PKP Intercity zapewnia bezpieczne podróże podczas epidemii koronawirusa. Planując przejazd pociągiem, należy pamiętać o kilku ważnych kwestiach, które mają duży wpływ na zdrowie i bezpieczeństwo – własne i współpasażerów. Przedstawione w poradniku zasady są zgodne z rozporządzeniem Rady Ministrów i z wytycznymi wydawanymi przez Główny Inspektorat Sanitarny oraz Ministerstwo Zdrowia. Służą one także efektywnej organizacji pracy PKP Intercity i umożliwieniu podróżowania zainteresowanym osobom.

Bezpieczne podróże z PKP Intercity 

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, na pokładach naszych pociągów, umożliwiamy obecnie zakup biletów na wszystkie miejsca siedzące dostępne w pociągu.

Planowanie podróży

1. Planuj podróż i kupuj bilet z wyprzedzeniem

Planuj swoją podróż wcześniej i staraj się nie kupować biletów w ostatniej chwili. Rezerwując przejazd z wyprzedzeniem, masz gwarancję, że odbędziesz podróż w zaplanowanym terminie. Również dzięki temu możesz skorzystać z atrakcyjnych ofert i zapłacić mniej. Więcej o naszych ofertach przeczytasz w zakładce oferty i usługi. Im wcześniej wiemy, jaką popularnością cieszą się bilety na dane połączenie, tym lepiej jesteśmy w stanie dostosować ofertę przewozową i tym samym umożliwić podróż jak największej liczbie zainteresowanych osób. Pamiętaj, że zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów PKP Intercity udostępnia obecnie zakup wyłącznie na miejsca siedzące w składzie..

2. Planuj podróż i kupuj bilet z wyprzedzeniem

Zachęcamy do kupowania biletów, wykorzystując kanały zdalne, m.in. za pośrednictwem strony internetowej intercity.pl czy aplikacji mobilnej IC Mobile Navigator. To prosta, szybka, wygodna i rekomendowana forma zakupu. Zaoszczędzisz czas, który musiałbyś poświęcić na dojazd do kasy biletowej. Dodatkowo wybierając tę formę zakupu, ograniczysz kontakt z innymi osobami. Jeśli kupujesz bilet w kasie, postaraj się zapłacić bezgotówkowo. Zwiększyliśmy limit płatności zbliżeniowej, bez konieczności wpisywania kodu PIN, do kwoty 100 złotych.

3. Podróż tylko z rezerwacją miejsca

Jeśli masz bilet okresowy i planujesz podróż na jego podstawie, pamiętaj o pobraniu rezerwacji miejsca. PKP Intercity wprowadza od 4 czerwca br. obowiązkową rezerwację miejsc we wszystkich kategoriach pociągów: Twoich Liniach Kolejowych (TLK), InterCity (IC), Express InterCity (EIC). Bilety jednorazowe będą wydawane wyłącznie ze wskazaniem miejsca do siedzenia. Z kolei od osób podróżujących z biletem okresowym będzie wymagane posiadanie także rezerwacji miejsca na konkretne połączenie. Rezerwacja miejsca do biletów okresowych będzie kosztować symboliczną złotówkę. Rezerwacje będzie można nabyć w kasach biletowych, a także poprzez stronę internetową intercity.pl. Co ważne, również od 4 czerwca br. PKP Intercity wprowadza nową funkcjonalność - poprzez stronę internetową intercity.pl można będzie nabyć rezerwację miejsca także do biletów okresowych kupionych w innych kanałach sprzedaży (np. w kasie biletowej).

4. Brak miejsc? Sprawdź inne pociągi

Jeśli bilety na pociąg, który Cię interesuje, nie są już dostępne, sprawdź inne dogodne połączenia z naszej aktualnej oferty. Wyszukiwarkę połączeń znajdziesz na stronie głównej intercity.pl.

5. Napoje i jedzenie w podróży

Usługi gastronomiczne nie są obecnie oferowane podróżnym w naszych pociągach, dlatego powinieneś zabrać ze sobą napoje i jedzenie, jeśli będą Ci potrzebne podczas podróży. PKP Intercity dokłada wszelkich starań, aby usługa została przywrócona jak najszybciej z uwzględnieniem wszelkich zasad bezpieczeństwa.

6. Zasłaniaj usta i nos

Pociąg to miejsce publiczne. Koniecznie pamiętaj o tym, aby mieć zasłonięte usta i nos przez całą podróż. Ta zasada obowiązuje w pociągach i na dworcach. Zdrowie i bezpieczeństwo naszych pasażerów oraz pracowników są dla nas najważniejsze. Dziękujemy, że jesteś z nami i życzymy Ci przyjemnej, bezpiecznej podróży.

Q&A

O czym powinienem pamiętać, planując podróż pociągiem?

Planując przejazd pociągiem, należy pamiętać o kilku ważnych kwestiach, które mają duży wpływ na zdrowie i bezpieczeństwo – własne i współpasażerów. Służą one także efektywnej organizacji pracy PKP Intercity i umożliwieniu podróżowania jak największej liczbie zainteresowanych osób. Zachęcamy do zakupu biletów z wyprzedzeniem, co pozwoli skorzystać z atrakcyjnych ofert i zapłacić mniej. Najlepiej zrobić to przez kanały zdalne, m.in. poprzez naszą stronę internetową intercity.pl czy aplikację mobilną IC Mobile Navigator. Jeśli bilety na dany pociąg nie są już dostępne w sprzedaży, prosimy o wybór innego dogodnego połączenia z naszej oferty. Jednocześnie zapewniamy, że na bieżąco monitorujemy frekwencję i jeśli zapotrzebowanie jest duże, w miarę naszych możliwości technicznych, wzmacniamy pociągi dodatkowymi wagonami. Od 1 czerwca br. umożliwiamy zakup biletów na wszystkie miejsca siedzące dostępne w pociągu. Należy również pamiętać o tym, że w pociągach także obowiązuje nakaz zasłaniania ust i nosa.

Czy muszę nosić maseczkę w pociągu?

Tak, obowiązek zakrywania ust i nosa dotyczy zbiorowego transportu publicznego, czyli również pociągów. Podróżny przez cały czas trwania podróży powinien mieć zasłonięte usta i nos. Osoby zwolnione z tego obowiązku wskazane są w obowiązującym rozporządzeniu Rady Ministrów

Posiadam bilet weekendowy – czy muszę pobierać do niego miejscówkę?

Od 4 czerwca br. PKP Intercity wprowadza obowiązkową rezerwację miejsc we wszystkich kategoriach pociągów: Twoich Liniach Kolejowych (TLK), InterCity (IC), Express InterCity (EIC). Osoby podróżujące z biletem weekendowym są zobowiązane do posiadania rezerwacji miejsca na konkretne połączenie. Jeśli w danym pociągu nie ma dostępnych miejsc, prosimy o wybór innego dogodnego połączenia z naszej oferty. Jednocześnie zapewniamy, że na bieżąco monitorujemy frekwencję i jeśli zapotrzebowanie jest duże, w miarę możliwości technicznych wzmacniamy pociągi dodatkowymi wagonami.

Czy mogę kupić bilet w kasie na dworcu?

Bilety na nasze pociągi nadal można kupować w kasach na dworcach. Zachęcamy do dokonywania płatności kartą. Obecnie zwiększyliśmy limit płatności zbliżeniowych do 100 zł bez konieczności weryfikacji PIN. Jednocześnie zachęcamy do kupowania biletów z wyprzedzeniem przez kanały zdalne m.in.:

Wybierając tę formę zakupu biletu, ograniczysz kontakt z innymi osobami.

Czy mogę płacić kartą za bilet w pociągu?

Na pokładach naszych pociągów umożliwiamy płatności kartą. Obecnie zwiększyliśmy limit płatności zbliżeniowych do 100 zł bez konieczności weryfikacji PIN. Jednocześnie zachęcamy do kupowania biletów z wyprzedzeniem, przez kanały zdalne.

Czy w pociągu są dostępne płyny dezynfekujące?

Zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego w zakresie profilaktyki zakażeń istotne jest przestrzeganie zasad higieny, w tym częste mycie rąk wodą z mydłem. Na stacjach postojowych i zwrotnych, każdy pociąg wyposażany jest w środki higieny osobistej, m.in. mydło w płynie oraz ręczniki papierowe. Więcej informacji m.in. o tym jak prawidłowo dbać o higienę, aby zapobiegać zakażeniom, można znaleźć na stronie GIS.

Cały czas pracujemy nad tym, by zapewnić środki dezynfekcyjne o najwyższych parametrach, uwzględniające specyfikę transportu publicznego.

Czy osoby niepełnoletnie mogą same podróżować pociągiem?

Obecnie poza domem, bez opieki dorosłego, nie mogą przebywać dzieci i młodzież, które nie ukończyły 13. roku życia. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami dotyczącymi obowiązujących zasad i ograniczeń.

Czy na pokładach pociągów mogę skorzystać z usług WARS?

Tymczasowo oferta gastronomiczna na pokładach pociągów została zawieszona. PKP Intercity dokłada wszelkich starań, aby usługa została przywrócona jak najszybciej z uwzględnieniem wszelkich zasad bezpieczeństwa.

Czy mogę podróżować pociągiem w celach rekreacyjnych?

Jako przewoźnik nie weryfikujemy celu podróży naszych pasażerów. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami dotyczącymi aktualnie obowiązujących zasad i ograniczeń.

0