Warunki przystąpienia do UWH (API)
Zostań naszym Partnerem i sprzedawaj bilety za pośrednictwem API.
Integracje tymczasowo wstrzymane.
Od dnia 6 listopada 2024 r. wnioski o przystąpienie do UWH złożone przez podmioty, które dotąd nie przystąpiły do integracji z Systemem UWH nie są przyjmowane.
PKP Intercity planuje wdrożenie nowego, ulepszonego API. W związku z powyższym integracje w ramach dotychczasowego systemu zostały wstrzymane do odwołania. Zgłoszenia dotyczące integracji z nowym API będą przyjmowane od IV kwartału 2025 r.
Procedura przystąpienia do współpracy w ramach ujednoliconych warunków handlowych (UWH).
PKP Intercity udostępnia modele sprzedaży agencyjnej biletów kolejowych:
- w serwisach sprzedażowych dostępnych na stronie internetowej oraz aplikacji mobilnej;
- w punktach stacjonarnych;
- w automatach.
Powyższe modele wyróżniają się ujednoliconymi warunkami handlowymi dla wszystkich partnerów, co znacznie upraszcza kwestie formalne.
1. UWH - serwisy www i aplikacje
Warunki jakie muszą spełnić wykonawcy, aby móc podpisać umowę ze Spółką są następujące:
- Posiadanie działającego i dostępnego publicznie systemu sprzedaży biletów (z możliwością sprzedaży przez aplikację i/lub stronę internetową, dalej „Serwis”), z wykorzystaniem API (z możliwością komunikacji online z systemem sprzedaży przewoźnika). Wymóg ten jest uważany za spełniony także w przypadku, gdy Serwis służy obecnie świadczeniu innych usług na rzecz klientów Agenta i z chwilą rozpoczęcia sprzedaży biletów będzie dostępny co najmniej dla klientów indywidualnych.
- Funkcjonowanie Serwisu na rynku co najmniej od 6 miesięcy (udokumentowany czas działania).
- Zdolność techniczno-organizacyjna do zapewnienia klientom wsparcia (pierwsza linia) oraz do obsługi reklamacji, rozliczeń i zwrotów.
- Integracja Serwisu i systemów PKP Intercity, w zakresie podstawowym, powinna być możliwa do zakończenia w okresie maksymalnie 120 dni kalendarzowych (etap 1). W dalszej kolejności możliwość rozszerzania oferty, do decyzji agenta (etap 2).
- Obsługa płatności za bilety minimalnie dwoma formami spośród: karta, przelew online, BLIK, przedpłata (portmonetka).
- Zapewnienie należytego zabezpieczenia umowy do wyboru - w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej lub depozytu pieniężnego na rachunku bankowym Spółki.
- Akceptacja wzoru umowy (przyjęcie do wiadomości, że zapisy biznesowe we wzorze umowy są jednakowe dla wszystkich partnerów i nie podlegają negocjacjom - sam wzór umowy zostanie przekazany po podpisaniu umowy o poufności).
2. UWH - punkty stacjonarne
Warunki jakie muszą spełnić wykonawcy, aby móc podpisać umowę ze Spółką są następujące:
- Posiadać lub mieć licencję na działający system sprzedaży usług b2c w punktach stacjonarnych, który może komunikować się online z systemem sprzedaży PKP Intercity (API) oraz jest już zintegrowany z systemem podmiotu trzeciego za pośrednictwem API i prowadzona jest sprzedaż ww. usług od co najmniej 6 miesięcy (udokumentowany czas działania). W przypadku licencji, musi ona umożliwiać integrację z API PKP Intercity.
- Posiadać minimum 50 ogólnodostępnych punktów stacjonarnych (własnych lub partnerskich) do sprzedaży towarów lub usług na terenie kraju, z wykluczeniem kolejowych kas biletowych. Działalność punktu stacjonarnego nie może wpływać negatywnie na wizerunek PKP IC.
- Zapewnić wydruk biletów z kodem AZTEC na papierze zapewniającym trwałość nadruku przez minimum 18 miesięcy. Na wniosek klienta zapewnić wydruk faktur, faktur korekt oraz not księgowych do biletów. Minimalna trwałość nadruku zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Zdolność techniczno-organizacyjna do zapewnienia Klientom wsparcia (pierwsza linia) oraz do obsługi m.in. reklamacji, rozliczeń i zwrotów.
- Wsparcie techniczno-organizacyjne dla Sprzedawców punktów stacjonarnych.
- Integracja Serwisu i systemów PKP Intercity, w zakresie podstawowym, powinna być możliwa do zakończenia w okresie maksymalnie 90 dni kalendarzowych (etap 1). W dalszej kolejności możliwość rozszerzania oferty, do decyzji agenta (etap 2).
- Obsługa płatności za bilety co najmniej kartą oraz gotówką.
- Zapewnienie należytego zabezpieczenia umowy, do wyboru - w formie gwarancji lub depozytu na rachunku PKP Intercity.
- Akceptacja faktu, że jest jeden wzór umowy agencyjnej, który nie podlega zmianom. Wzór umowy udostępniany po podpisaniu umowy o poufności.
3. UWH - automaty
Warunki jakie muszą spełnić wykonawcy, aby móc podpisać umowę ze Spółką są następujące:
- Posiadać działający w Automatach Systemu Sprzedaży oraz Oprogramowanie (GUI), które może komunikować się online z systemem sprzedaży PKP Intercity (API) lub dysponować licencją na ww. system i/lub Oprogramowanie. W przypadku licencji, musi ona umożliwiać integrację z API PKP Intercity. Sprzedaż z wykorzystaniem Systemu Sprzedaży i Oprogramowania jest prowadzona od co najmniej 6 miesięcy (udokumentowany czas działania) lub w dniu uruchomienia współpracy prowadzona będzie sprzedaż biletów innych pasażerskich przewoźników kolejowych.
- Posiadać minimum 10 ogólnodostępnych Automatów, zarówno własnych lub z prawem do dysponowania, podłączonych do Systemu Sprzedaży Agenta i umożliwiających zakup biletu na przejazd środkami publicznego transportu.
- Zapewnić wydruk biletów z kodem AZTEC na papierze zabezpieczonym zapewniającym trwałość nadruku przez minimum 18 miesięcy o minimalnych wymiarach (wysokość – 10 cm, szerokość – 8 cm).
- Posiadać zdolność techniczno-organizacyjną do zapewnienia Klientom wsparcia (pierwsza linia) oraz do obsługi m.in. reklamacji i rozliczeń.
- Zapewnić konieczność integracji Systemów Agenta i PKP IC w okresie maksymalnie 90 dni kalendarzowych (etap 1), w dalszej kolejności realizowane będzie rozszerzenie oferty (etap 2).
- Konieczność obsługi płatności za bilety minimalnie kartą.
- Konieczność zapewnienia należytego zabezpieczenia umowy w formie depozytu pieniężnego na rachunku bankowym Spółki.
- Konieczność akceptacji wzoru umowy, który nie podlega zmianom.
Każdy chętny do nawiązania współpracy w ramach Ujednoliconych Warunków Handlowych powinien wypełnić odpowiedni formularz zgłoszeniowy:
i wysłać go na adres uwh@intercity.plotwiera się w nowym oknie wraz z potwierdzeniem akceptacji zapisów umowy o poufności.
W przypadku braku kwalifikowanego podpisu elektronicznego oryginały dokumentów można wysłać na adres siedziby PKP Intercity:
PKP Intercity S.A.
UWH - Biuro Sprzedaży i Obsługi Klienta
Al. Jerozolimskie 142A
02-305 Warszawa
Każde zgłoszenie od potencjalnego Agenta zostanie zweryfikowane przez PKP Intercity i w ciągu 30 dni kalendarzowych zostanie wysłana odpowiedź na temat możliwości współpracy wraz z podpisaną przez PKP Intercity umową o poufności do podpisania przez potencjalnego Agenta.
Szczegóły dotyczące współpracy udostępniane są po podpisaniu przez Strony umowy o poufności.