Szanowny użytkowniku,
informujemy, że nasza strona nie jest obsługiwana przez starsze typy przeglądarek internetowych. Rekomendujemy skorzystanie z:

  • Chrome w wersji 60 lub nowszej
  • Firefox w wersji 60
  • iOS w wersji 12
  • Safari w wersji 12
  • Microsoft Edge

Deklaracja dostępności nowej wersji internetowego systemu sprzedaży e-IC 2.0

Wstęp Deklaracji

PKP Intercity S.A. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: ebilet.intercity.pl.

Daty publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2023-10-11.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-10-11.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Data sporządzenia deklaracji: 2023-10-11.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-10-11.

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny.

Skróty klawiaturowe

Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Ponadto na ekranie graficznej rezerwacji, są wprowadzone niestandardowe skróty:

  • > następny wagon
  • < poprzedni wagon
  • N następne krzesło
  • P poprzednie krzesło
  • SPACJA potwierdzenie wyboru krzesła
  • ␛ ESC powrót do formularza
  • ⎆ ENTER zatwierdzenie wyboru
  • ⭾ TAB następne pole w formularzu

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy zgłosić to do PKP Intercity S.A., pod adres email: dostepnosc@intercity.pl, lub telefonicznie pod numerem telefonu: +48 22 391 97 57. Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora. Numer dostępny jest całodobowo przez 7 dni w tygodniu. Usługę świadczy „PKP Intercity” S.A. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, email),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności można składać tą samą drogą - kontaktując się na wskazany powyżej adres e-mail lub numer telefonu.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, z Twojego zgłoszeniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób. Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę.

Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań związane z dostępnością cyfrową możesz zgłosić je do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Budynek siedziby firmy PKP Intercity S.A. jest przystosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się.

Lokalizacja i dojazd: Warszawa, Al. Jerozolimskie 142a, dojazd bezpośrednio od ulicy Al. Jerozolimskie przy budynku znajduje się w bliskiej odległości przystanek autobusowy Dworzec Zachodni, oraz dworzec kolejowy Warszawa Zachodnia.

Oznaczenie: Budynek jest wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną przy obu wejściach.

Siedziba PKP Intercity S.A. zgaduje się na piętrze 6, 7, 8. W budynku West Station I obowiązuje zasada, że pracownicy odbierają umówionych gości z recepcji osobiście.

Po wejściu do budynku od strony dworca Warszawa Zachodnia (drzwi obrotowe) w odległości około 10 m po lewej stronie znajduje się recepcja. Po przeciwnej stronie budynku (od strony budynku  West Station II) znajduje się drugie wejście do budynku, które posiada drzwi automatyczne. Po wejściu do budynku po około 15 m po prawej stronnie znajduje się recepcja.

Parking i miejsca postojowe: Parking zewnętrzny zlokalizowany jest wokół budynku. Na poziomie 0, bez utrudnień dla osób niepełnosprawnych, na terenie zewnętrznym West Station są wydzielone 3 miejsca dla osób z niepełnosprawnością.

Recepcja: Recepcja zlokalizowana jest na parterze w pobliżu obu wejść do budynku. Lada recepcji jest obniżona do wysokości 80 cm.

Trasa wolna od przeszkód: Aranżacja przestrzeni, szerokość korytarzy i drzwi oraz brak zmian poziomów zapewnia trasę wolną od przeszkód.

Winda: Szerokość kabin dźwigów wynosi około 145 cm, drzwi windy ok 99 cm, windy wyposażono w lustra umieszczone naprzeciwko wejścia do kabiny, na całej powierzchni ściany. Osoby z niepełnosprawnością mają możliwość połączenia się za pomocą interkomu z ochroną budynku w celu uzyskania informacji.

Toaleta: Toalety dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na parterze oraz na 1, 2, 7, 9 i 10 piętrze.

Pies asystujący: zapraszamy osoby z niepełnosprawnościami razem z psami przewodnikami.

Wi-Fi: Na terenie budynku dostępna jest sieć Wi-Fi.

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Obsługa osób Głuchych: W obiekcie nie jest dostępny tłumacz języka migowego.

Możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego przez stronę internetową: Tłumacz Online - PZG Oddział Mazowieckiotwiera się w nowym oknie

Informacja o podmiocie w Polskim Języku Migowym Działalność PKP Intercity – Film w Polskim Języku Migowym - PKP Intercityotwiera się w nowym oknie

Obsługa osób używających aparaty słuchowe: W obiekcie jest możliwość skorzystania z pętli indukcyjnej. Pętla znajduje się na 8 piętrze w Biurze Zarządu.