.

Powyższe modele wyróżniają się ujednoliconymi warunkami handlowymi dla wszystkich partnerów, co znacznie upraszcza kwestie formalne.

Warunki jakie muszą spełnić wykonawcy, aby móc podpisać umowę ze Spółką są następujące:

  1. Posiadanie działającego i dostępnego publicznie systemu sprzedaży biletów (z możliwością sprzedaży przez aplikację i/lub stronę internetową, dalej „Serwis”), z wykorzystaniem API (z możliwością komunikacji online z systemem sprzedaży przewoźnika). Wymóg ten jest uważany za spełniony także w przypadku, gdy Serwis służy obecnie świadczeniu innych usług na rzecz klientów Agenta i z chwilą rozpoczęcia sprzedaży biletów będzie dostępny co najmniej dla klientów indywidualnych.
  2. Funkcjonowanie Serwisu na rynku co najmniej od 6 miesięcy (udokumentowany czas działania).
  3. Zdolność techniczno-organizacyjna do zapewnienia klientom wsparcia (pierwsza linia) oraz do obsługi reklamacji, rozliczeń i zwrotów.
  4. Integracja Serwisu i systemów PKP Intercity, w zakresie podstawowym, powinna być możliwa do zakończenia w okresie maksymalnie 120 dni kalendarzowych (etap 1). W dalszej kolejności możliwość rozszerzania oferty, do decyzji agenta (etap 2).
  5. Obsługa płatności za bilety minimalnie dwoma formami spośród: karta, przelew online, BLIK, przedpłata (portmonetka).
  6. Zapewnienie należytego zabezpieczenia umowy do wyboru - w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej lub depozytu pieniężnego na rachunku bankowym Spółki.
  7. Akceptacja wzoru umowy (przyjęcie do wiadomości, że zapisy biznesowe we wzorze umowy są jednakowe dla wszystkich partnerów i nie podlegają negocjacjom - sam wzór umowy zostanie przekazany po podpisaniu umowy o poufności).

Warunki jakie muszą spełnić wykonawcy, aby móc podpisać umowę ze Spółką są następujące:

  1. Posiadać lub mieć licencję na działający system sprzedaży usług b2c w punktach stacjonarnych, który może komunikować się online z systemem sprzedaży PKP Intercity (API) oraz jest już zintegrowany z systemem podmiotu trzeciego za pośrednictwem API i prowadzona jest sprzedaż ww. usług od co najmniej 6 miesięcy (udokumentowany czas działania). W przypadku licencji, musi ona umożliwiać integrację z API PKP Intercity.
  2. Posiadać minimum 50 ogólnodostępnych punktów stacjonarnych (własnych lub partnerskich) do sprzedaży towarów lub usług na terenie kraju, z wykluczeniem kolejowych kas biletowych. Działalność punktu stacjonarnego nie może wpływać negatywnie na wizerunek PKP IC.
  3. Zapewnić wydruk biletów z kodem AZTEC na papierze zapewniającym trwałość nadruku przez minimum 18 miesięcy. Na wniosek klienta zapewnić wydruk faktur, faktur korekt oraz not księgowych do biletów. Minimalna trwałość nadruku zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  4. Zdolność techniczno-organizacyjna do zapewnienia Klientom wsparcia (pierwsza linia) oraz do obsługi m.in. reklamacji, rozliczeń i zwrotów.
  5. Wsparcie techniczno-organizacyjne dla Sprzedawców punktów stacjonarnych.
  6. Integracja Serwisu i systemów PKP Intercity, w zakresie podstawowym, powinna być możliwa do zakończenia w okresie maksymalnie 90 dni kalendarzowych (etap 1). W dalszej kolejności możliwość rozszerzania oferty, do decyzji agenta (etap 2).
  7. Obsługa płatności za bilety co najmniej kartą oraz gotówką.
  8. Zapewnienie należytego zabezpieczenia umowy, do wyboru - w formie gwarancji lub depozytu na rachunku PKP Intercity.
  9. Akceptacja faktu, że jest jeden wzór umowy agencyjnej, który nie podlega zmianom. Wzór umowy udostępniany po podpisaniu umowy o poufności.

Warunki jakie muszą spełnić wykonawcy, aby móc podpisać umowę ze Spółką są następujące:

  1. Posiadać działający w Automatach Systemu Sprzedaży oraz Oprogramowanie (GUI), które może komunikować się online z systemem sprzedaży PKP Intercity (API) lub dysponować licencją na ww. system i/lub Oprogramowanie. W przypadku licencji, musi ona umożliwiać integrację z API PKP Intercity. Sprzedaż z wykorzystaniem Systemu Sprzedaży i Oprogramowania jest prowadzona od co najmniej 6 miesięcy (udokumentowany czas działania) lub w dniu uruchomienia współpracy prowadzona będzie sprzedaż biletów innych pasażerskich przewoźników kolejowych.
  2. Posiadać minimum 10 ogólnodostępnych Automatów, zarówno własnych lub z prawem do dysponowania, podłączonych do Systemu Sprzedaży Agenta i umożliwiających zakup biletu na przejazd środkami publicznego transportu.
  3. Zapewnić wydruk biletów z kodem AZTEC na papierze zabezpieczonym zapewniającym trwałość nadruku przez minimum 18 miesięcy o minimalnych wymiarach (wysokość – 10 cm, szerokość – 8 cm).
  4. Posiadać zdolność techniczno-organizacyjną do zapewnienia Klientom wsparcia (pierwsza linia) oraz do obsługi m.in. reklamacji i rozliczeń.
  5. Zapewnić konieczność integracji Systemów Agenta i PKP IC w okresie maksymalnie 90 dni kalendarzowych (etap 1), w dalszej kolejności realizowane będzie rozszerzenie oferty (etap 2).
  6. Konieczność obsługi płatności za bilety minimalnie kartą.
  7. Konieczność zapewnienia należytego zabezpieczenia umowy w formie depozytu pieniężnego na rachunku bankowym Spółki.
  8. Konieczność akceptacji wzoru umowy, który nie podlega zmianom.

Każdy chętny do nawiązania współpracy w ramach Ujednoliconych Warunków Handlowych powinien wypełnić odpowiedni formularz zgłoszeniowy:

i wysłać go na adres uwh@intercity.plotwiera się w nowym oknie wraz z potwierdzeniem akceptacji zapisów umowy o poufności.

W przypadku braku kwalifikowanego podpisu elektronicznego oryginały dokumentów można wysłać na adres siedziby PKP Intercity:

PKP Intercity S.A.
UWH - Biuro Sprzedaży i Obsługi Klienta
Al. Jerozolimskie 142A
02-305 Warszawa

Każde zgłoszenie od potencjalnego Agenta zostanie zweryfikowane przez PKP Intercity i w ciągu 30 dni kalendarzowych zostanie wysłana odpowiedź na temat możliwości współpracy wraz z podpisaną przez PKP Intercity umową o poufności do podpisania przez potencjalnego Agenta.

Szczegóły dotyczące współpracy udostępniane są po podpisaniu przez Strony umowy o poufności.