PKP Intercity zapewnia bezpieczne podróże podczas epidemii koronawirusa. Planując przejazd pociągiem, należy pamiętać o kilku ważnych kwestiach, które mają duży wpływ na zdrowie i bezpieczeństwo – własne i współpasażerów. Przedstawione w poradniku zasady są zgodne z rozporządzeniem Rady Ministrów i z wytycznymi wydawanymi przez Główny Inspektorat Sanitarny oraz Ministerstwo Zdrowia. Służą one także efektywnej organizacji pracy PKP Intercity i umożliwieniu podróżowania zainteresowanym osobom.

Bezpieczne podróże z PKP Intercity 

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, na pokładach naszych pociągów, umożliwiamy obecnie zakup biletów na wszystkie miejsca siedzące dostępne w pociągu.

Planowanie podróży

1. Planuj podróż i kupuj bilet z wyprzedzeniem

Planuj swoją podróż wcześniej i staraj się nie kupować biletów w ostatniej chwili. Rezerwując przejazd z wyprzedzeniem, masz gwarancję, że odbędziesz podróż w zaplanowanym terminie. Również dzięki temu możesz skorzystać z atrakcyjnych ofert i zapłacić mniej. Więcej o naszych ofertach przeczytasz w zakładce oferty i usługi. Im wcześniej wiemy, jaką popularnością cieszą się bilety na dane połączenie, tym lepiej jesteśmy w stanie dostosować ofertę przewozową i tym samym umożliwić podróż jak największej liczbie zainteresowanych osób. Pamiętaj, że zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów PKP Intercity udostępnia obecnie zakup wyłącznie na miejsca siedzące w składzie.

2. Kup bilet przez kanały zdalne

Zachęcamy do kupowania biletów, wykorzystując kanały zdalne, m.in. za pośrednictwem strony internetowej intercity.pl czy aplikacji mobilnej IC Mobile Navigator. To prosta, szybka, wygodna i rekomendowana forma zakupu. Zaoszczędzisz czas, który musiałbyś poświęcić na dojazd do kasy biletowej. Dodatkowo wybierając tę formę zakupu, ograniczysz kontakt z innymi osobami. Jeśli kupujesz bilet w kasie, postaraj się zapłacić bezgotówkowo. Zwiększyliśmy limit płatności zbliżeniowej, bez konieczności wpisywania kodu PIN, do kwoty 100 złotych.

3. Podróż tylko z rezerwacją miejsca

Jeśli masz bilet okresowy i planujesz podróż na jego podstawie, pamiętaj o pobraniu rezerwacji miejsca. PKP Intercity wprowadziło od 4 czerwca br. obowiązkową rezerwację miejsc we wszystkich kategoriach pociągów: Twoich Liniach Kolejowych (TLK), InterCity (IC), Express InterCity (EIC). Bilety jednorazowe są wydawane wyłącznie ze wskazaniem miejsca do siedzenia. Z kolei od osób podróżujących z biletem okresowym wymagane jest posiadanie także rezerwacji miejsca na konkretne połączenie. Rezerwacja miejsca do biletów okresowych kosztuje symboliczną złotówkę. Rezerwacje będzie można nabyć w kasach biletowych, a także poprzez stronę internetową intercity.pl. Co ważne, również od 4 czerwca br. PKP Intercity wprowadziła nową funkcjonalność - poprzez stronę internetową intercity.pl można nabyć rezerwację miejsca także do biletów okresowych kupionych w innych kanałach sprzedaży (np. w kasie biletowej).

4. Brak miejsc? Sprawdź inne pociągi

Jeśli bilety na pociąg, który Cię interesuje, nie są już dostępne, sprawdź inne dogodne połączenia z naszej aktualnej oferty. Wyszukiwarkę połączeń znajdziesz na stronie głównej intercity.pl.

5. Napoje i jedzenie w podróży

Od końca czerwca w składach Pendolino dostępna jest dla pasażerów przestrzeń gastronomiczna. Można spożyć w niej pozycje dostępne w menu lub zamówić je do zajmowanego miejsca – u obsługi lub za pomocą aplikacji mWARS. W trosce o bezpieczeństwo i komfort podróżnych w strefie gastronomicznej zostały wprowadzone specjalne zasady sanitarne. Dostępnych jest 50 proc. miejsc, a pasażerów obowiązuje, podobnie jak w całym pociągu, obowiązek zasłaniania ust i nosa. Maseczkę można zdjąć po zajęciu miejsca przy zdezynfekowanym stoliku. Podróżni są także zobowiązani do zdezynfekowania rąk przed wejściem do strefy gastronomicznej oraz do zachowywania bezpiecznego dystansu. Usługa gastronomiczna jest także stopniowo przywracana w pozostałych kategoriach pociągów: Express InterCity (EIC i EC), InterCity (IC) i Twoich Liniach Kolejowych (TLK).

6. Zasłaniaj usta i nos

Pociąg to miejsce publiczne. Koniecznie pamiętaj o tym, aby mieć zasłonięte usta i nos przez całą podróż. Ta zasada obowiązuje w pociągach i na dworcach. Zdrowie i bezpieczeństwo naszych pasażerów oraz pracowników są dla nas najważniejsze. Dziękujemy, że jesteś z nami i życzymy Ci przyjemnej, bezpiecznej podróży.

Q&A

O czym powinienem pamiętać, planując podróż pociągiem?

Planując przejazd pociągiem, należy pamiętać o kilku ważnych kwestiach, które mają duży wpływ na zdrowie i bezpieczeństwo – własne i współpasażerów. Służą one także efektywnej organizacji pracy PKP Intercity i umożliwieniu podróżowania jak największej liczbie zainteresowanych osób. Zachęcamy do zakupu biletów z wyprzedzeniem, co pozwoli skorzystać z atrakcyjnych ofert i zapłacić mniej. Najlepiej zrobić to przez kanały zdalne, m.in. poprzez naszą stronę internetową intercity.pl czy aplikację mobilną IC Mobile Navigator. Jeśli bilety na dany pociąg nie są już dostępne w sprzedaży, prosimy o wybór innego dogodnego połączenia z naszej oferty. Jednocześnie zapewniamy, że na bieżąco monitorujemy frekwencję i jeśli zapotrzebowanie jest duże, w miarę naszych możliwości technicznych, wzmacniamy pociągi dodatkowymi wagonami. Od 1 czerwca br. umożliwiamy zakup biletów na wszystkie miejsca siedzące dostępne w pociągu. Należy również pamiętać o tym, że w pociągach także obowiązuje nakaz zasłaniania ust i nosa.

Czy muszę nosić maseczkę w pociągu?

Tak, obowiązek zakrywania ust i nosa dotyczy zbiorowego transportu publicznego, czyli również pociągów. Podróżny przez cały czas trwania podróży powinien mieć zasłonięte usta i nos. Osoby zwolnione z tego obowiązku wskazane są w obowiązującym rozporządzeniu Rady Ministrów

Posiadam bilet weekendowy – czy muszę pobierać do niego miejscówkę?

Od 4 czerwca br. PKP Intercity wprowadziło obowiązkową rezerwację miejsc we wszystkich kategoriach pociągów: Twoich Liniach Kolejowych (TLK), InterCity (IC), Express InterCity (EIC). Osoby podróżujące z biletem weekendowym są zobowiązane do posiadania rezerwacji miejsca na konkretne połączenie. Jeśli w danym pociągu nie ma dostępnych miejsc, prosimy o wybór innego dogodnego połączenia z naszej oferty. Jednocześnie zapewniamy, że na bieżąco monitorujemy frekwencję i jeśli zapotrzebowanie jest duże, w miarę możliwości technicznych wzmacniamy pociągi dodatkowymi wagonami.

Czy mogę kupić bilet w kasie na dworcu?

Bilety na nasze pociągi nadal można kupować w kasach na dworcach. Zachęcamy do dokonywania płatności kartą. Obecnie zwiększyliśmy limit płatności zbliżeniowych do 100 zł bez konieczności weryfikacji PIN. Jednocześnie zachęcamy do kupowania biletów z wyprzedzeniem przez kanały zdalne m.in.:

Wybierając tę formę zakupu biletu, ograniczysz kontakt z innymi osobami.

Czy mogę płacić kartą za bilet w pociągu?

Na pokładach naszych pociągów umożliwiamy płatności kartą. Obecnie zwiększyliśmy limit płatności zbliżeniowych do 100 zł bez konieczności weryfikacji PIN. Jednocześnie zachęcamy do kupowania biletów z wyprzedzeniem, przez kanały zdalne.

Czy w pociągu są dostępne płyny dezynfekujące?

Zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego w zakresie profilaktyki zakażeń istotne jest przestrzeganie zasad higieny, w tym częste mycie rąk wodą z mydłem. Na stacjach postojowych i zwrotnych, każdy pociąg wyposażany jest w środki higieny osobistej, m.in. mydło w płynie oraz ręczniki papierowe. Więcej informacji m.in. o tym jak prawidłowo dbać o higienę, aby zapobiegać zakażeniom, można znaleźć na stronie GIS.

Cały czas pracujemy nad tym, by zapewnić środki dezynfekcyjne o najwyższych parametrach, uwzględniające specyfikę transportu publicznego.

Czy na pokładach pociągów mogę skorzystać z usług WARS?

Od końca czerwca w składach Pendolino dostępna jest dla pasażerów przestrzeń gastronomiczna. W trosce o bezpieczeństwo i komfort podróżnych w strefie gastronomicznej zostały wprowadzone specjalne zasady sanitarne. Dostępnych jest 50 proc. miejsc, a pasażerów obowiązuje, podobnie jak w całym pociągu, obowiązek zasłaniania ust i nosa. Maseczkę można zdjąć po zajęciu miejsca przy zdezynfekowanym stoliku.

Usługa jest także stopniowo przywracana w pozostałych kategoriach pociągów: Express InterCity (EIC i EC), InterCity (IC) i Twoich Liniach Kolejowych (TLK).

Czy mogę podróżować pociągiem w celach rekreacyjnych?

Jako przewoźnik nie weryfikujemy celu podróży naszych pasażerów. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami dotyczącymi aktualnie obowiązujących zasad i ograniczeń.

Pamiętaj!
Jeśli w dniu podróży zauważysz u siebie objawy wskazujące na chorobę wirusową, takie jak uporczywy kaszel, gorączka, problemy z oddychaniem - zostań w domu.
0